تکنولوژی

داک جدید برای تبدیل گوشی ویندوز ۱۰ موبایل شما به یک کامپیوتر

داک جدید برای تبدیل گوشی ویندوز ۱۰ موبایل شما به یک کامپیوتر

خبر های هیجان انگیز و جالب کنفرانس مایکروسافت یکی یکی از راه می رسند. به عنوان بخشی از رونمایی لومیا ۹۵۰ و لومیا ۹۵۰ اکس ال، مایکروسافت از داک صفحه نمایش (Display Dock) رونمایی کرد. این قطعه ی سخت افزاری به کاربر این اجازه را می دهد تا از گوشی خود درست مانند یک رایانه ی شخصی کامل استفاده کند و از کیبورد و موس و یک صفحه نمایش بزرگ استفاده کند.

این قطعه ی سخت افزاری که تاکنون آن را با نام داک کانتینیونم می شناختیم، دارای سه پورت USB است که شامل پورت USB نوع C، پورت HDMI و پورت Display می شود. شما همچنین می توانید یک درایو با اتصال USB را نیز به این داک وصل کنید. خوب اما از ویژگی های سخت افزاری و کلی این قطعه بگذریم، خود قابلیت کانتینیوم چطور به نظر می رسد؟

باید بگوییم که کانتینیوم ویندوز ۱۰ موبایل بر روی یک صفحه نمایش بزرگ، بسیار شبیه به یک ویندوز ۱۰ دسکتاپ است! تنها با این تفاوت که نوار تسک بار کمی کوچک تر و جمع و جور تر شده و یک نوار دیگر نیز به بالای صفحه نمایش اضافه شده است که در آن اطلاعات باتری و زمان نمایش داده می شود. همچنین مایکروسافت از قابلیت ویندوز هلو بتا (آزمایشی) که بر روی یک لومیا جدید قرار دارد نیز رونمایی کرد. باید بگوییم که هر چند کانتینیوم نمی تواند یک ویندوز ۱۰ کامل با امکان اجرای انواع اپلیکیشن ها را در اختیار شما قرار دهد، اما مطمئنا می تواند نیاز های ضروری و حتی عادی یک کاربر را در اختیار او قرار دهد و برنامه های یونیورسال را به صورت کامل اجرا کند.

یکی از کارمندان مایکروسافت که بر روی صحنه ی کنفرانس قرار داشت، و این قابلیت را در عمل نمایش می داد، می گفت: “من می توانم همچون یک رییس بهره وری داشته باشم، مهم نیست که کجا باشم.” منظور ما دقیقا این فرد است، او این صحبت ها را در کنفرانس مطرح کرد:

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل