آموزش نرم افزار و اپلیکیشن آموزش کامپیوتر و موبایل

دیلیت اکانت اینستاگرام | چگونه حساب اینستاگرام را برای همیشه پاک کنیم؟

دیلیت اکانت اینستاگرام | چگونه حساب اینستاگرام را برای همیشه پاک کنیم؟

شبکه اجتماعی اینستاگرام، با بیش از میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان، امروزه به جزئی جدایی‌ناپذیر از زندگی روزمره تبدیل شده است. همان‌طور که می‌دانید این شبکه، مخصوص انتشار محتوای تصویری مانند عکس و ویدیو است. اما گاهی به علت وجود برخی دلایل خاص، کاربران تصمیم به حذف اکانت اینستاگرام خود و خداحافظی با این شبکه اجتماعی می‌گیرند. زمانی که کاربران چنین تصمیمی می‌گیرند، باید با روش‌های پاک کردن اکانت به‌صورت دائمی و موقتی و تفاوت‌های آن‌ها آشنا شده و از روش حذف اکانت اینستاگرام اطلاع داشته باشند. برای حذف اکانت اینستاگرام باید مراحل مشخصی را طی کنید. بنابراین در این مطلب با آموزش کامل دیلیت اکانت اینستاگرام همراه ما باشید.

امکان دیلیت اکانت اینستاگرام به دو صورت دائمی و موقت

حذف اکانت اینستاگرام به دو صورت دائمی و موقت برای کاربران امکان‌پذیر است. در روش حذف اکانت به‌صورت موقت، کاربران می‌توانند به صورت موقتی از دسترس دنبال‌کنندگان خود خارج شوند. در این روش از حذف اکانت اینستاگرام، کاربران بعد از ورود دوباره به برنامه، می‌توانند اکانت اینستاگرام خود را بدون هیچ گونه تغییری، بازیابی کنند. اما در روش حذف اکانت اینستا به‌صورت دائمی، افراد کاملا اکانت خود را از دست می‌دهند و امکان بازگرداندن اطلاعات برای آن‌ها وجود ندارد. 

البته اینستاگرام یک بازه زمانی یک ماهه را برای کاربرانی که اکانت اینستاگرام خود را به‌صورت دائمی حذف کرده‌اند، در نظر می‌گیرد. در این بازه زمانی اکانت کاربران، به حالت مخفی درمی‌آید و آن‌ها می‌توانند با لاگین کردن، دوباره اکانت خود را برگردانند. اما اگر این بازه به اتمام برسد و تلاشی برای برگرداندن اکانت حذف شده اینستا صورت نگیرد، حساب کاربری به صورت کامل حذف می‌شود و امکان بازگردانی آن به هیچ شکلی وجود نخواهد داشت.

 

حذف حساب کاربری اینستاگرام به‌صورت دائمی

اگر کاربر تصمیم به حذف دائمی اکانت اینستاگرام خود بگیرد، لازم است مراحل مربوط به دیلیت اکانت دائمی اینستاگرام را انجام دهددر این صورت، اکانت به صورت کامل حذف شده و امکان بازیابی مجدد آن وجود ندارد. با دیلیت اکانت اینستاگرام، تمامی اطلاعات حساب کاربری مثل عکس‌ها، ویدیوها، دایرکتها و فالوورها پاک می شوند. 

مراحل پاک کردن پیج اینستاگرام به‌صورت دائم

برای حذف اکانت خود به‌صورت دائمی باید مراحلی را طی کنید و به‌سوالاتی نیز پاسخ دهید. اینستاگرام برای حذف اکانت، ابتدا باید هویت شما را به‌عنوان صاحب اصلی صفحه اینستاگرام تایید کند. مراحل حذف اکانت اینستا به‌صورت دائمی به شرح زیر است:

  • در اولین مرحله، باید به قسمت تنظیمات برنامه یا Settings بروید
  • در ادامه باید گزینه help را انتخاب کنید.  با ورود به صفحه help، سه گزینه نشان داده می‌شوند که باید از بین آن‌ها، help center را انتخاب کنید و سپس گزینه managing your account را بزنید 
  • در مرحله بعد، چند گزینه برای شما قابل مشاهده خواهند بود که شما باید گزینه  delete your account را بزنید و به صفحه حذف اکانت بروید
  • در مرحله بعد گزینه how do I delete my Instagram account را انتخاب کنید. در ادامه باید گزینه delete your account page را بزنید. این عبارت با رنگ آبی نمایش داده می‌شود
  • در این مرحله از فرآیند دیلیت اکانت اینستاگرام، باید فیلدهای زیر را پر کنید:

Why are you deleting your account: دلیل موجه خود برای حذف اکانت اینستاگرام را انتخاب کنید.

To continue, please re-enter your password: بعد از انتخاب دلیل حذف اکانت اینستا، در این قسمت رمز عبور اکانت خود را وارد کنید.

  • بعد از پر کردن فیلدهای مذکور، باید گزینه delete my account را بزنید تا فرآیند دیلیت اکانت دائمی اینستاگرام شروع شود. در این مرحله، اینستاگرام برای حصول اطمینان از شما سوال می‌پرسد که در صورت مطمئن بودن در خصوص حذف اکانت اینستاگرام، باید گزینه OK را انتخاب کنید
  • بعد از حذف اکانت اینستاگرام با پیام: Your account has been removed. We’re sorry to see you go روبه‌رو می‌شوید. نمایش این پیام به‌معنی دیلیت اکانت اینستاگرام به‌صورت دائم است

چرا اکانت اینستاگرام خود را حذف می‌کنید؛ پرسش این شبکه اجتماعی از شما

هنگام حذف اکانت اینستا، این شبکه از شما دلیل خارج شدن به‌صورت دائمی را می‌پرسد. برای این وضعیت، اپلیکیشن اینستاگرام حالات پیش‌فرضی را قرار داده که کاربر می‌تواند با انتخاب یکی از آن‌ها، دلیل خود را توجیه کند. این دلایل، به‌شرح زیر هستند:

  • Too busy/ Too distracting  
  • Created a second account  
  • Trouble getting started  
  • Privacy concerns   
  • Concerned about my data  
  • Too many ads   
  • Want to remove something 
  • Can’t find people to follow  
  • Something else   

دیلیت اکانت اینستاگرام از طریق وب‌سایت اینستاگرام

روشی که در بالا شرح دادیم، برای نسخه‌های جدید اینستاگرام کاربرد دارد. اما اگر شما از نسخه قدیمی استفاده می‌کنید، نمی‌توانید به‌صورت مستقیم اقدام به حذف اکانت اینستاگرام خود کنید. در این صورت باید وارد نسخه وب اینستا شوید و از طریق تنظیمات آن مشابه روش قبل، اقدام به حذف اکانت اینستاگرام خود کنید. مراحل این روش با روش قبلی یکسان هستند و فقط در ابتدا باید نام کاربری یا آی‌دی (ID) و رمز اکانت خود را وارد کنید و سپس اقدام به حذف نمایید.

حذف اکانت اینستا بدون رمز 

معمولا بسیاری از کاربران، رمز عبور اکانت خود را فراموش می‌کنند. برای این افراد نیز تدابیری لحاظ شده و کافی است در مرحله ورود به صفحه حذف اکانت، گزینه forgot password را بزنند. سپس باید ایمیل و یا شماره تلفن خود را وارد کرده و از این روش رمز خود را بازیابی کنند و سپس اینستای خود را مشابه روش اول حذف کنند.

حذف اکانت اینستاگرام؛ قابلیتی که در موارد خاص از آن استفاده می‌شود

در این مطلب، روش‌های دیلیت اکانت اینستاگرام را با هم بررسی کردیم و گفتیم که برای حذف اکانت اینستاگرام روش‌های متفاوتی وجود دارند. یکی از این روش‌ها استفاده از گوشی و اپلیکیشن اینستاگرام است. البته این قابلیت به تازگی به این اپ اضافه شده است و در گذشته امکان حذف اکانت اینستا برای کاربران موبایل در این شبکه‌ اجتماعی وجود نداشت.

اگر از رایانه استفاده می‌کنید، باز هم قادر به حذف اکانت خود در اینستاگرام خواهید بود. در واقع با ورود به نسخه‌ وب‌سایت این برنامه یا اینستا وب، بهراحتی می‌توان اکانت مورد نظر را پاک کرد. توجه کنید که هیچ برنامه جانبی تایید شده‌ای برای حذف اکانت اینستاگرام شما وجود ندارد و با استفاده از گوشی موبایلتان و همچنین سایت رسمی اینستاگرام، می توانید اکانت خود را بدون نیاز به هیچ واسطه‌ای، حذف کنید.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل