معرفی سایت اپلیکیشن اندروید

یوتیوب جدید | آخرین ویژگی‌ها و آپدیت‌های اپلیکیشن یوتیوب در اندروید

یوتیوب جدید | آخرین ویژگی‌ها و آپدیت‌های اپلیکیشن یوتیوب در اندروید

یوتیوب جدید در اندروید؛‌ طیف وسیعی از امکانات جذاب

یوتیوب از زمان راه‌اندازی رسمی خود در سال 2005 تا به امروز به‌روزرسانی‌های زیادی را تجربه کرده است و ‌ضروری است که کاربران در همه پلتفرم‌ها  از قابلیت‌های آن مطلع باشند. در سال 2022، یوتیوب تصمیم گرفته است که با راه‌اندازی قابلیت‌های جدید مانند ویدیو‌های شورتز با نرم‌افزار‌های دیگر مانند تیک‌تاک رقابت کند. همچنین گوگل تصمیم گرفته است تا با آپدیت‌های مختلف ظاهر نرم‌افزار YouTube در اندروید را دگرگون کند. یوتیوب جدید قابلیت‌های زیادی دارد که در این مطلب این قابلیت‌ها را بررسی می‌کنیم.

یوتیوب؛‌ پرطرفدارترین پلتفرم ویدیویی دنیا!

زمانی که YouTube در سال 2005 تاسیس شد، کسی فکر نمی‌کرد طی چند سال بتواند به یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی دنیا تبدیل شود. YouTube توانست طی این سال‌ها آموزش مجازی را دگرگون کند و لقب دانشگاه مجازی را به‌دست آورد.

بسیاری از افراد برای یافتن راه‌حل هر مشکلی، ابتدا در YouTube جست‌وجو می‌کنند. همچنین بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجوهایی که نیاز به مرور درس‌های خود دارند نیز در YouTube به‌دنبال آموزش دروس خود می‌گردند. یوتیوب برای پلتفرم‌های زیادی مانند اندروید و آی او اس اپلیکیشن طراحی کرده است و کاربران این سیستم‌عامل‌ها می‌توانند از طریق نرم‌افزار یوتیوب به آن دسترسی داشته باشند. 

روزانه میلیون‌ها ویدیو در YouTube منتشر می‌شود و میلیاردها نفر، ویدیو‌های YouTube را تماشا می کنند. یوتیوب جدید توانسته مفهوم بهتری از یک شبکه اجتماعی ویدیویی را در اپلیکیشن و سایت این پلتفرم پیاده کند. در یوتیوب جدید اندروید، بسیاری از تراکنش‌ها مانند لایک راحت‌تر صورت می‌گیرد.

بررسی آخرین امکانات یوتیوب جدید در اندروید

نرم‌افزار یوتیوب در اندروید طی سال‌های مختلف آپدیت‌های زیادی دریافت‌ کرده است. در سال 2022 نیز یوتیوب در اندروید آپدیت‌های زیادی دریافت کرد که امکانات زیادی مانند YouTube Shorts و ظاهر جدید یکی از ویژگی‌های آن به‌شمار می‌آیند. ظاهر یوتیوب جدید در اندروید باعث شده است تا انجام کار‌های مختلف مانند لایک کردن ویدیو در هنگام تماشای آن، راحت‌تر صورت بگیرد. در ادامه برخی از جدید‌ترین امکانات یوتیوب در اندروید در سال 2022 را بررسی می‌کنیم.

ویدیوهای کوتاه YouTube Shorts؛ رقابت با تیک‌تاک

تیک‌تاک یک شبکه اجتماعی است که افراد می‌توانند در آن ویدیوهایی کوتاه منتشر کنند. کمپانی گوگل که مالک یوتیوب است، با قدرت گرفتن تیک‌تاک احساس خطر کرد و در آپدیتی جدید قسمت YouTube Shorts را به یوتیوب آورد. در این بخش کاربران یوتیوب می‌توانند ویدیوهایی با مدت زمان کوتاه‌تری نسبت به بقیه ویدیو‌های یوتیوب منتشر کنند. این قسمت در نرم‌افزار اندروید یوتیوب قسمت مخصوص به خود را دارد و کاربران می‌توانند به‌صورت پشت سرهم ویدیوهای YouTube Shorts را تماشا کنند.

 

از جذابیت‌های YouTube Shorts می‌توان به افزایش خلاقیت کاربران و ساخت ویدیوهایی جذاب‌تر اشاره کرد. مدت زمان کوتاه ویدیوهای YouTube Shorts باعث می‌شود کاربرانی که می‌خواستند ویدیو‌های کوتاه‌تر در YouTube منتشر کنند بتوانند خلاقیت خود را بروز دهند.

ظاهر گرافیکی یوتیوب جدید در اندروید

در اپلیکیشن یوتیوب جدید در اندروید، ظاهر گرافیکی و قسمت‌های مختلف نرم‌افزار یوتیوب تغییر کرده است. در آپدیت جدید یوتیوب، در هنگام تماشای ویدیوها به‌صورت تمام صفحه کاربران می‌توانند از قسمت پایین سمت چپ با استفاده از آیکون‌های جدید ویدیو را لایک یا دیسلایک کنید. همچنین می‌توانید از این قسمت در کامنت‌ها، نظرات خود را منتشر کنید و  ویدیو موردنظر را به پلی‌لیست خود اضافه کرده و یا با دیگران به اشتراک بگذارید.

در پایین صفحه، در قسمت سمت راست شما می توانید گزینه ویدیوهای بیشتر را مشاهده کنید و از طریق آن ویدیوهای مشابه با ویدیوی در حال تماشای خود را بررسی کنید. همچنین از نوار بالا مانند گذشته می‌توانید تنظیمات ویدیوی در حال تماشا را تغییر دهید.

فید جدید New to you؛ جدیدترین ویدیوها طبق سلیقه شما

این ویژگی در نرم‌افزار یوتیوب جدید باعث می‌شود که کاربران بتوانند علاوه‌بر ویدیوهایی که معمولا در فید YouTube خود مشاهده می‌کنند، ویدیوهای دیگر که براساس علاقه خود آن‌ها تنظیم شده است را   نیز ببینند. ویژگی New to you یک ویژگی جذاب است که باعث می شود کاربران طیف بیشتری از ویدیوهای موردعلاقه خود را تماشا کنید.

فصل‌بندی ویدیوها؛ مرور آسان ویدیو

در آپدیت‌ جدید YouTube شما می‌توانید براساس فصل‌هایی که برروی نوار ویدیو قابل مشاهده هستند، ویدیو را مرور کنید. با این ویژگی کاربران می توانند به راحتی با نگه داشتن انگشت خود برروی نوار ویدیو نام فصل‌ها را مشاهده کنید.

درصورتی که آپلود‌کننده ویدیو این امکان را در ویدیوی خود فعال کرده باشد شما می‌توانید در توضیحات ویدیو نیز به فهرست فصل‌ها دسترسی داشته باشید. این امکان برای ویدیوهای آموزشی که نیاز به فصل‌بندی دقیق دارند بسیار کاربردی است.

معرفی YouTube Music؛ ورود غول محتوای ویدیوی به حوزه موسیقی

طی چند سال اخیر پلتفرم‌هایی که موسیقی در آن‌ها منتشر می‌شود، توانسته‌اند طرفداران زیادی پیدا کنند. یوتیو‌ب نیز به‌عنوان یکی از غول‌های تولید محتوا در طی دو سال اخیر تصمیم گرفته است تا وارد عرصه انتشار آنلاین موسیقی شود و با پلتفرم‌هایی مانند اسپاتیفای به رقابت بپردازد. به همین جهت یوتیو‌ب سرویس YouTube Music را برای کاربران خود عرضه کرد. این سرویس تا به امروز نتوانسته موفقیت زیادی در بین دیگر پلتفرم‌های موسیقی پیدا کند اما می‌توان آینده‌ای خوب برای آن متصور شد.

آخرین تغییرات یوتیو‌ب در تمام پلتفرم‌ها

یوتیو‌ب در پلتفرم‌های دیگر نیز تغییراتی دارد. یوتیوب جدید دارای قوانین و مقررات خاص خود است و به‌صورت ماهیانه یا هر سه ماه یکبار قوانین خود را تغییر می‌دهد. برخی از این قوانین شامل کاربران نیز می‌شود تا از انتشار ویدیوهایی که با قوانین یوتیو‌‌ب در تضاد هستند، جلوگیری شود. همچنین در پلتفرم‌های دیگر مانند آی او اس و ویندوز نیز، امکاناتی مانند یوتیو‌ب شورتز اضافه می‌شود. تفاوت اصلی میان آپدیت‌های منتشرشده برای یوتیو‌ب در اندروید و دیگر پلتفرم‌ها، در سرعت انتشار آپدیت است. معمولا گوگل آپدیت‌های نرم‌افزار یوتیو‌ب اندروید را سریع‌تر منتشر می‌کند.

یوتیوب جدید؛ امکانت مختلف در تمام پلتفرم‌ها

یوتیو‌ب که به‌عنوان پرطرفدارترین شبکه اجتماعی شناخته شده است، در سال‌های اخیر بروزرسانی‌های زیادی در نسخه اندروید خود دریافت کرده است. در سال 2022 نیز آخرین آپدیت‌های یوتیوب باعث شدند تا کارایی و عملکرد این نرم‌افزار بهبود پیدا کند. امکانات زیادی مانند YouTube Shorts، New to you، رابط گرافیکی جدید و فصل‌بندی ویدیوها به نسخه جدید YouTube اضافه شده است.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل