آموزش نرم افزار و اپلیکیشن آموزش کامپیوتر و موبایل

آموزش کامل کار با اپلیکیشن club house

آموزش کامل کار با اپلیکیشن club house

مقدمه آموزش کامل کار با club house

اگر طی چند هفته اخیر در شبکه‌های اجتماعی گشت و گذار داشته‌اید، احتمالا کلمه جدید  Clubhouse را شنیده‌اید. این اپلیکیشن جدید مانند سایر اپلیکیشن ها به شما امکان می‌دهد با دیگران چت کنید، داستان‌هایتان را به اشتراک بگذارید، با همکارانتان کار کنید و بدون نیاز به تجهیزات زیاد و فقط با استفاده از صدای خود ایده‌هایتان را به گوش سایر افراد برسانید. این اپلیکیشن آنچه که همیشه در مورد شبکه‌های اجتماعی دوست داشته‌ایم و تاحدودی آن را از دست داده‌ایم، یعنی جنبه‌های اجتماعی را برای ما به ارمغان می‌آورد. در این مقاله قصد داریم برای آشنایی بیشتر شما با این اپلیکیشن جدید و آموزش کامل کار با club house توضیحاتی را ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

چیزی که در واقع کلاب هاوس را از سایر رسانه‌های اجتماعی متمایز می‌کند، انحصارپذیری آن است. با وجود اینکه ما تمایل داریم موفقیت یک اپلیکیشن اجتماعی را از طریق تعداد اعضای فعالی که هر روز وارد آن می‌شوند و از آن استفاده می‌کنند، بسنجیم، کلاب هاوس به عنوان نقطه داغ اجتماعی شاهد موفقیت بوده است. البته محدودیت‌های دعوت نامه‌های آن نیز به جذابیت هر چه بیشتر آن در میان کارآفرینان و نخبگان تجاری دامن زده است.

Club house مزیتی پر قدرت برای صاحبان مشاغل و بازاریاب‌ها

در حالی که اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی می‌آیند و می‌روند و افراد مشهور و غول فناوری در اپلیکیشن‌های دیگر حضور دارند،کلاب هاوس تمام نشانه‌های معطوف به بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی را همانطور که در ذهن خود می‌دانیم، نشان می‌دهد. در اینجا چند دلیل وجود دارد که نشان می‌دهد چرا Clubhouse می‌تواند اپلیکیشن اصلی آینده رسانه‌های اجتماعی باشد:

  • این اپلیکیشن امکان ارتباط و تعامل با متخصصان خارج از صنعت شما را برایتان فراهم می‌کند.
  • الگوریتم‌های معمول شبکه‌های اجتماعی که به مردم کمک می‌کنند اتاق‌های خصوصی خود را در اپلیکیشن‌های دیگر ایجاد کنند، با اتاق‌های خودجوش کلاب هاوس که مملو از گپ‌های بی وقفه در موضوعات مختلف هستند، جایگزین می‌شوند.
  • تمرکز بیشتر بر روی مکالمات با ارزش بالا است تا محتوای تولید شده.
  • کاربران Clubhouse در حال حاضر به شدت وفادار و محافظت کننده هستند، به طوری که آنها فقط از افراد خاصی برای پیوستن به برنامه دعوت می‌کنند.

بیش از همه، Clubhouse فاکتور دیگری را که اپلیکیشن‌ها تا حد زیادی نادیده می‌گیرند، وارد رسانه‌های اجتماعی می‌کند: قابلیت صوتی. در حالی که سایر اپلیکیشن‌ها بر روی رسانه‌های تصویری و نوشتاری (مانند متن‌ها، تصاویر و فیلم‌ها) تمرکز دارند، کلاب هاوس تمرکز خود را به یک قالب صوتی تغییر می‌دهد.

پس از آموزش کامل کار با club house و ورود به این اپلیکیشن و پیمایش در اطراف آن، متوجه می‌شوید ذهن شما مملو از گزینه‌هایی برای استفاده از کلاب هاوس در زمینه شبکه سازی، رشد توانمندی یا گسترش دانش شما خواهد بود.

چگونه به برنامه Clubhouse بپیوندیم؟

Clubhouse هنوز در مرحله بتا خصوصی است و فقط در دسترس کاربران آیفون قرار دارد، همین امر به ماهیت انحصاری آن دامن می‌زند. از هم اکنون، تنها دو راه برای ورود به این اپلیکیشن وجود دارد و هر دو به روابط نزدیک با افرادی که در برنامه هستند نیاز دارند:

با دعوت شخصی

وقتی کسی به Clubhouse ملحق می‌شود، به طور خودکار یک دعوت نامه به وی تعلق می‌گیرد که می‌تواند با استفاده از شماره تلفن خود، آن را برای دیگری ارسال کند. این بدان معناست که اعضا به جای اینکه صرفا با یک دوست آشنا روبرو شوند، برای دوستانی که با آنها ارتباط نزدیک دارند، دعوت نامه ارسال می‌کنند. وقتی کسی مدتی در کلاب هاوس بود و وقت خود را صرف فعالیت در اتاق‌ها و صحبت کرد، می‌تواند دعوت نامه‌های بیشتری برای ارسال کسب کند.

Exclusive side-door 

هنگامی که  از وب سایت Clubhouse بازدید می‌کنید، آنها به شما امکان می‌دهند برنامه را از App Store بارگیری کنید تا بتوانید نام کاربری خود را رزرو کنید. بسته به اینکه چه تعداد از دوستان شما از Clubhouse استفاده می‌کنند، ممکن است اعلانی دریافت کنند تا به آنها اطلاع داده شود که شما نام کاربری خود را رزرو و برنامه را بارگیری کرده‌اید. وقتی این اتفاق می‌افتد، آنها این گزینه را دارند که حتی اگر دعوت نامه رسمی برای ارسال ندارند، شما را برای پیوستن به این رسانه تحریک کنند.

چگونه پروفایل برنامه Clubhouse خود را تنظیم کنیم؟ | آموزش کامل کار با club house

مانند سایر برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی، کلاب هاوس پروفایلی در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید با استفاده از آن، اطلاعات بیشتری در مورد خودتان به دیگران ارائه ‌دهید.

برای تصویر پروفایل خود، بهتر است عکسی را انتخاب کنید که:

  • صورتتان را نشان ‌دهد، ترجیحا لبخند زده و به خوبی در داخل عکس قرار گرفته باشد.
  • در چندین اندازه مناسب به نظر برسد. این عکس در کل برنامه نشان داده می شود، گاهی با نام شما و گاهی به تنهایی. پس هرچه عکس شما واضحتر باشد، بیشتر قابل تشخیص خواهید بود.
  • دارای پس زمینه واضح با رنگ‌های متضاد باشد. رنگ پس زمینه در کلاب هاوس سفید تا بژ روشن است؛ این رنگ‌ها خوب و خنثی هستند بنابراین عکس شما می‌تواند برجسته به نظر برسد. 
  • Club house فضای کافی برای نوشتن یک بیوگرافی کامل را به شما ارائه می‌دهد. سه خط اول (تقریبا 125 حرف) به عنوان پیش نمایش در اتاق‌های برنامه در دسترس هستند و این مهمترین کلمات در بیوگرافی شما خواهند بود.

ویرایشگر Club house یک ویرایشگر متن ساده است، به این معنی که هیچ نشانه گذاری، پیوند یا قالب بندی در آن وجود ندارد. شما نمی‌توانید به راحتی شکلک‌ها را در بیوگرافی خود قرار دهید.

برای آموزش کامل کار با club house بهتر است به چند نکته دیگر برای ایجاد پروفایل دقت کنید:

  • Club house یک برنامه شبکه‌ای و گپ و گفت در زمان واقعی است، بنابراین مطمئن شوید که نمایه شما ارزش واقعی برای مکالمه را مشخص می‌کند.
  • تنها پیوندهای قابل کلیک روی نمایه شما پیوندهای نمایه توییتر و اینستاگرام شما هستند، اما می‌توانید پیوندهای دیگر را در بیو خود ارسال کنید.
  • موضوعاتی را که می‌خواهید در مورد آنها بحث کنید، لیست کنید تا به مردم اطلاع داده شود که می‌خواهید به چه نوع مکالمه‌هایی دعوت شوید.
  • برای کمک به افراد در یافتن شما، پیشنهاد می‌شود از کلمات کلیدی به صورت استراتژیک استفاده کنید.
  • برای تجزیه و تحلیل پاراگراف‌های طولانی، بهتر است بیوگرافی خود را در یک برنامه خارج بنویسید و ویرایش کنید.

منظور از Hallway  در اپلیکیشن  کلاب هاوس چیست؟ 

Hallway یا راهرو، خوراک اصلی کلاب هاوس است. در این قسمت اتاق‌های گفتگوی فعال و مداومی را پیدا خواهید کرد. اگر به باشگاه‌های مختلف Club house پیوسته‌اید یا اتاق‌های برنامه ریزی شده‌ای را دنبال کرده‌ باشید، می‌بینید که برخی از آنها، در بالای قسمت Hallway ذکر می‌شوند.

منوی اصلی در بالای Hallway پخش شده است. از اینجا می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید:

  • اعضا را با استفاده از نام یا کلمه کلیدی جستجو کنید
  • از یک عضو جدید برای پیوستن به کلاب هاوس دعوت کنید
  • اتاق‌های گفتمان آینده را با توجه به تقویم مشاهده کنید
  • اعلان‌های خود را مرور کنید
  • پروفایل Club house خود را مشاهده یا ویرایش کنید

اتاق‌های برنامه Club house چیست و چگونه از آنها استفاده کنیم؟

اتاق‌های کلاب هاوس جایی هستند که تمام جذابیت برنامه را ازآن خود می‌کنند. در این قسمت از آموزش کامل کار با club house می‌خواهیم شما را به یک فضاسازی دعوت کنیم. تصور کنید که در یک کنوانسیون بزرگ هستید، در راهرو قدم می‌زنید و از درها نگاه می‌کنید و می‌بینید که در هر یک از اتاق‌ها، مکالمات بخصوصی در حال شکل‌گیری است. این همان تجربه کاملی است که برنامه Club house از آن تقلید می‌کند.

وقتی در حال پایین رفتن از راهرو کلاب هاوس هستید، می‌توانید منظره‌ای از یک اتاق را با یک نگاه مشاهده کنید، برای مثال نام اتاق، برخی از افراد حاضر در اتاق و تعداد بلندگوهای فعال اتاق را می‌بینید؛ این اتاق‌ها عمومی هستند و هر کسی می تواند در هر زمان به هر کدام از آنها بپیوندد. حتی می‌توانید با یک یا چند اتصال خود یک اتاق خصوصی راه‌اندازی کنید و یک گپ خصوصی داشته باشید.

برای اینکه بفهمید چه کسی آنلاین و برای گپ در دسترس است، صفحه را به سمت چپ Hallway بکشید، Club house لیستی از همه افراد موجود و اینکه آیا در حال حاضر آنلاین هستند و در کدام اتاق هستند را نشان می‌دهد.

منظور از صحنه‌های برنامه Clubhouse چیست و چگونه می‌توان از آنها استفاده کرد؟

وقتی وارد اتاق می‌شوید، یکی از اولین چیزهایی که مشاهده می‌کنید مالک اتاق، ناظران و بلندگوهای سازمان یافته در بالای اتاق است؛ از این قسمت به عنوان stage در آن اتاق یاد می‌شود. هر سخنران داخل اتاق صحنه را به اشتراک می‌گذارد و می‌تواند به نوبت صحبت کند.

درست زیر بلندگوهای فعال ردیف اول مخاطبان منطقه‌ای با عبارت "Followed by the speakers"  قرار دارد. این قسمت اعضای فعالی که قبلا با بلندگوها ارتباط برقرار کرده و روابط خود را آغاز کرده‌اند، در برنامه برجسته می‌کند. در زیر آن، بقیه کسانی که در اتاق با شما هستند و گوش می‌دهند را مشاهده می‌کنید.

شایان ذکر است که در این بخش از آموزش کامل کار با club house یک نکته را به شما بگوییم. ممکن است عبارت PTR که مخفف "Pull To Refresh" است را در این اتاق‌ها زیاد بشنوید. از آنجا که کلاب هاوس به عنوان یک گپ صوتی رها شده طراحی شده است، افراد می‌آیند و می‌روند. آنها ممکن است بخواهند اتاق‌های دیگر را بررسی کنند یا از صحنه بالا و پایین بروند. گاهی اوقات ممکن است سخنران‌ها تصمیم بگیرند تصویر نمایه خود را به طور موقت تغییر دهند تا تصویر یا نمودار دیگری را نشان دهند که یک نکته یا چیز مهم برای اتاق را نشان می‌دهد.

در این موارد، وقتی می‌شنوید که ناظران از شما می‌خواهند "PTR" را تنظیم کنید، کافی است به راحتی صفحه نمایش را ریفرش کنید تا فضای اتاق را تازه کنید و عکس‌های نمایه جدید و همچنین ترتیب صحیح ورود افراد به اتاق را مشاهده کنید.

کلوپ‌های برنامه Clubhouse چه هستند و چگونه می‌توانیم از آنها استفاده کنیم؟

کلوپ کلاب هاوس، مانند کلوپ سایر رسانه‌های اجتماعی که در زیر نشان داده شده است، برای ایجاد انجمن‌های درون اپلیکیشن استفاده می‌شود. اتاق‌هایی که با یک کلوپ راه‌اندازی شده‌اند، می‌توانند بسته به نوع اعضایشان خصوصی و یا صمیمی باشند. 

چهار نوع عضویت در یک کلوپ کلاب هاوس وجود دارد: موسس یا مالک باشگاه، مدیر، اعضای تاییده شده و فالوورها. در حال حاضر، کلاب هاوس از بنیانگذاران کلوپ‌ها می‌خواهد متعهد شوند که حداقل یک مکالمه تکراری را برگزار کنند، اگرچه می‌توانید هر تعداد مکالمه دیگری که دوستشان دارید و فکر می‌کنید دیگر مانند آنها تکرار نمی‌شود را برای خود حفظ کنید. برای درخواست ایجاد یک باشگاه جدید، باید سه جلسه ملاقات تکراری خود را میزبانی کنید و سپس از طریق یک پیوند اختصاصی، فرم درخواست خود را پر کنید.

در حال حاضر، اعضا فقط می‌توانند هر بار یک کلوپ را راه‌اندازی کنند تا از گسترش کم آن یا ایجاد کلوپی غیرفعال، جلوگیری به عمل آورند. زمان انتظار برای راه‌اندازی یک کلوپ جدید حدود 2 هفته است.

جمع‌بندی آموزش کامل کار با club house

برنامه کلاب هاوس با نگاهی به آینده بازاریابی شبکه‌های اجتماعی در سال 2021 و بعد از آن، تقاضای متغیر مخاطبان ما را نشان می‌دهد. مردم می‌خواهند تعامل، ارزش و شفافیت بیشتری را ببینند، اما لزوما این خواسته فقط با دنبال کردن برندهای تجاری و محتواهای بی پایان آنها در سایر رسانه‌های اجتماعی محقق نمی‌شود.

بنابراین دیدن اینکه این اپلیکیشن منجر به چه رویدادی در آینده می‌شود، بسیار هیجان انگیز خواهد بود. در ضمن، پیشنهاد می‌کنیم اگر دارای گوشی همراه آیفون هستید، هر چه سریعتر آموزش کامل کار با club house را شروع کنید و از انحصاری بودن این برنامه به نفع خود استفاده کنید. موفق باشید.

 

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل