واتساپ بیزینس | آشنایی با این نسخه جالب از واتساپ و مشخصات آن

واتساپ بیزینس | آشنایی با این نسخه جالب از واتساپ و مشخصات آن

حساب واتساپی حرفه ای داشته باشید

استفاده از نرم افزار واتساپ برای پیام رسانی به سرعت در کشور در حال افزایش است. بسیاری از افراد اکنون یک حساب کاربری در واتساپ دارد. مدیران و صاحبین مشاغل کوچک هم از این موضوع مستثنی نیستند. با این حال دغدغه‌ی بیشتر این افراد این است که اکانت کاری خود را از اکانت شخص‌شان جدا کنند. در حالی که داشتن دو حساب کاربری واتساپ در یک گوشی ممکن نیست، این گروه اقدام به ارائه‌ی نرم افزار جانبی به نام واتساپ بیزینس کرده است. این افراد می‌توانند به کمک این نرم افزار جانبی، یک اکانت برای اهداف کاری خود بسازند و از مزایای حرفه‌ای آن بهره‌مند شود. با این حال جدا شدن حساب شخصی از حساب کاری تنها یکی از مزایای داشتنِ واتساپ بیزینس است!

نصب واتساپ بیزینس

نصب این نرم افزار مانند سیار نرم افزارهای موبایلی انجام می‌شود. واتساپ تجاری یک نرم افزار رایگان است که می‌توانید آن را به راحتی از محیط‌هایی مانند گوگل پلی یا بازار دانلود کنید. نکته‌ی مهم این است که این نرم افزار در حال حاضر تنها برای سیستم عامل اندروید موجود است. اما به زودی مدل ios آن هم به بازار عرضه می‌شود. بعلاوه شما برای ایجاد حساب کاربری در واتساپ بیزینس لزوماً به شماره‌ی تلفن همراه نیاز ندارید و می‌توانید از تلفن ثابت هم استفاده کنید.

WhatsApp Business

قیمت: رایگان

سازنده: WhatsApp Inc

سیستم عامل: اندروید و آی او اس

حجم: متغییر بر اساس دستگاه

 دانلود :


ایجاد حساب کاربری

برای ایجاد حساب کاربری در واتساپ بیزینس، بعد از نصب باید برنامه را باز کنید. در بدو ورود لینک قوانین استفاده از این نرم افزار داده شده که می‌توانید آنها را مطالعه کنید. سپس باید موافقت خود را با این قوانین اعلام کنید. در مرحله‌ی بعد از شما پرسیده می‌شود که آیا می‌خواهید برای شماره‌ی فعلی خود در واتساپ این حساب کاربری را ایجاد کنید یا شماره‌ی جدیدی در نظر دارید. در صورتی که بخواهید از همان شماره‌ی قبلی استفاده کنید تمام پیام‌ها به حساب بیزینس شما منتقل می‌شود.

در گام بعدی باید شماره‌ی مدنظرتان را وارد کنید تا SMS تایید برایتان ارسال شود. اگر از تلفن ثابت استفاده می‌کنید یا SMS تایید به هر دلیلی برایتان ارسال نمی‌شود، می‌توانید با انتخاب گزینه‌ی CALL ME رمز را به صورت صوتی دریافت کنید. در پایان بعد از وارد کردن کد تایید، از شما خواسته می‌شود که نام و سایر اطلاعات مربوط به پروفایلتان را وارد کنید با انجام این کار، حساب واتساپ بیزینس شما رسماً ایجاد می‌شود و آماده استفاده خواهد بود.

مزایای واتساپ بیزینس

واتساپ بیزینس مزایای زیادی برای اهداف کاری دارد. در درجه‌ی اول یک آیکون کاملاً جداگانه نسبت به واتساپ دارد و شما می‌توانید با حساب کاربری کاری خود در آن فعالیت کنید. مزایای دیگر داشتن حساب کاربری در این نرم افزار به شرح زیر است.

پروفایل حرفه‌ای

پروفایل واتساپ بیزینس نسبت به پروفایل واتساپ بسیار متفاوت است و شما می‌توانید در آن اطلاعات مربوط به کسب و کارتان را وارد کنید. از نام شرکت، آدرس و موقعیت دقیق محل کار گرفته تا توضیح نوع کسب و کار، ساعت کاری و شماره تلفن. به این ترتیب هر کس که شما‌ره‌ی شما را داشته باشد، می‌تواند به اطلاعات کاملی از کسب و کار شما دست پیدا کند. 

قابلیت quick replies

این قابلیت به میزان زیادی در وقت شما صرفه جویی می‌کند. بسته به صنف کاریتان، ممکن است افراد سوالات متداولی از شما بپرسند، مثلاً قیمت ارائه‌ی خدماتتان را بخواهند. برای آنکه مدام پاسخ‌های یکسانی را تایپ نکنید، می‌توانید جواب‌های از پیش تعیین شده‌ را با قابلیت quick replies برایشان ارسال کنید.

قابلیت greeting message

با کمک این قابلیت شما می‌توانید برای مخاطبینتان پیغام خوش آمدگویی بفرستید، متن این پیغام قابل ویرایش است و می‌توانید در آن، اطلاعات مختصری از کسب و کار و شیوه‌ی ارائه‌ی خدمتتان به مشتریان بگنجانید. شما می‌توانید این قابلیت را برای کسانی که برای اولین بار به شما پیام می‌دهند، فعال کنید.

قابلیت Away Message

با کمک این قابلیت شما می‌توانید برای زمانی که قادر به پاسخ گویی نیستید یا به اینترنت متصل نیستید، یک پیغام تهیه کنید که وقتی کسی برایتان در این زمان پیامی ارسال کرد، به صورت خودکار برایش ارسال شود.

قابلیت برچسب گذاری

با کمک این قابلیت شما می‌توانید پیام‌هایتان را برچسب بزنید تا سریعتر به آنها دسترسی پیدا کنید. گزینه‌هایی مانند تکمیل سفارش، پرداخت شده و ... در این بخش وجود دارد. برچسب گذاری برای مشتریان نیز قابل انجام است. شما می‌توانید افراد را در گروه‌های مشخصی قرار دهید. این قابلیت زمانی به کار می‌آید که بخواهید پیغام‌های گروهی ارسال کنید.

جستجوی دقیق‌تر

یکی دیگر از مزایای واتساپ بیزینس، فیلترهای متنوع‌تر در قابلیت جستجو است. در نتیجه شما می‌توانید با سرعت بیشتری کلمات کلیدی مدنظرتان را پیدا کنید. 

قابلیت ایجاد لینک

به کمک این قابلیت می‌توانید به راه‌های ارتباطی‌تان مانند ایمیل یا وب سایت لینک دهید. و یک پیام از پیش تعیین شده بنویسید که وقتی مشتری این لینک‌ها را لمس کرد، برای شما ارسال شود. 

قابلیت واتساپ وب

در نرم افزار واتساپ بیزینس، شما باز هم امکان استفاده از واتساپ وب را دارید و می‌توانید حساب کاربری خود را در دسکتاپ باز کنید. واتساپ وب خود مزایای زیادی دارد و شما می‌توانید به راحتی تمام فایل‌های دریافتی در این محیط را به صورت مستقیم در کامپیوتر خود ذخیره کنید.

واتساپ بیزینس API

واتساپ بیزینس برای مشاغل کوچک طراحی شده است، اما WhatsApp Business API مخصوص شرکت‌های بزرگتر ساخته شده است. WhatsApp Business API امکان برقراری ارتباطات بسیار گسترده‌تر حتی در سطح بین‌ المللی را برای این شرکت‌ها فراهم می‌کند. این نسخه از واتساپ بیزینس برای شرکت‌های بزرگتر که حجم زیادی پیام در روز دریافت می‌کنند، طراحی شده است. بعلاوه برنامه‌ی واتساپ بیزینس فقط توسط یک کاربر و در در یک دستگاه می‌تواند استفاده شود، حال آن که در نسخه‌‌ی API آن چنین نیست و شما می‌توانید همزمان از چندین دستگاه استفاده کنید.

سخن پایانی

واتساپ بیزینس اپلیکیشن بسیار مناسبی برای کسب و کارهای کوچک است که به کمک آن می‌توانند به شیوه‌ی موثرتری با مشتریان ارتباط برقرار کنند. قابلیت‌های این اپلیکیشن به گونه‌ای طراحی شده است که سرعت کار را بالا ببرد و شما بتوانید به راحتی پیام‌های خود را مدیریت کنید. اگر صاحب یک کسب و کار کوچک هستید، به نظر می‌رسد داشتن حساب کاربری واتساپ بیزینس می‌تواند بسیار منایل باشد و وجه‌ی رسمی‌ترب به کسب و کار شما ببخشد.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل