مقالات نقد و بررسی

بهترین گوشی هواوی | کدام گوشی‌های 2021 هواوی را بخریم؟

بهترین گوشی هواوی | کدام گوشی‌های 2021 هواوی را بخریم؟

مقرون‌به‌صرفه‌ترین برند موبایل جهان

در دو سال اخیر، اکثر علاقه‌مندان به اخبار گوشی‌های هوشمند، هواوی را به خاطر کیفیت خوب و قیمت مقرون‌به‌صرفه آن می‌شناسند. این شرکت چینی بعد از سامسونگ، بزرگترین تولیدکننده گوشی در جهان به حساب می‌آید که با عرضه محصولاتی در سری‌های Mate، P، Nova و Y توانسته سهم بزرگی از بازار را به تصاحب خود دربیاورد. در این مطب قصد داریم بهترین گوشی هواوی در هر سری را مورد بررسی قرار دهیم. اگرچه تحریم این شرکت توسط گوگل باعث افت شدید میزان تولیدات این شرکت شده، اما همچنان افراد زیادی طرفدار پروپاقرص این برند چینی هستند. 

بهترین گوشی هواوی در سری P

به عقیده بسیاری از افراد، سری P دارای شباهت زیادی با سری Galaxy S سامسونگ بوده و به نوعی پرچمدار این شرکت چینی محسوب می‌شود. اگر در انتخاب گوشی وسواس زیادی دارید و انتظارات خاصی از آن دارید، سری P پاسخگوی نیازهایتان خواهد بود. از ویژگی‌های بارز این سری می‌توان به کیفیت و کارایی بالای دوربین آن اشاره کرد. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که از سال 2019 به بعد، دیگر مدل‌هایی مثل P50 که در سال 2021 معرفی شده‌اند، از سرویس‌های گوگل پشتیبانی نمی‌کنند. در ادامه برخی از ویژگی‌های Pro  P30 که در سال 2019 معرفی شده، اشاره خواهیم کرد.

هواوی پی 30 در حال حاضر بهترین گوشی هواوی و یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند بازار موبایل محسوب می‌شود که بزرگترین مزیت آن، دوربین قدرتمند و باکیفیتی است که از آن بهره می‌برد. لنزهای دوربین اصلی قابلیت بزرگنمایی تا 5 برابر و 10 برابر اپتیکال را دارد و در حالت دیجیتال، به 50 برابر نیز می‌رسد. همچنین از عملکرد مناسب آن در نور کم نمی‌توان چشم‌پوشی کرد. از طرفی دیگر، به علت وجود پردازنده کرین 980 و رم 8 گیگاباتی، از لحاظ سخت‌افزاری در برابر برنامه‌های سنگین کم نمی‌آورد.

اما اگر ظرفیت بالای باتری و نگهداری شارژ برای شما مهم است، به علت رزولوشن مناسب نمایشگر و ظرفیت مناسب باتری، با یکبار شارژ کامل می‌توانید پی 30 را تا 2 روز روشن نگه دارید. به طور کلی هواوی با معرفی پی 30 توانسته انقلابی در دوربین و سخت‌افزار محصولات خود ایجاد کند.

بهترین گوشی هواوی سری Mate

اگر سری P هواوی را رقیب سرسخت سری S سامسونگ بدانیم، پس باید سری Mate را با Note مقایسه کنیم. در واقع قوی‌ترین و گران‌ترین گوشی‌های هواوی در این سری قرار می‌گیرند و در هر مدل شاهد یک نوآوری هستیم. از جمله جدیدترین مدل‌های سری میت می‌توان به Mate 40 و Mate 40 Pro اشاره کرد که در اواخر سال 2020 به بازار عرضه شده‌اند. به اعتقاد بسیاری از افراد، Mate 40 Pro بهترین گوشی هواوی محسوب شده و از دوربینی مشابه مدل P40 در آن استفاده شده است. اگرچه امکانات این گوشی به اندازه کافی جذاب هستند، اما با توجه به هزینه‌ای که برای یک گوشی پرچمدار انجام می‌دهید، از سرویس‌های گوگل نمی‌توانید بهره ببرید. 

هواوی میت 40 پرو را به لحاظ امکانات، می‌توان بهترین گوشی هواوی و یکی از برترین پرچمداران جهان در نظر گرفت. در واقع کیفیت و کارایی دوربین، صفحه نمایشگر و پردازنده آن چندان جای حرفی باقی نمی‌گذارند و طراحی بدنه آن به شکل فوق‌العاده‌ای انجام شده است. لبه‌های بدنه میت 40 پرو به صورت منحنی طراحی شده و همین موضوع به خوش‌دستی آن کمک چشمگیری می‌کند. همچنین عملکرد دوربین آن در بهترین حالت ممکن قرار دارد و کاربران می‌توانند از امکانات فوق‌العاده‌ای برای گرفتن یک خروجی جذاب،‌ استفاده کنند. 

اگر بخواهیم از مدل‌های معمول این سری چشم‌پوشی کنیم، گوشی‌های تاشوی Mate X نیز انتخاب جذابی می‌توانند باشند که یک نوآوری و انقلاب در جهان گوشی‌های هوشمند به شمار می‌روند. همچنین ایرادات و مشکلات قبلی در مدل هواوی Mate XS  برطرف شده و برخلاف محصولات Fold و Z Fold سامسونگ، مورد استقبال فراوانی قرار گرفتند. اگرچه با قطع همکاری گوگل و هواوی، شاید توصیه آن برای خرید دشوار باشد.

بهترین گوشی هواوی سری Y

گوشی‌های سری Y هواوی جزء بهترین گوشی‌های میان‌رده بازار محسوب می‌شوند که در مقایسه با رقبای خود مثل سری A سامسونگ، بسیار مقرون‌به‌صرفه هستند. در واقع این سری مناسب افرادی است که به یک گوشی هوشمند پیشرفته نیازی ندارند و اولویتشان، پس‌انداز پول‌هایشان است. 

هواوی وای 8 پی بهترین گوشی میان‌رده هواوی است که از نمایشگر اولد در آن استفاده شده و همین موضوع باعث شده که حسگر اثر انگشت، زیر صفحه نمایش تعبیه شود. اگر به دنبال یک گوشی با نمایشگر اولد در این محدوده قیمت باشید، احتمالا انتخاب به جز وای 8 پی نخواهید داشت. همچنین پردازنده کرین 710 آن عملکرد مناسبی داشته و در اجرای برنامه‌ها و بازی‌های مختلف‌، کمتر دچار مشکل می‌شود. البته برخی کاربران از داغ شدن بیش از حد گوشی در زمان اجرای برنامه‌های سنگین شکایت کرده‌اند.

بهترین گوشی هواوی سری Nova

گوشی‌های سری Nova دقیقا همانند سری Y محصولاتی مقرون‌به‌صرفه و میان‌رده محسوب می‌شوند اما دوربین‌های باکیفیت‌تری دارند. به همین دلیل، سری نوا نسبت به سری وای، بیشتر مورد استقبال قشر جوان قرار گرفته است. به عنوان مثال آخرین محصول این سری، یعنی نوا 7i از یک دوربین چهارگانه و سنسور اولیه فوق‌العاده قدرتمند بهره برده اما سایر مشخصات سخت‌افزاری آن چنگی به دل نمی‌زند. همچنین بیشتر گوشی‌های سری نوا، ظرفیت باتری پایینی دارند و در آن‌ها خبری از قابلیت‌های مدرن مثل شارژ بی‌سیم، صفحه نمایش اولد و ... نیست.

جمع‌بندی

در این مطلب بهترین گوشی هواوی در سری‌های نوا، وای، میت و پی را بررسی و ویژگی اصلی هرکدام را بیان کردیم. اگرچه این برند نسبت به سایر رقبای خود، قیمت‌های پایین‌تری را ارائه می‌دهد،‌ اما باید در نظر داشته باشید که به سرویس‌های گوگل دسترسی نخواهید داشت. اما اگر به این سرویس‌ها نیازی ندارید، هواوی انتخاب‌های متنوعی با قیمت پایین‌تر پیش رویتان می‌گذارد.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل  

 

1 نظر ثبت شده