تکنولوژی امنیت و هک

مشکل بزرگ گوشی‌های‌هوشمند Mi4 شیائومی

مشکل بزرگ گوشی‌های‌هوشمند Mi4 شیائومی

سال گذشته شیائومی با مشکل بزرگی روبرو شده بود، چراکه شماری از گوشی‌های‌هوشمند این کمپانی اطلاعات کاربران را به سرور‌هایی در چین ارسال می‌کردند، حال آنکه گویا این مشکل در پرچمدار این کمپانی، Mi4 نیز وجود دارد.

براساس گزارش منتشر شده توسط بلوباکس (BlueBox) که یک کمپانی فعال در حوزه‌ی امنیت گجت‌های موبایل است، پرچمدار شیائومی، Mi4 بصورت پیش‌فرض به‌‌همراه اپلیکیشن‌های مخربی عرضه می‌شود.

بلوباکس معتقد است که گوشی‌های‌هوشمند Mi4 که از طریق چین به آمریکا وارد می‌شود، بصورت پیش‌فرض دارای اپلیکیشن‌های مخربی چون YT Service، PhoneGuardService و AppStats هستند. اپلیکیشن YT Service را باید یک سرویس برای نمایش تبلیغات خواند که در مقایسه با دو اپلیکیشن بعدی خطر کمتری دارند. دو اپلیکیشن PhoneGuardService و AppStats را باید در زمره‌ی اپلیکیشن‌های مخربی خواند که قادرند سایر اپلیکیشن‌های مخرب را نیز روی گوشی‌هوشمند نصب کنند.

براساس گزارش بلوباکس، اپلیکیشن‌های مخرب موجود در شیائومی قادرند از هر هفت نقطه ضعف شناخته شده‌ی اندروید استفاده کرده و اطلاعات کاربران را به سرقت ببرند. شیائومی در گوشی‌های‌هوشمند خود از رابط کاربری MIUI استفاده می‌کند که توسط گوگل استاندارد نشده است. همچنین باید به این موضوع نیز اشاره کرد که Mi4 یک گوشی‌هوشمند روت شده‌ی اندرویدی است که از این‌رو آسیب‌پذیری آن در برابر انواع اپلیکیشن‌های مخرب بیشتر است.

شیائومی هنوز پاسخی به ادعاهای مطرح شده در این خصوص نداده است.

منبع : VR-ZONE

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل