تکنولوژی مقالات

عکس هایی از نشانه گذارهای کتاب

عکس هایی از نشانه گذارهای کتاب

اگر در شمار علاقمندان و شیفتگان دنیای کتاب و مطالعه هستید، شاید با نشانه‌گذار کتاب نیز آشنایی داشته باشید. نشانگرهای دست سازی که معمولاً هر کس برای خود طراحی کرده و از گم شدن صفحه‌ی مورد نظر جلوگیری می‌کنند.

اما وقتی خلاقیت وارد شود، حتی یک نشانه‌گذار ساده نیز می‌تواند از آن چنان جذابیتی برخوردار گردد که خواننده را به ادامه‌ی مطالعه تشویق کند.

زمانی که در حال مطالعه هستیم و ناگهان ناگزیر به انجام کار دیگری می‌شویم، انگشت‌مان برای مشخص کردن صفحه‌ی مورد نظر کفایت می‌کند، اما اگر ناچار باشیم برای دقایقی از کتاب مورد علاقه‌ی خود فاصله بگیریم، یک نشانه‌گذار ساده بهترین انتخاب است.

خودکار، مداد، سنجاق حتی یک برگ کاغذ این کار را برای‌مان انجام می‌دهند، اما چه می‌شود اگر یک نشانگر زیبا و برخوردار از عناصر خلاقانه را جایگزین کنیم. چیزی که از خلاقیت، ذوق و ابتکار خود ما سرچشمه گرفته و به نوعی اثری هنری و منحصر بفرد باشد.

بله منحصر بفرد، چرا که هر کس با دنیای ذهنی خود به جهان اطراف می‌نگرد، علایق و سلیقه‌ی خاص خود را دارد و به علاوه عنصر خلاقیت در هر انسان به شکلی خاص تبلور می‌یابد.

طراحی و ساخت یک نشانه‌گذار هر چند ساده و ابتدایی نیز می‌تواند خلاقیت نهفته در وجود شما را دست کم قلقلک داده و بیدار کند. امتحان کنید و ببینید شما چه راه‌های جدید و چه طرح‌های بدیعی برای ساخت آن ارائه خواهید داد.

اما پیش از آن، همراه شما به مرور منتخبی از نشانه‌گذارهای زیبا و مملو از خلاقیت ساخته شده توسط دستانی هنرمند و ذهن‌هایی باز، نگاهی خواهیم داشت.

نشانه‌ای به شکل چراغ مطالعه


جادوگر شهر اُز


اسب‌های آبی در حال شنا


کمک


پیام تشویقی


انگشتی که درست نقطه‌ی پایان مطالعه شما را نشانه گرفته است.


نشانه‌گذارهای زیپی


چراغ مطالعه‌ای که کتاب شما را نیز علامت‌گذاری می‌کند.


 نشانگرهای جالبی که مناسب کتاب‌های خاص طراحی شده‌اند.


طبیعت در کتاب


حیوانات خانگی بامزه


ردّی از خون


نشانه‌ی گیاهی


یک فنجان قهوه


نشانه‌ای شبیه به نوار کاست


آثار هنری و نشانه‌ی کتاب


نشانه‌گذار چند منظوره


نشانه‌گذار چوبی


نشانه‌گذارهای ادبی


نشانه‌ی بادکنکی، وسیله‌ای جالب که به شکلی جادویی، صفحه‌ی مورد نظر شما را در یک چشم بهم زدن باز می‌کند.


نشانگر مرگ، این نشانه شبیه به مردی ساخته شده که نیمی از بدنش زیر چرخ‌های ماشین له شده است، البته شاید بهتر باشد بگوییم که وزن سنگین کتاب شما او را به این حال و روز انداخته است. اسمی وحشتناک اما کاربردی جالب توجه.


نشانه‌گذار و چراغ مطالعه در یک قالب، 


یک نشانه‌ی مشمئز کننده


نشانه و عدسی، خلاقیتی غیرقابل انکار

قاب نقره‌ای و شیک این نشانگر برازنده‌ی خوانندگان حرفه‌ای است، ضمن آنکه یک عدسی با کیفیت بالا، مطالعه‌ی کتاب‌هایی با خطوط ریز را ساده‌تر می‌کند.


نشانه‌گذار با قابلیت روشن کردن بخشی از متن با کمک لامپ‌های کوچک LED تعبیه شده در آن و با قابلیت انعطاف پذیری بالا.

البته اگر دنیای وب را جستجو کنید با موارد مشابه دیگری نیز مواجه خواهید شد که قوه‌ی تخیل و ابتکار سازندگان آنها، قطعاً رضایت خاطر شما را فراهم می‌کند.

نمونه هایی دیگر از نشانه گذارها

منبع : neatdesigns

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل