سامسونگ پتنت مربوط به یک ساعت هوشمند مجهز به پروژکتور داخلی را به ثبت رساند

سامسونگ پتنت مربوط به یک ساعت هوشمند مجهز به پروژکتور داخلی را به ثبت رساند

اخیرا اطلاعاتی در خصوص پتنت تازه ثبت شده توسط سامسونگ منتشر شده که به ساعت های هوشمند و روشی برای توسعه رابط کاربری شان به شیوه ای که مفیدتر باشند اشاره دارد.

اسناد منتشر شده در این باره اسمارت واچی را به تصویر می کشند که قادر است شکل فیزیکی اشیاء پیرامونی خود را اسکن کرده و شناسایی کند و در مرحله بعد با استفاده از پروژکتورهای داخلی خود نوعی اینترفیس مجازی را روی سطوح مجاورش ایجاد نماید.

اگر بخواهیم به زبانی ساده تر بگوییم این ساعت هوشمند می تواند اینترفیس خود را روی مچ کاربر و بازوی او منعکس نماید و حتی دکمه های مجازی خود را روی انگشتانش بازتاب دهد. در مثال های ذکر شده پیرامون این پتنت به بازتاب نقشه مسیر یابی، کیبورد و مواردی از این دست روی مچ کاربر اشاره گردیده و آنطور که مشخص شده دستگاه قادر است آیتم های موجود در منوی خود را هم روی بازوی فرد بازتاب دهد. گفتنی است که این پوشیدنی از تعدادی حسگر عکس برای تشخیص نقطه اشاره شده توسط کاربر بهره می برد و در نتیجه می توان موارد بازتاب شده با استفاده از پروژکتور را برحسب نیاز تغییر داد.

البته لازم است اشاره کنیم که کارکردهای این گجت صرفا به بازتاب تصاویر روی فواصل کوتاه خلاصه نمی شود. در این اسناد دو مورد مصرف دیگر هم برای فناوری مذکور برشمره شده است که عبارتند از بازتاب تمام صفحه دسکتاپ روی دیوارهای اطراف فرد با استفاده از یک ساعت هوشمند کوچک و یا استفاده از همین فناوری روی محصولی شبیه به هدست که احتمالا قادر است محیطی مشتمل بر واقعیت مجازی و محیط حقیقی پیرامون کاربر را پیش رویش قرار دهد.

در پایان لازم است یادآور شویم که اگر پتنت مربوط به فناوری تازه ای ثبت می شود لزومی بر تحقق آن نیست و ممکن است هیچگاه شرکت ثبت کننده اش آن را تولید نکند.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل