تکنولوژی

وان پلاس 3 رسماً معرفی شد. مشخصات + تصاویر

وان پلاس 3 رسماً معرفی شد. مشخصات + تصاویر

اسمارت فون وان پلاس 3، محصول پر سر و صدای کمپانی چینی بالاخره به صورت رسم معرفی شد. این گوشی سومین پرچمدار شرکتی است که گوشی های خود را با عنوان ویژه "قاتل پرچمداران" روانه بازار می‌کند.


با معرفی یکی از بدترین پروژه های رازداری درون سازمانی در خدمت شما دوستان هستیم. تا پیش از معرفی این گوشی، آنقدر از ویژگی ها و تصاویر مربوط له آن دیده بودیم که تقریباً می‌توان گفت هیچ مورد جدیدی نیست که درباره آن ندانیم. اما در مراسم معرفی این محصول چه گذشت؟ در واقع وان پلاس برای گوشی شماره 3 خود، 3 ویژگی اصلی و بارز را معرفی کرده است.

اولین ویژگی مربوط به نمایشگر این گوشی می‌باشد که اندازه 5.5 اینچی و رزولوشن 1920 در 1080 پیکسلی دارد و از تکنولوژی جدید Optic AMOLED استفاده می‌کند. این نمایشگر ساختار خاصی دارد که به واسطه ی آن می‌توان میزان درجه طیف گامای نمایشگر را تنظیم کرد و علاوه بر آن شرکت از نوع خاصی از شیشه ی ضد-بازتاب نور در آن استفاده کرده است.

دومین مورد مربوط به قابلیت شارژ سریع گوشی می‌شود که Dash Charger نام دارد و به کاربر اجازه می‌دهد که از 0 تا 60 درصد باتری خود را در عرض نیم ساعت شارژ کند. مورد سوم هم مربوط به دوربین گوشی می‌شود که از هر دو نوع پایدار سازی نوری (لرزشگیر اپتیکال) و نرم افزاری با هم به صورت همزمان استفاده می‌کند.

همانطور که تا پیش از این در مورد وان پلاس 3 و مشخصات سخت افزاری آن اطلاعات زیاید منتشر شده بود، اسمارت فون قاتل پرچمداران جدید، 6 گیگابایت حافظه RAM خواهد داشت و از چیپست Snapdragon 820 استفاده می‌کند و میزان حافظه داخلی آن هم 64 گیگا بایت و بدون پشتیبانی از درگاه حافظه microSD است. در بخش نرم افزار هم وان پلاس از نسخه ی دستکاری شده اندروید 6.1 با نام Oxygen OS برای گوشی استفاده خواهد کرد. اما در ادامه نگاهی دقیق تر به ویژگی های بارز این گوشی خواهیم انداخت.

 

دوربین ها

وان پلاس 3 از یک دوربین پشتی 16 مگاپیکسل ساخت سونی با مدل IMX 298 استفاده می‌کند که اندازه پیکسل ها در آن 1.12 میکرون است. این سنسور برای فوکوس خودکار نیز مجهز به سیستم شناسایی فاز شده که برای پایدار سازی تصویر نیز هر دو روش لرزشگیر اپتیکال فیزیکی و الگوریتم های ویژه نرم افزاری به کار رفته اند که نتیجه تصویر خروجی بهتر شود. لنز دوربین هم دهانه ای با گشادگی f/2.0 دارد و گوشی توانایی ضبط ویدئوی 4K در رزولوشن 30 فریم بر ثانیه را دارد که البته اگر به رزولوشن 720p بروید، خواهید توانست با آن تصاویر صحنه آهسته را در نرخ فریم تا 120 فریم بر ثانیه ثبت کنید.

اما مواردی که ذکر کردیم فقط مشخصات فنی بودند و باید ببینیم که این گوشی در عمل چند مرده حلاج است. بدین منظور شرکت چند نمونه عکس گرفته شده با دوربین وان پلاس 3 را منتشر کرده است که در ادامه می‌توانید مشاهده کنید. در این تصاویر، کیفیت دوربین به معنای واقعی کلمه، عالیست. البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که دوربین OnePlus 3 از سیستم HDR و همچنین حذف نویز جدیدی استفاده می‌کند که باعث شفافیت هر چه بیشتر تصویر و وضوح بیشتر جزئیات در آن می‌شود. البته این گوشی دوربین جلوی 8 مگاپیکسلی هم خواهد داشت که مانند دوربین پشتی دیافراگمی به گشادگی f/2.0 دارد.

علاوه بر این، وان پلاس 3 در سه مدل عرضه خواهد شد که اختلاف آنها در باند فرکانس شبکه 4G خواهد بود که متناسب با نقاط مختلف عرضه شامل امریکا، اروپا و چین، هر کدام از مدل ها از باندهای LTE مناسب منطقه عرضه خود پشتیبانی خواهند کرد.

 

قیمت و زمان عرضه

برای این گوشی قیمت 400 دلار امریکا در نظر گرفته شده است که البته اگر نسخه اروپایی آن هم خریداری شود باز باید برای آن 400 یورو پرداخت کرد. البته این شرکت امکانی را هم به وجود آورده که کاربرانی که در یکی دو روز اول عرضه اقدام به خرید وان پلاس 3 کند از خدمات تحویل رایگان برخوردار شوند.

مشخصات

نمایشگر: 5.5 اینچ
پردازنده: MSM8996 Snapdragon 820, 4-core, dual-core 2.15 & dual core 1.6 GHz
ساپور کارت حافظه : 32 گیگابایت
دوربین: 16 مگاپیکسل

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل