مقالات

تصاویری از ساحل آمالفی در ایتالیا

تصاویری از ساحل آمالفی در ایتالیا

آمالفی، خط ساحلی دیدنی است که در امتداد سواحل شبه جزیره‌ی سورِنتینو در جنوب ایتالیا کشیده شده است. آمالفی جزء محبوب‌ترین نقاط گردشگری ایتالیا بوده و هر ساله میزبان بازدیدکنندگان بی‌شماری از گوشه و کنار جهان است. شهر فوروره، شهری کوچک اما مملو از مناظر دیدنی است که در این بخش واقع شده است. همراه با شما سری به این شهر خواهیم زد.

 آمالفی (Amalfi)،  تاریخچه‌ای پر فراز و نشیب دارد. طی قرون یازده و دوازده، آمالفی منطقه‌ی دوک نشینی بود که شهری به همین نام مرکزیت آن را برعهده داشت. بعداً این شهر تحت سیطره‌ی قلمروی شاهزاده نشین سالِرنو (Salerno) قرار گرفت.

این وضعیت به همین شکل ادامه داشت تا اینکه سرانجام در سال 1137  این ناحیه به جمهوری پیزا ( Republic of pisa) الحاق شد. به دنبال این مسئله و برای سالیان متمادی این منطقه درگیر بحران‌های مختلفی بود. در سال 1997، یونسکو، این شهر را به دلیل چشم انداز فرهنگی غنی و متنوع، در فهرست میراث جهانی به ثبت رساند.

و اما این بار و در میان شهرهای کوچک و بزرگی که در امتداد این خط ساحلی و در کناره‌ی دریای مدیترانه قرار گرفته‌اند، به سراغ شهر فوروره (Furore) میرویم. این شهر کوچک یکی از زیباترین شهرهای این ناحیه‌ است. با این وجود و علیرغم چشم اندازهای زیبا و مسحور کننده، فوروره هنوز در نزد گردشگران آن گونه که باید و شاید شناخته شده نیست. هر چند که باید اشاره کرد بعد از شهر دلفریب پوزیتانو (Positano)، فوروره جایگاه بعدی را به خود اختصاص داده است.

فوروره حقیقتاً یک جاذبه‌ی طبیعی است. اینجا شما شاهد یک آبدره‌ی زیبا و طبیعی هستید که با آب‌های فیروزه‌ای رنگ و ساحلی دنج و راحت، شاد و پرطراوت گردشگران را میزبانی می‌کند. جایی که ساحل با شیبی نرم و ملایم رفته رفته به سمت دریا پیشروی می‌کند. خانه‌های قدیمی ماهیگیران بخشی از این ساحل کوچک را به خود اختصاص داده‌اند. بازدید کنندگان به این ساحل وارد شده، تنی به آب زده و سرانجام حین خوردن خوراک‌های خوشمزه‌ی محلی در رستوران‌های کوچک و دنج، از منظره‌ی پیش رو لذت می‌برند.

این شهر همچنین مسیرها و گذرگاه‌های بی‌شمار و تماشایی دارد که خاطره‌ی یک پیاده روی فرح بخش به همراه لذت بردن از مناظر اطراف را در ذهن افراد جاودانه می‌سازند. این شهر به دهکده و شهرهای مجاور نیز راه داشته و امکانات ساحلی مناسب، رستوران‌های دنج و خوراک‌های لذیذ آن  به جذابیت هر چه بیشترش می‌افزایند.

اگرچه تابستان شلوغ‌ترین فصل این ناحیه است، اما این شهر و شهروندان مهمان نوازش در تمام طول سال با رویی گشاده مقدم گردشگران را گرامی می‌دارند.

و دیگر نقاط دیدنی در کشوری با تاریخچه‌ای غنی...

پوزیتانو

Vernazza

جنووا

کامپانیا (Campania)

Atrani

سفر ما در همین جا به پایان رسید. خیلی زود با گشت و گذاری دیگر همراه شما خواهیم بود.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل