همکاری بلک بری و گوگل، افزایش امنیت اندروید

همکاری بلک بری و گوگل، افزایش امنیت اندروید

بلک‌بری و گوگل رسما اعلام کرده‌اند که در حال همکاری هستند تا نسخه‌ی مناسب‌تری از اندروید را برای کاربران شرکتی و آن‌هایی که اهل کسب و کار هستند عرضه کنند.

یکی از مواردی که بلک‌بری از ابتدای ظهور خود به آن معروف بوده، امنیت است. به همین دلیل نیز بسیاری از کاربران اهل کسب و کار و دولتمردان ترجیح می دهند تا از گوشی‌های بلک‌بری استفاده کنند و اطلاعات خود را ایمن نگاه دارند. حال گوگل و بلک‌بری، با فعالیت در قالب یک تیم تلاش می‌کنند تا امنیت اندروید را وارد سطح جدیدی کنند.

به موجب این توافق، بلک‌بری قابلیت رمز‌گذاری BES12 خود را در قالب سرویسی به اندروید ۵.۰ اضافه می‌کند. علاوه بر این سرویس Google Play for Work نیز به طور کامل با این قابلیت سازگار خواهد شد.

این توافق برای هر دو طرف سودمند خواهد بود. گوگل می‌تواند از سرویس‌ها و تجربیات بلک‌بری برای افزایش امنیت اندروید بهره برده و به این ترتیب مشتریان شرکتی و دولتی بیشتری را به سمت اکوسیستم خود جذب کند و در طرف دیگر بلک‌بری که شرایط اقتصادی خوبی ندارد، می‌تواند کسب درآمد کند. اما مهم ترین برنده‌ی این توافق، کاربران هستند که می‌توانند سیستم‌عامل ایمن‌تری را تجربه کنند.

سیستم BES12 قابلیت بالای رمز گذاری بر روی فایل ها را به صورت مستقل دارد و برای افرادی که اطلاعات مهمی دارند بسیار مناسب است دقیقا نقطه ضعفی را که اندروید دارد یعنی امنیت پائین! دیگر قابلیت این سیستم مدیریت پلتفرم های دیگر است. به طور مثال شما 3 دستگاه متفاوت به 3 پلتفرم متفاوت اندروید، ویندوز و ios دارید و با استفاده از این سیستم می توانید هر سه دستگاه را مدیریت کنید!

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل