تکنولوژی شبکه های اجتماعی

مایکروسافت شبکه اجتماعی LinkedIn را به قیمت 26.2 میلیارد دلار خرید

مایکروسافت شبکه اجتماعی LinkedIn را به قیمت 26.2 میلیارد دلار خرید

شاید شنیدن این خبر برای شما هم مانند من کمی عجیب باشد ولی باید گوییم که این اتفاق حقیقت دارد و انتقال شرکت به قیمت کلی 26.2 میلیارد دلار به زودی عملی خواهد شد. با ما همراه باشید تا ببینیم اصولاً هدف مایکروسافت از خرید چه می‌تواند باشد.

مایکروسافت به صورت کلی در نظر دارد با یکپارچه سازی لینکدین، شبکه اجتماعی متخصصین، با بسیاری از نرم افزارها و سرویس هایش مانند آفیس، اسکایپ و کورتانا، افق جدیدی را در این سو برای خود ترسیم کند. برای مثال شما می‌توانید در حالتی که در شبکه اجتماعی LinkedIn با فرد متخصصی برخورد کردید، در مورد آن بیشتر بدانید، از تخصص او کمک بگیرید و یا بخواهید که در برنامه های مشترکی در بستر Office 365 با شما کار کند. البته در این انتقال مایکروسافت متعهد شده است که استقلال لینکدین در زمینه تخصصی خود حفظ شود و این شبکه اجتماعی بتواند در مسیری که تا پیش از این حرکت می‌‌کرده، ادامه دهد و بر همین اساس آقای جف وِینر نیز سر پست خود به عنوان مدیر اجرایی باقی خواهد ماند.

بر اساس اظهار نظری از ساتیا نادلا، این خرید "یک حرکت کامل و بی نقص" برای مایکروسافت خواهد بود. شما به یک "جامعه ی در ارتباط و متخصص" نیاز دارید تا بتوانید کارهای خود را به خوبی انجام دهید.

در واقع اگر بخواهیم ساده بگوییم، هدف اصلی مایکروسافت همانطور که گفتیم کمک کردن به کاربرانش خواهد بود تا بتوانند تخصص افراد دیگر در LinkedIn را به کمک پروژه های خود بیاورند. البته اگر مایکروسافت بتواند این یکپارچه سازی را به طور صحیح و با برنامه درستی به انجام برساند، نادلا مطمئن است که پتانسیل بسیار بالای ایده ای که این میان است، به اهداف تجاری و البته تبلیغات هدفمندی منجر خواهد شد که سود خوبی را هم به شرکت خواهد رساند و افراد به لینکدین خواهند آمد تا علاوه بر معرفی خود، بتوانند از طریق آن درآمد کسب کنند.

باید به این مورد نیز اشاره کنیم که این حرکت قدم بسیار بزرگی برای مایکروسافت خواهد بود. با این خرید، مایکروسافت عملاً وارد کارزار شبکه های اجتماعی خواهد شد. البته لینکدین جامعیت و هدفی مانند فیسبوک و توئیتر ندارد ولی این مورد را در نظر بگیرید که میزان کاربران این شبکه 433 میلیون نفر برآورد شده است که رقم بسیار بالایی است و حتماً غیر قابل چشم پوشی. جدای از این مورد، برای ادامه حیات، همواره شرکت های تکنولوژیک باید به دنبال ایده های جدید بروند و این خرید و قدم گذاشتن در وادی شبکه های اجتماعی می‌تواند راهکاری باشد تا مایکروسافت از وابستگی بسیار زیاد خود به آفیس و ویندوز بکاهد و روی به راهکارهای ابری و فضای مجازی بیاورد. مسیری که به درستی انتخاب شده و با تغییر نگاه مایکروسافت به ویندوز که کم کم در حال تبدیل شدن از یک منبع درآمد بی پایان به یک سرویس دهنده است.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل