مقالات آموزش کامپیوتر و موبایل

بهترین نرم افزار برای بازیابی اطلاعات اندروید 2022

بهترین نرم افزار برای بازیابی اطلاعات اندروید 2022

حتما برای شما هم پیش آمده که به دلیل خراب شدن گوشی یا ویروسی شدن آن مجبور به حذف اطلاعات گوشی خود شده یا ناخواسته و به طور تصادفی فایل‌ها و عکس‌های خود را حذف کرده باشید. با وجود این نگران نباشید. به لطف فناوری، اطلاعات و فایل‌های حذف شده را می‌توان با کمک یک نرم‌ افزار بازیابی اطلاعات اندروید خوب دوباره بازیابی کرد. در همین راستا، در مقاله امروز به معرفی چند نمونه از بهترین نرم ‌افزارهای بازیابی اطلاعات اندروید در سال ۲۰۲۲ می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

نرم‌افزار بازیابی اطلاعات اندروید Disk Drill

 

نرم ‌افزارDisk Drill  با دسترسی به حافظه گوشی اندرویدی روت شده شما اطلاعات را از حافظه داخلی گوشی و همچنین کارت‌های حافظه خارجی بازیابی می کند. این نرم افزار از تمامی دستگاه های اندرویدی که امروزه در بازار هستند پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این با کمک این نرم‌افزار می‌توان فایل‌ها، ویدیوها، تصاویر، اسناد و دیگر موارد حذف شده را بازیابی کرد.

برای استفاده از نرم‌افزار Disk Drill کافی است سه مرحله ساده را دنبال کنید. باید دستگاه را به سیستم خود وصل کنید. قابلیت USB debugging  را در گوشی خود فعال کنید و هر گونه مجوزی را که نرم افزار درخواست می کند به آن بدهید. پس از این کار، تمامی پارتیشن‌ها و دیسک‌های موجود در دستگاه اندرویدی خود را مشاهده خواهید کرد.

ویژگی‌ها:

  • پشتیبانی از تمامی دستگاه‌های تبلت و گوشی‌های اندروید 
  • اسکن کامل
  • پیش نمایش فایل‌های قابل بازیابی
  • بازیابی انواع فایل‌ها.

نرم افزار  AirMore

اطلاعات گوشی شما به هر دلیلی حذف شده باشد نرم افزار AirMore می‌تواند اطلاعات پاک شده را بازیابی کند. این نرم‌افزار از همه دستگاه‌های اصلی اندروید پشتیبانی و به بازیابی مخاطبین، فایل‌های رسانه، تاریخچه تماس، اسناد و موارد دیگر در کمترین زمان کمک می‌کند.

نرم افزار بازیابی اطلاعات AirMore از یک روش بسیار ساده سه مرحله‌ای برای بازیابی اطلاعات استفاده می‌کند. همچنین شما می‌توانید پیش‌نمایش داده‌ها را قبل از بازیابی آن‌ها مشاهده کنید. این نرم‌افزار در حین اسکن کردن گوشی، هیچ‌گونه اطلاعاتی را درز نمیکند؛ به همین دلیل AirMore  را به یک نرم‌افزار امن برای استفاده تبدیل می‌کند.

امکانات:

  • بازیابی انواع فایل‌ها از حافظه داخلی، کارت اس دی یا سیم کارت 
  • پشتیبانی از تمام دستگاه‌های اندروید
  • پیش نمایش فایل‌ها قبل از بازیابی
  • اسکن ایمن گوشی هوشمند

نرم افزار DiskDigger

نرم افزار بازیابی اطلاعات اندروید DiskDigger ویژگی‌های بسیار انعطاف‌پذیری را به کاربران خود ارائه می‌دهد. اگر به دنبال بازیابی ویدئوها یا تصاویر هستید این نرم‌افزار به صورت رایگان این کار را برای شما انجام می‌دهند. با این حال، اگر از نسخه پولی آن استفاده کنید فایل‌هایی غیر از عکس‌ها و فیلم‌ها را نیز بازیابی می‌کند. در صورت استفاده از نسخه پولی می‌توانید فایل‌های بازیابی شده را از طریق FTP آپلود کنید. این نرم‌افزار برای حذف فایل‌ها و آزاد کردن فضای یک دستگاه اندرویدی روان است.

نرم افزار  DiskDiggerهر دو حالت اسکن« اولیه» و «کامل» را برای بازیابی اطلاعات در اختیار شما قرار می‌دهد. حالت اسکن کامل فقط برای دستگاه‌های اندروید روت شده در دسترس قرار دارد. نسخه اصلی و پولی این نرم‌افزار از هر دو دستگاه‌های روت شده و روت نشده پشتیبانی می‌کند.

ویژگی‌ها:

  • حالت اسکن اولیه و کامل
  • حذف و پاک کردن فایل‌ها برای آزاد کردن فضای دیسک 
  • بازیابی رایگان فایل‌های رسانه‌ای 
  • پشتیبانی از از دستگاه‌های اندروید 2.2 و بالاتر 

نرم‌افزار بازیابی اطلاعات اندروید Jihosoft

نرم افزار بازیابی اطلاعات گوشی اندروید جیهوسافت اسکن سریعی برای شناسایی انواع مختلف فایل های قابل بازیابی انجام می‌دهد. شما می‌توانید فایلی را که می‌خواهید بازیابی کنید انتخاب کنید. Jihosoft یک نرم‌افزار محبوب بازیابی اطلاعات اندرویدی است که لیست مخاطبین حذف شده شما را در فرمت هایVCF، HTML  و CSV بازیابی می‌کند.

ویژگی‌ها:

  • جیهوسافت داده‌ها را بازیابی می‌کند، حتی اگر گوشی اندروید شما  ویروسی شده یا سیستم‌عامل دچار مشکل شده یا ریست فکتوری شده باشد.
  • بازیابی ایمیل‌هایی که به اشتباه حذف شده‌اند را انجام می‌دهد.
  • این نرم‌افزار بازیابی اطلاعات اندروید در حال حاضر با بیش از 6000 گوشی موبایل و تبلت از برندهای مختلف سازگار است.
  • اسناد را در فرمت‌های مختلف مانند docx و pptx استخراج می‌کند.

در صورتی که نسخه رایگان این برنامه را دانلود کنید از این ویژگی‌ها بهره می‌برید. اما نسخه پولی این نرم‌افزار ویژگی‌های بسیار بیشتری دارد.


نرم افزار بازیابی اطلاعات اندروید FonePaw

نرم افزار FonePaw یک ابزار بازیابی اطلاعات جذاب و کاربرپسند است. با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید انواع رسانه‌ها و فایل‌های متنی را با سرعتی باورنکردنی بازیابی کنید. این برنامه یکی از سریع‌ترین ابزارهای بازیابی اطلاعات موجود است. ما این ابزار را به همه کاربران دارای گوشی اندروید که سیستم عامل اندروید 2.3 تا 9.0 دارند به شدت توصیه می‌کنیم.

نرم افزار بازیابی اطلاعات اندروید FonePaw فایل‌های مهم را از حافظه داخلی سیستم شما و کارت SD  خارجی را تنها با چند کلیک بازیابی کند. این نرم افزار از فرآیند اسکن سریعتر برای شناسایی فایل‌هایی که می‌خواهید بازیابی شوند استفاده می‌کند. در صورتی که نسخه رایگان آن را دانلود کنید تنها از ویژگی‌های زیر می‌توانید بهره ببرید.

ویژگی‌ها:

  • بازیابی سریع تمام فایل‌های رسانه‌ای و متنی
  • پیش‌نمایش فایل‌ها قبل از بازیابی
  • بازیابی مخاطبین از دست رفته ذخیره شده در سیم کارت.
  • سرعت بالای اسکن گوشی 
  • بازیابی فایل‌های از دست رفته از حافظه داخلی، کارت SD و سیم کارت.

نرم افزار Tenorshare UltData

 Tenorshare UltDataیک نرم افزار بازیابی اطلاعات اندروید برای بازگرداندن اطلاعات حذف شده مانند مخاطبین، پیامها، تاریخچه تماس‌ها، ویدئوها و غیره است. از تمام دستگاه‌های اندروید مانند سامسونگ، موتورولا، اچ تی سی، گوگل نکسوس و غیره پشتیبانی می‌کند. نرم افزار Tenorshare UltData اطلاعات را از حافظه داخلی و کارت SD بدون نیاز به کامپیوتر یا روت ریکاوری می‌کند. دقت داشته باشید که این نرم‌افزار رایگان نیست و تنها نسخه پولی آن در دسترس است.

ویژگی‌ها:

  • Tenorshare UltData  اطلاعات واتس‌اپ بیزینس مانند عکس‌ها، اسناد و ویدئوها را بازیابی می‌کند.
  • دارای ویژگی جدید بهبود عکس برای افزایش وضوح تصاویر بازیابی شده است.
  • از  قابلیت بازیابی اطلاعات گوگل درایو برخوردار است که به بازیابی اطلاعات ناشی از  بروز مشکل در سیستم عامل کمک می‌کند.
  • اطلاعاتی که به هر دلیلی اعم از عدم پشتیبان‌گیری، خرابی یا به روز رسانی سیستم عامل، روت کردن سیستم و غیره حذف شده‌اند را بازیابی می‌کند.

نرم‌ افزار بازیابی اطلاعات اندروید EaseUS MobiSaver

نرم‌ افزارEaseUS MobiSaver  یک ابزار ساده، سریع و رایگان است که به طور خاص برای بازیابی اطلاعات گوشی‌های اندرویدی ساخته شده است. با استفاده از این نرم‌افزار اطلاعات را در سه مرحله بازیابی می‌کنید. شما دستگاه اندروید خود را به نرم‌افزار متصل و شروع به اسکن کردن دستگاه نموده و فایل هایی که می‌خواهید بازیابی شوند را انتخاب کنید. این نرم افزار با بیش از 6000 گوشی و تبلت اندرویدی سازگار است.

این نرم‌افزار به راحتی اطلاعات را از حافظه داخلی و خارجی بازیابی می‌کند. این ابزار به شما این اجازه را می‌دهد پیش از بازیابی فایل، پیش‌نمایشی از آن را مشاهده کنید. با استفاده از نرم‌‌افزار EaseUS MobiSaver  می‌توانید فایل‌های خود را در فرمت‌های مختلف مانند CSV و HTML بازیابی و استخراج کنید.

ویژگی‌ها:

  • فرآیند بازیابی سه مرحله‌ای.
  • پیش نمایش فایل‌ها قبل از بازیابی.
  • استخراج فایل‌ها در فرمت‌های مختلف.
  • پشتیبانی از بازیابی تقریبا تمام دستگاه٬های اندروید.

نتیجه‌گیری

گوشی‌های اندرویدی به وسیله‌ای مناسب برای ذخیره سازی داده تبدیل شده‌اند. با این حال این دستگاه‌ها همیشه امن نیستند و در معرض خطر آسیب دیدگی، حمله ویروس ها و خرابی ناگهانی سیستم قرار دارند که منجر به حذف و از دست دادن اطلاعات می‌شود. اگر نرم افزار بازیابی خوبی برای دستگاه اندرویدی خود داشته باشید، بازیابی این داده‌ها آسان است. 

همه نرم‌افزارهای ذکر شده در بالا از بهترین نرم‌افزارهای بازیابی اندروید هستند که مورد استفاده کاربران قرار می‌گیرند. به دلیل کاربر پسند بودن آنها، سازگاری همه‌جانبه و داشتن نسخه رایگان و پولی با قیمت منعطف این نرم‌افزارها را به شما توصیه می‌کنیم. امیدواریم که با استفاده از این نرم‌افزارها بتوانید اطلاعات از دست رفته خود را دوباره بازیابی کنید.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل