تکنولوژی

نوکیا در حال آزمایش اینترنت با سرعت 50 برابر بیشتر از 4G

نوکیا در حال آزمایش اینترنت با سرعت 50 برابر بیشتر از 4G

شرکت های نوکیا و آرتمیس نتورکز اعلام کرده اند که تصمیم دارند مراحل آزمایشی فناوری pCell را از سال آینده آغاز کنند. آنها از امضای قراردادی خبر داده اند که این فناوری را یک گام به اجرایی شدن نزدیک تر می سازد. این دو شرکت به موجب این توافقنامه آزمون هایی برای اثبات مفهوم فناوری pCell در آزمایشگاه انجام خواهند داد. در آزمایشگاه، محیطی شبیه به نقاطی ساخته می شود که گوشی های موبایل باعث ایجاد تداخل زیاد در شبکه های وایرلس می شوند.


فناوری pCell تلاش می کند با استفاده از تجهیزات و ظرفیت های کنونی شبکه های 4G LTE، ظرفیت انتقال اطلاعات را تا 50 برابر افزایش دهد. همچنین، برای استفاده از این فناوری نیازی به خرید گوشی جدید یا ایجاد تغییر در سیستم عامل های رایجی همچون iOS و اندروید نیست. این فناوری در خارج از محیط آزمایشگاهی نیز تست شده و نتیجه مثبتی را به همراه داشته است.


نوکیا تصمیم دارد این فناوری را در کنار سیستم های موجود خود به کار بگیرد. با افزوده شدن این فناوری به سیستم های کنونی نوکیا، به هنگام جابجا شدن کاربر از محلی با پوشش 4G نرمال و ورود به شبکه pcell نباید وقفه ای در تماس های اینترنتی و یا هر کاربردی که از اینترنت دارد به وجود بیاید.


فناوری pCell از تداخل برای ترکیب امواج رادیویی برای ایجاد سلول های شخصی کوچک در نزدیکی هر دستگاه با هدف دست یابی کاربر به شبکه استفاده می کند. در این شبکه هیچ گونه تنزلی در کیفیت اتصال به اینترنت رخ نمی دهد.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل