آموزش نرم افزار و اپلیکیشن آموزش کامپیوتر و موبایل

حذف کامل و دیلیت اکانت کلاب هاوس | آموزش صفر تا صد حذف اکانت

حذف کامل و دیلیت اکانت کلاب هاوس | آموزش صفر تا صد حذف اکانت

ترفندهایی طلایی برای حذف کامل و دیلیت اکانت کلاب هاوس

کلاب هاوس یکی از مشهورترین اپلیکیشن‌های شبکه اجتماعی است. هر کاربری با استفاده از شماره تلفن خود می‌تواند وارد این پلتفرم شود و از امکانات آن استفاده کند. به عنوان یکی از کاربران کلاب هاوس ممکن است پس از گذشت مدتی دیگر تمایلی به استفاده از کلاب هاوس نداشته باشید و بخواهید اکانت خود را حذف کنید. ضمنا حذف کامل اکانت کلاب از پیچیدگی بیشتری در مقایسه با ساخت آن برخوردار است. در این مطلب تمام ترفندهای حذف کامل و دیلیت اکانت کلاب هاوس را به صورت اصولی به شما آموزش می‌دهیم.

کلاب هاوس چه نوع پلتفرمی است؟

پیش از اینکه چگونگی حذف کامل و دیلیت اکانت کلاب هاوس را به شما آموزش بدهیم می‌خواهیم نمایی کلی از این پلتفرم اجتماعی را در ذهن شما ترسیم کنیم. همان‌طور که می‌دانید، اغلب شبکه‌های اجتماعی بر پایه پیام‌های متنی راه‌اندازی می‌شوند و اساس کار آن‌ها به اصطلاح چت کردن است.

 

در چنین شرایطی در سال 2020 اپلیکیشنی به بازار جهانی معرفی شد که برخلاف موارد پیشین، صوت را جایگزین متن کرده و کاربران را به جای ارسال متن، به استفاده از صدا برای انتقال پیام سوق می‌دهد. پیش‌تر در برنامه‌هایی مثل دیسکورد، ایجاد روم‌هایی به منظور برقراری ارتباط صوتی ایجاد شده بود؛ اما تفاوت کلاب هاوس در یک نکته است. در این اپلیکیشن تنها راه ارتباطی شما صحبت کردن و استفاده از صداست. 

چند اصطلاح متداول در رابطه با حذف کامل و دیلیت اکانت کلاب هاوس

از آنجایی که کلاب هاوس دوست ندارد کاربران خود را از دست بدهد، مثل خیلی از اپلیکیشن‌های دیگر هیچ گزینه مستقیمی برای حذف اکانت در کلاب هاوس ارائه نداده است. بنابراین، شما برای غیرفعال کردن یا حذف حساب خود باید چند مرحله را پشت سر بگذارید. قبل از اینکه به سراغ نحوه دیلیت اکانت کلاب هاوس اندروید و آیفون برویم، چند اصطلاح متداول در این باره را توضیح می‌دهیم.

با وجود اینکه اصطلاحات حذف (deleting)، غیرفعال کردن (deactivating) و از کار انداختن (disabling) در شبکه‌های اجتماعی اغلب به جای یکدیگر استفاده می‌شوند، اما تفاوت‌های مهمی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید. از طرفی به خاطر داشته باشید که هر پلتفرم (مانند فیس بوک یا توییتر) دی اکتیو کردن و حذف را به طور متفاوتی انجام می‌دهد، ما در اینجا به طور خاص در مورد Clubhouse صحبت می‌کنیم.

با غیرفعال کردن اکانت کلاب هاوس، حساب شما از دید عموم خارج می‌شود

هنگامی که حساب کلاب هاوس خود را غیرفعال یا دی اکتیو می‌کنید، در واقع حساب شما از دید عموم خارج می‌شود، اما برنامه همچنان اطلاعات کاربری شما را حفظ می‌کند و شما می‌توانید حساب خود را در عرض ۳۰ روز با ورود مجدد دوباره فعال کنید. پس از مهلت ۳۰ روزه، کلاب هاوس حسابتان را از کار می‌اندازد (disable)؛ به این معنی که شما برای همیشه دسترسی به حساب خود و اطلاعات آن را از دست می‌دهید و دیگر نمی‌توانید وارد آن شوید. با این حال، کلاب هاوس این حق را دارد که داده‌های کاربری شما را حفظ کند.

حذف اکانت کلاب هاوس که در این مقاله می‌خواهیم به آن بپردازیم، به معنای حذف دائمی تمام شواهدی است که نشان می‌دهد شما از ابتدا در این برنامه یک حساب داشته‌اید. این کار شامل حذف اطلاعات کاربری شما از سرورهای Clubhouse است.

دو روش تضمین شده برای حذف کامل و دیلیت اکانت کلاب هاوس

به طور کلی دو روش طلایی برای حذف کامل و دیلیت اکانت کلاب هاوس وجود دارد که در این بخش قصد داریم به آن‌‌ها بپردازیم. اولین روش دیلیت اکانت کلاب هاوس با استفاده از غیرفعال‌سازی حساب کاربری است. اپلیکیشن را باز کرده و از مراحل زیر پیروی کنید تا حساب کاربری کلاب هاوس خود را غیرفعال کنید.

توجه داشته باشید که پس از دی اکتیو کردن اکانت تا 30 روز وقت دارید آن را مجددا به حالت فعال درآورید. در غیر این صورت اکانت کلاب هاوس به طور دائم حذف می‌شود. پس از باز کردن اپلیکیشن روی تصویر پروفایل در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید.

سپس انگشت خود را روی آیکون چرخ‌دنده گذاشته و سپس وارد بخش Account شوید. پس از ورود به بخش Account، روی گزینه Deactivate Account ضربه بزنید. دستورالعمل‌های مربوط به غیرفعال سازی را خوانده و سپس دکمه I Understand, Deactivate Account را انتخاب کنید. بدین ترتیب، حساب کاربری شما پس از 30 روز به طور دائم حذف می‌شود.

روش دوم با استفاده از ایمیل انجام می‌شود

یکی دیگر از راه‌های حذف اکانت کلاب هاوس ارسال ایمیل به واحد پشتیبانی است. برای این کار، ابتدا ایمیل خود را در برنامه ثبت کنید. به اپلیکیشن کلاب هاوس رفته و روی آیکون پروفایل ضربه بزنید. سپس به جای چرخ‌دنده، روی دکمه @ ضربه بزنید. ایمیل خود را وارد کرده و روی گزینه Verify ضربه بزنید. بدین ترتیب، کلاب هاوس ایمیلی را برای شما ارسال می‌کند. به بخش Index رفته و عملیات راستی آزمایی را انجام دهید.

حال وارد ایمیل خود شده، درخواست خود را به آدرس support@joinclubhouse.com ارسال کنید. این درخواست باید با عنوان Delete My Account نوشته شده و شامل نام کاربری، شماره تلفن شما باشد. اگر با مشکلی در کلاب هاوس مواجه شده‌اید، تصویر اسکرین شات از آن را نیز ارسال کنید.

با این دو روش ساده به راحتی می‌توانید حساب کاربری کلاب هاوس را غیرفعال و حذف کنید. توجه داشته باشید که پس از حذف حساب کاربری، تا 30 روز نمی‌توانید با شماره تلفن قبلی در برنامه ثبت‌نام کنید. به علاوه، تضمینی نیست که طی این 30 روز، نام کاربری قبلی شما محفوظ بماند.

چگونگی دی‌اکتیو کردن حساب کلاب هاوس

دی اکتیو کردن به معنای غیرفعال نمودن حساب کاربری به صورتی است که برای سایرین قابل مشاهده نباشد. در واقع روشی که کمی قبل‌تر در آموزش کلاب هاوس به آن اشاره کردیم، همان دی اکتیو یا غیرفعال نمودن حساب است. در برنامه کلاب هاوس با توجه به عدم امکان دیلیت اکانت مستقیم، از این روش برای حذف حساب کاربری استفاده می‌شود. در صورتی که پیش از 30 روز اقدام کنید، حساب شما مجدد فعال شده و مشکلی پیش نمی‌آید. اگر می‌خواهید حساب خود را به صورت موقت از دسترس خارج کنید، به سراغ همان روش بروید و قبل از یک ماه به اکانت‌ خود سر بزنید.

دیلیت اکانت کلاب هاوس در عین پیچیدگی مزایای زیادی برای کاربران دارد

غیرفعال یا دی اکتیو کردن کلاب هاوس در واقع حساب شما را از دید عموم خارج می‌کند، اما برنامه همچنان تا 30 روز اطلاعات کاربری شما را حفظ می‌کند. در این مدت با ورود مجدد می‌توانید حسابتان را دوباره فعال کنید، با این حال اگر پس از مهلت 30 روزه فعالیتی نداشته باشید کلاب هاوس حساب شما را از کار می‌اندازد؛ به این معنی که شما برای همیشه دسترسی به حساب خود و اطلاعات آن را از دست می‌دهید. حذف اکانت نیز به معنای حذف دائمی تمامی اطلاعات شما از سرورهای Clubhouse است و مشابه این است که شما از ابتدا در این برنامه هیچ اکانتی نداشته‌اید.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل