مقالات ترفند

استعلام عدم خلافی خودرو از اینترنت | چگونه از میزان خلافی خودروی خود مطلع شویم؟

استعلام عدم خلافی خودرو از اینترنت | چگونه از میزان خلافی خودروی خود مطلع شویم؟

استعلام عدم خلافی خودرو از اینترنت تنها با چند کلیک

در حال حاضر، روش‌های مختلفی وجود دارند که با کمک آن‌ها می‌توان میزان خلافی خودروی خود را استعلام کرد. در حال حاضر، روش‌های اینترنتی به عنوان محبوب‌ترین روش‌ها برای این کار شناخته می‌شوند و می‌توانید در هر ساعتی از شبانه‌روز استعلام خلافی را انجام دهید. همچنین سایت‌های مختلفی وجود دارند که با کمک کد VIN، کد ملی و شماره پلاک خودرو می‌توانید از میزان خلافی خودرو یا عدم خلافی آگاه شوید. در این مطلب با روش استعلام عدم خلافی خودرو از اینترنت آشنا می‌شویم.

چرا باید میزان خلافی خودرو را استعلام کرد؟

یکی از سوالاتی که همواره درباره استعلام عدم خلافی خودرو از اینترنت مطرح می‌شود این است که اصلا چرا باید میزان خلافی خودروی خودرو استعلام بگیریم؟ در پاسخ به این سوال، باد بگوییم دلایل مختلفی وجود دارند که دست به دست هم می‌دهند تا استعلام عدم خلافی خودرو از اهمیت زیادی برخوردار باشد.

زمانی که قصد خرید یا فروش خودرویی را دارید، باید علاوه بر مالیات و عوارض آن، میزان خلافی خودرو هم صفر باشد. همین موضوع باعث شده است تا بسیاری از مالکین خودروها، به دنبال استعلام عدم خلافی و پرداخت آن در صورت وجود باشند.

توجه داشته باشید که جریمه‌های خودرو را می‌توان به دو نوع دوبرگی، تسلیمی، الصاقی و ثبت شده از سوی دوربین‌ها اشاره کرد. عمده این جریمه‌ها از نوع تسلیمی و الصاقی هستند. برای این نوع جریمه این قانون در نظر گرفته شده است که بعد از صدور جریمه، 60 روز مهلت پرداخت آن را دارید. در غیر این صورت، مبلغ جریمه شما دو برابر خواهد شد. در این میان سالانه در برخی مواقع خاص، افرادی که شامل این قانون شده‌اند، دچار بخشش می‌شوند و می‌توانند جریمه‌های خود را با همان نرخ اولیه پرداخت کنند.

روش‌های استعلام عدم خلافی خودرو از اینترنت

در حال حاضر روش‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانید از طریق آن‌ها برای استعلام عدم خلافی خودرو از اینترنت اقدام کنید. توجه داشته باشید که گواهی استعلام خلافی خودرو را می‌توان از وب‌سایت راهور و مجموعه‌های واسطه دریافت کرد. مجموعه‌های واسطه با سرعت بالاتری استعلام خلافی را انجام می‌دهند و رابط کاربری آسان‌تری دارند. به همین خاطر، اگر قصد استعلام خلافی خودروی خود را از اینترنت دارید، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ مجموعه‌هایی مانند آیتول و قبضینو بروید.

 

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث شده است تا در حال حاضر افرادی زیادی به‌جای اینکه استعلام و پرداخت خلافی را به صورت آفلاین و از طریق دفاتر پلیس +10 انجام بدهند، به سراغ استعلام آنلاین بروند، امکان تسویه به صورت آنی است. سامانه پلیس برای پرداختی‌های از عابربانک هر دو الی سه روز یک بار و بعضا هر هفته یک بار به‌روزرسانی می‌شود. این در حالی است که برخی قصد خرید یا فروش خودرویی را دارند و می‌خواهند خلافی را در کوتاه‌ترین زمان پرداخت کنند. اما سامانه‌های آنلاین، پرداخت و تسویه را به صورت آنی انجام می‌دهند. همچنین شما در هر ساعتی از شبانه‌روز امکان استعلام و پرداخت خلافی را دارید. در ادامه با روش‌های استعلام عدم خلافی خودرو از اینترنت آشنا می‌شویم.

استفاده از خدمات سایت‌های واسطه

در حال حاضر سایت‌های واسطه زیادی مانند آیتول وجود دارند که می‌توانید با مراجعه به آن‌ها، به راحتی استعلام عدم خلافی خودرو از اینترنت را انجام دهید. از جمله وب‌سایت‌های دیگر فعال در این زمینه می‌توان به قبضینو اشاره کرد.

امکان استعلام خلافی با ریز جزئیات از طریق پلاک

یکی از روش‌ها برای استعلام عدم خلافی خودرو از اینترنت، استعلام از طریق شماره پلاک و نمایش خلافی با جزئیات است. در این روش می‌توانید تمام خلافی‌های خودروی خود را با جزئیات کامل مشاهده کنید. همچنین اگر جریمه شما با دوربین انجام شده و از آن عکس گرفته شده باشد، امکان مشاهده عکس را هم خواهید داشت. این قابلیت در یکی دو سال اخیر اضافه شده است.

نکته‌ای که درباره استعلا‌م عدم خلا‌فی خودرو از اینترنت از نوع مشاهده با جزئیات وجود دارد، این است که برای استفاده از این خدمات باید مبلغی پرداخت کنید. این مبلغ در سال 1401، 5200 تومان است. با این حال، ممکن است در سال 1402 نرخ آن کمی افزایش پیدا کند.

یکی از مزایای که استعلام خلافی با جزئیات دارد، این است که می‌توانید به صورت دلخواه خود، تنها بخشی از جریمه‌ها را پرداخت کنید. همچنین در این روش پرداخت، واریز و تسویه به صورت آنی انجام می‌شود و نیازی به صبر کردن ندارید.

یکی از چالش‌های استعلام عدم خلافی خودرو از اینترنت از نوع نمایش جزئیات خلافی، نیاز آن به احراز هویت است. در کنار اینکه برای دریافت استعلام باید شماره پلاک را وارد کنید، لازم است کد ملی مالک و شماره موبایل آن هم ثبت شوند تا بتوان خلافی خودرو را مشاهده کرد. 

استعلام خلافی به صورت کلی با شماره پلاک

اگر نمایش جزئیات خلافی و عکس‌های مربوط به آن برای شما اهمیتی ندارد، می‌توانید به سراغ استعلام خلافی به صورت کلی و با شماره پلاک بروید. در این روش، دیگر خلافی‌ها را به صورت تفکیک شده مشاهده نخواهید کرد. بلکه هزینه به صورت کلی برای شما نمایش داده می‌شود. لازم به ذکر است که برای این نوع استعلام عدم خلافی هم باید مبلغی معادل 5200 تومان پرداخت کنید که احتمالا در سال 1402، بیشتر می‌شود. همچنین درست مانند روش استعلام با جزئیات خلافی، پرداخت و تسویه در این روش به صورت آنی انجام می‌شود.

برخلاف استعلام عدم خلافی خودرو از اینترنت با جزئیات خلافی که نیاز به احراز هویت داشت، در روش استعلام کلی دیگر نیازی به شماره موبایل و کد ملی مالک نیست. در واقع، تنها با وارد کردن شماره پلاک می‌توانید مجموعه خلافی خودرو را مشاهده کنید.

استعلام خلافی با کد ملی

اگر شماره VIN خودروتان را به خاطر ندارید و می‌خواهید استعلام عدم خلافی آن را از اینترنت انجام دهید، می‌توانید به سراغ استعلام با کد ملی بروید. در استعلام به این روش، باید شماره پلاک خودرو و شماره همراه مالک را هم در کنار کد ملی او وارد کنید.

استعلام خلافی با کد VIN خودرو

اگر تمایلی به وارد کردن اطلاعاتی مانند شماره پلاک، کد ملی یا شماره همراه خود را برای استعلام عدم خلافی خودرو از اینترنت ندارید، می‌توانید با وارد کردن کد VIN خلافی خود را استعلام بگیرید و آن را پرداخت کنید.

کد VIN، کدی می‌باشد که روی کارت ماشین نوشته شده است و نوعی کد هفده رقمی است. این کد را می‌توان یک کد ترکی از اعداد و حروف انگلیسی دانست که به نوع به عنوان شناسنامه خودروی شما شناخته می‌شود. با وارد کردن این کد در سامانه‌های استعلام عدم خلافی خودرو، می‌توانید میزان خلافی آن را به راحتی مشاهده کنید.

استعلام عدم خلافی خودرو از اینترنت در تمام ساعات شبانه‌روز

در حال حاضر می‌توان در هر ساعتی از شبانه‌روز، به صورت آنلاین استعلام عدم خلافی خودرو از اینترنت را انجام داد. سایت‌هایی مانند آیتول این خدمات را به مشتریان ارائه می‌کنند. شما می‌توانید با در اختیار داشتن کد VIN، کد ملی یا شماره پلاک خودرو، استعلام عدم خلافی خودرو از اینترنت را انجام دهید. اشاره به این نکته نیز ضرورت دارد که تقریبا تمام این روش‌ها نیازمند پرداخت هزینه هستند.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل  

 

3 نظر ثبت شده