پیشگاموبیل:نگاهی به جگوار F-Type SVR 2017

پیشگاموبیل:نگاهی به جگوار F-Type SVR 2017

جگوار F-Type SVR مدل۲۰۱۷ تنها یک خودروی لوکس با قیمت ۱۲۶٬۹۴۵ دلاری نیست، بلکه  می توان متوجه شد که مجموعه ای از ویژگیهای منحصر به فرد در این خودروی خاص جگوار وجود دارد.

پسوند SVR زمانی استفاده می‌شود که صحبت از شتابگیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۳.۵ ثانیه و حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت است. بسیاری از منتقدان معتقد هستند که عاملی فراتر از پسوند SVR به جگوار F-Type بخشیده شده است که منجر به شکست محدودیت‌های عملکرد این خودرو می‌شود. در ادامه به بهبود‌های اعمال شده در این خودرو می‌پردازیم.

 

 انحنای زیبای دور چرخ و وجود باله کوچک زیر سپر جلو نوید بخش رسیدن به سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت در مدل SVR است. در F-Type SVR سپر جلو و قسمت زیرین سپر دچار تغییر شکل شده است، همچنین هواکش تعبیه شده بر روی کاپوت نیز ظاهر بهتری به خود گرفته است. در سپر عقب نیز وجود راهگاه عبور هوا به ایجاد نیروی رو به پایین (دان‌فورس) کمک شایانی می‌کند.

باله‌ی عقب F-Type SVR  تنها برای زیبایی ساخته نشده است و باعث افزایش قابل توجه نیروی رو به پایین (دان‌فورس) می‌شود. این قطعه هم‌چنین در حرکت با سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت تغییر زاویه داده و باعث کاهش نیروی درگ می‌شود. این باله در SVR روباز با رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت و در SVR کوپه با رسیدن به سرعت ۱۱۰ کیلومتر در ساعت فعال می‌شود. با این حال هنگامی که SVR در حالت Dynamic قرار بگیرد، این باله فعال شده و به سمت بالا حرکت می‌کند؛ البته زمانی که سرعت خودرو بیشتر از ۲۵ کیلومتر بر ساعت باشد.

سیستم تعلیق SVR با وجود یک میله‌ی ضد رول در قسمت جلو نرم‌تر شده است که موجب سریع‌تر وارد پیچ شدن این خودرو می شود (به میزان ۵ درصد) و همچنین با استفاده از  یک ناکل (knuckles) سخت‌تر در قسمت انتهایی خودرو،‌ کنترل زاویه کمبر (Camber) و تو (Toe) را بهتر انجام می شود. سیستم تمام چرخ محرک (AWD) و کنترل پایداری پیشرفته منجر به حرکت با سرعت بیشتر و فرمان‌پذیری بهتر شده‌اند.

آپشن ۱۲ هزار دلاری جاگوار F-Type SVR برای کاهش شدید سرعت سرسام‌آور گزینه‌ای ایمن و بسیار کارآمد محسوب شود. این ترمزهای ویژه ۵۰ کیلوگرم از نمونه فولادی که بر روی تایرهای ZR-20s/35/265 جلو و ZR-20s/30/305 عقب خودروی SVR Pirelli P Zero نصب شده سبک‌تر است.

اگزوز SVR از جنس آلیاژ تیتانیوم است که استفاده از این سیستم منجر به غرش‌های بلند در کنار آتش بازی (بک فایر) شده است. از جمله مشخصات اگزوز استفاده شده در SVR کاهش وزن ۵۶ کیلوگرمی آن نسبت به نمونه‌های پیشین به کار رفته در این خودرو است.

قطعات فیبر کربن در خودروی جگوار به فراوانی دیده می شوند؛ از محفظه‌ی آینه‌های کناری گرفته تا قسمت های مختلف تریم داخلی خودرو.

صندلی هایی موجود بر روی SVR همگی مانند لحاف دوخته شده است. برای بهره بردن از چرم قرمز رنگ نیز می‌بایست ۲۵۰۰ دلار بیشتر پرداخته کنید.

جگوار پیشرانه‌ی هشت سیلندر ۵ لیتری سوپر شارژ شده‌ی F-Typre را مجدد کالیبره کرده است. قدرت این پیشرانه اکنون به ۵۷۵ اسب بخار و گشتاور آن نیز به ۵۱۶ پوند فوت افزایش یافته است که موجب می‌شود خودرو در کمتر از ۳.۵ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد که ۰.۴ ثانیه نسبت به نسخه‌ی R خودرو سریع‌تر است. توان تولیدی در F-Type SVR توسط جعبه‌دنده‌ی ۸ سرعته‌ی خودکار به تمام چرخ‌های جگوار منتقل می شود.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل