آموزش کامپیوتر و موبایل

آموزش کامل نحوه حذف اکانت اینستاگرام

آموزش کامل نحوه حذف اکانت اینستاگرام

دلایل زیادی وجود دارد که چرا کسی تصمیم می‌گیرد اکانت اینستاگرام خود را برای همیشه پاک کند. اینستاگرام برنامه اجتماعی محبوبی است که زندگی افراد را بسیار دگرگون کرده است. امروزه نمی‌توان متصور شد که زندگی و کسب و کار بدون اینستاگرام چگونه پیش خواهد رفت. مطمئناً کسانی که از اینستاگرام درآمد زایی می‌کنند دچار زیان بسیار خواهند شد پس حذف اکانت اینستاگرام اصلاً به این دسته افراد پیشنهاد نمی‌شود. اما با وجود تمام معایب و مزایا گاهی فردی تصمیم به حذف اینستاگرام می‌کند. در این مقاله قصد داریم تمام ابعاد و چگونگی حذف اکانت اینستاگرام را توضیح دهیم. پس از بررسی‌های انجام شده اگر از حذف اکانت خود صرف نظر کردید، راه حل ما غیرفعال کردن موقت اکانت اینستاگرام خواهد بود. 

چرا اکانت خود را حذف کنیم؟ 

وقتی در اینستاگرام در حال گشت و گذار هستید، زمان به‌سرعت می‌گذرد. خیلی راحت جذب پروفایل‌های دیگران می‌شوید و دست آخر بدون آنکه بدانید دقایق طولانی، وقت گران‌بهای خود را در گردش بیهوده در پروفایل کاربران هدر می‌دهید. شاید یکی از دلایل حذف اکانت برای شما، تصمیم برای استفاده درست از وقت باشد.

غروب آفتاب زیبا است، اولین قدم‌های کودکان همیشه پیروزمندانه است. این شمایید که یک عکس عالی از این لحظات گرفته‌اید، اما آیا واقعاً در آن لحظه زندگی کردید تا این لحظه زیبا را به خاطرات زیبای ذهن خود اضافه کنید؟ اینستاگرام پورتالی را به خانه شما وارد می‌کند و تنها با خداحافظی کردن با این برنامه می‌توانید این دروازه نامرئی را ببندید. از این دروازه میلیون‌ها نفر تماشاگر زندگی شما خواهد بود. از دلایل دیگر حذف اکانت اینستاگرام همین قطع ارتباط دیگران با زندگی شما و لذت بردن از لحظه خواهد بود. 

اگر وقت زیادی را در این شبکه اجتماعی بگذرانید متوجه خواهید شد که مدام در حال جست و جو برای جلب‌توجه هستید زیرا باعث می‌شود احساس اعتماد به نفس و محبوبیت بیشتری داشته باشید. اما آیا این پذیرش از سمت فالوورهای شما واقعی است و اصلاً آیا شما این افراد را در زندگی واقعی می‌شناسید؟

و اما دلیل اصلی که بسیاری ترجیح می‌دهند حذف اکانت اینستاگرام کنند این است که این برنامه محبوب حجم بسیار زیادی از دیتای اینترنت شما را مثل جاروبرقی می‌کشد و می‌برد، به‌طوری‌که اگر به خودتان بیایید متوجه خواهید شد که حداقل هر دو هفته یکبار در حال تمدید حجم اینترنتی خود هستید. 

پس از حذف اکانت اینستاگرام چه اتفاقی خواهد افتاد؟‌

  • عدم دسترسی به عکس‌ها و ویدئوهای آپلود شده 
  • عدم دسترسی به یوزر قبلی 
  • عدم امکان بازگشت اکانت پس از صرف نظر 
  • از بین رفتن تمامی اطلاعات مربوط به فالوورها و فالوینگ­ها 
  • اطلاعات حذف شده به هیچ وجه قابل بازیابی نخواهد بود. 

حذف اکانت اینستاگرام چگونه صورت می‌گیرد؟‌

برای درخواست حذف دائمی حساب خود:

قبل از حذف حساب کاربری خود، ممکن است بخواهید وارد شوید و نسخه‌ای از اطلاعات خود را (مانند عکس‌ها و پست‌های خود) از اینستاگرام بارگیری کنید. پس از حذف حساب خود، دیگر به ابزار بارگیری اطلاعات Instagram دسترسی نخواهید داشت.

 

با استفاده از مرورگر تلفن همراه یا رایانه به صفحه حذف اکانت اینستاگرام خود بروید. اگر در وب به اینستاگرام وارد نشده‌اید، ابتدا از شما خواسته می‌شود وارد سیستم شوید. نمی‌توانید حساب خود را از داخل برنامه اینستاگرام حذف کنید این کار حتماً باید با کمک نسخه وب صورت بگیرد. 

در بخش «چرا حساب خود را حذف می‌کنید» گزینه‌ای را انتخاب کنید و رمز ورود خود را دوباره وارد کنید. گزینه حذف دائمی حساب شما فقط پس از انتخاب دلیل از فهرست نشان داده می‌شود.

اگر قبلاً وارد سیستم شده‌اید ولی می‌خواهید حساب دیگری را حذف کنید به این شکل عمل کنید: 

  • نام کاربری را در سمت راست بالای صفحه حذف حساب خود کلیک کنید یا ضربه بزنید.
  • کنار ویرایش نمایه کلیک کنید یا ضربه بزنید و خروج از سیستم را انتخاب کنید.
  • به عنوان حسابی که می‌خواهید حذف کنید دوباره وارد سیستم شوید و دستورالعمل‌های بالا را دنبال کنید.

پس از ۳۰ روز از درخواست حذف اکانت اینستاگرام ، حساب و تمام اطلاعات شما برای همیشه حذف می‌شود و دیگر نمی‌توانید اطلاعات خود را بازیابی کنید. در طول این ۳۰ روز محتوا تحت شرایط استفاده و خط مشی داده اینستاگرام باقی می‌ماند و توسط سایر افراد با استفاده از اینستاگرام قابل دسترسی نیستن.

تکمیل مراحل کامل حذف اطلاعات حساب کاربری ممکن است تا ۹۰ روز طول بکشد. کپی اطلاعات شما پس از حذف اکانت اینستاگرام تا ۹۰ روز در دست اینستاگرام خواهد بود. اگر تا ۹۰ روز قصد پس گرفتن اکانت خود را داشته باشید این امکان وجود نخواهد داشت اما می‌توانید به بخش پشتیبانی اینستاگرام ایمیل بزنید و کپی اطلاعات خود را از آنها درخواست کنید. 

روشی دیگر به جای حذف اکانت اینستاگرام – غیرفعال کردن موقت اکانت اینستاگرام 

اگر هدف شما از غیرفعال کردن و حذف کردن اکانت، عدم استفاده از آن به طور موقت است می‌توانید از این گزینه استفاده کنید. در بسیاری از مواقع کاربران دوست دارند که پس از مدتی دور بودن از دنیای مجازی اینستاگرام دوباره به اکانت و اطلاعات آن دسترسی داشته باشند. خیلی از اوقات هم افراد دوست دارند از اینستاگرام دور باشند ولی نمی‌خواهند که آیدی اکانت خود را از دست بدهند؛ بنابراین بهترین روش در اینجا حذف اکانت اینستاگرام  نیست بلکه غیرفعال کردن موقت اینستاگرام خواهد بود. 

اگر حساب خود را به طور موقت غیرفعال کنید، عکس‌ها، نظرات و لایک­ها و تمام پروفایل شما پنهان می‌شوند تا زمانی که دوباره با ورود مجدد آن را فعال کنید. غیرفعال کردن حساب اینستاگرام از طریق رایانه یا مرورگر تلفن همراه امکان پذیر است، بنابر این حتما از طریق رایانه وارد وب‌سایت instagram.com شوید. 

برای غیرفعال کردن موقت حساب خود لازم است روی عکس پروفایل خود در بالا سمت راست کلیک کنید و روی نمایه کلیک کنید، سپس روی ویرایش نمایه کلیک کنید. 

به پایین تنظیمات پروفایل خود بروید، سپس روی «غیرفعال کردن موقت حساب من» در پایین سمت راست کلیک کنید.

از منوی کشویی گزینه "چرا حساب خود را غیرفعال می‌کنید؟"  را انتخاب و رمز ورود خود را دوباره وارد کنید. 

روی غیرفعال کردن موقت حساب (Temporarily disable my account) کلیک کنید.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل