تکنولوژی آموزش کامپیوتر و موبایل

آموزش جیلبریک ویندوزفون

آموزش جیلبریک ویندوزفون

  دقایقی پیش توسط علی نوشاهی یا Ngame همان از کاربران قدیمی انجمن ویندوزسنتر با خبر شدیم که ویندوزفون 10 توسط وی و گروه همراه وی djamol , vcfan و GoodDayToDie که از هکرهای انجمن xda هستند هک شده است. این خبر می تواند دنیای کسانی را که با محدودیتهای ویندوز ۱۰ مشکل داشتند را متحول کند! زیرا که ویندوز ۱۰ موبایل اکنون با دسترسی باز در اختیار شما قرار دارد؛ برای مثال دیگر برای نصب نرم افزار نیاز به دریافت مجور از استور مایکروسافت ندارید و علاوه براین جیلیبریک ویندوز ۱۰ موبایل می تواند تاثیر بیشتری روی آینده ی ویندوز ۱۰ موبایل از در ایران بگذارد. این روش در بیلد ۱۰۱۶۶ و بیلد ۱۰۵۱۲ کاملا تست شده است و طبق صحبت هایی که با علی نوشاهی داشتیم این روش جیلبریک از بین نخواهد رفت! با پیشگام آی تی باشید تا در ادامه روش هک ویندوز ۱۰ موبایل را به شما آموزش دهیم. در ادامه این آموزش را نقل قول می کنیم از وب سایت وین کر:

بسیار خوشحال هستیم که با آموزش انجام اولین جلبریک کامل ویندوز ۱۰ موبایل در خدمت شما هستیم . این آموزش در حال حاضر تنها به گوشی های سامسونگ و لومیا (نوکیا و مایکروسافت) محدود میباشد اما در آینده سعی بر آن خواهد بود تا گوشی های HTC و… نیز به این هک اضافه شوند .

توضیحی که در مورد جلبریک باید داده شود این است که ویندوز فون نیز مانند هر سیستم عامل دیگری دارای قابلیت های بسیار سطح بالا و پیشرفته ای است که امکان دسترسی های ویژه به سیستم عامل و سایر بخش ها را به برنامه نویس میدهند . این امکانات تنها در اختیار تولید کنندگان سخت افزار و خود مایکروسافت است اما با جلبریک که در ویندوز فون با نام Interop Unlock نیز شناخته میشود برنامه نویسان قادر خواهند بود تا برنامه هایی با قابلیت هایی که تولید کنندگان سخت افزاری در اختیار دارند برنامه بسازند .

پیش نیاز های انجام این آموزش :

-گوشی ویندوز ۱۰ لومیا یا سامسونگ در حالت Developer Mode (توضیح در داخل آموزش وجود دارد) -پیش نیاز های نصب نرم افزار های خارج از استور

برای انجام این هک ابتدا گوشی ویندوز ۱۰ خود را از طریق Settings -> Update & Security -> For Developers و قرار دادن گوشی در حالت Developer Mode آنلاک کنید.

حال فایل Root Tools را دانلود و با استفاده از نرم افزار Application Deployment (طبق روش گفته شده در آموزش نصب نرم افزار های خارج از استور ) نصب نمائید . توجه داشته باشید که بهتر است از نسخه SDK 8.1 استفاده نکنید چون ممکن است به شما پیغام خطا نمایش دهد .

پس از نصب برنامه Root Tools را از لیست برنامه های خود اجرای نمائید.

پس از اجرای برنامه به شما هشدار داده خواهد شد که هیچ تضمینی در مورد عملکرد یا آسیب دیدگی گوشی شما در اثر استفاده از این برنامه وجود ندارد . و در صورت زدن کلید Yes , I understand شما متن هشدار را پذیرفته اید.

در صورتیکه از گوشی لومیا استفاده میکنید ابتدا وارد بخش Lumia Registry Editor شوید . سپس کلید با زدن کلید “…” پایین صفحه به قسمت Templates بروید.

در صفحه جدید تیک گزینه های Interop / Capability Unlock و در صورت نیاز به دسترسی فایل های سیستمی تیک گزینه ی Live Full FS Access را بزنید و کلید Apply را فشار دهید . در صورت دریافت پیغام Success شما بخش اصلی کار را به پایان رسانده اید .

توجه داشته باشید که استفاده از Full FS Access به کاربران عادی به هیچ عنوان پیشنهاد نمیشود و تنها ویژه ی برنامه نویسان و کاربران حرفه ای میباشد . توجه داشته باشید فعال کردن Full FS همچنین باعث کند شدن سرعت شناسایی گوشی توسط کامپیوتر و حتی احتمالا عدم شناسایی گوشی توسط کامپیوتر خواهد شد . *در حالت Full FS فایل های شخصی شما در آدرس Phone\Data\Users\Public قرار خواهند گرفت .

حال برای دریافت امکانات کامل نرم افزار های ویندوز ۱۰ نیز ابتدا نرم افزار Custom PFD Registry Editor را دانلود و نصب نمائید.

حال در داخل این برنامه به آدرس زیر بروید : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\SecurityManager\AuthorizationRules\Capability\capabilityRule_DevUnlock

سپس دو کلید موجود در این شاخه را به شکل زیر ویرایش نمایید (به عبارتی تنها کافیست عبارت Internal_ به انتهای عبارت های اصلی اضافه شود)

“CapabilityClass”=”capabilityClass_DevUnlock_Internal” “PrincipalClass”=”principalClass_DevUnlock_Internal”

با انجام این مراحل گوشی شما به صورت کامل آنلاک شده و میتوانید نرم افزار های دارای دسترسی های پیشرفته را به سادگی دانلود و نصب نمائید.

با تشکر از تیم توسعه دهنده این هک شامل djamol , vcfan , ngame و GoodDayToDie در انجمن XDA-Developers.com

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل  

 

3 نظر ثبت شده