مشخصات نکسوس ۵X گوگل

مشخصات نکسوس ۵X گوگل


براساس خبرهای جدید سفارش گذاری برای تلفن های هوشمند نکسوس ۵X ساخت ال جی و همچنین نکسوس ۶p ساخت هوآوی احتمالا از امروز و بلافاصله بعد از رونمایی رسمی شان توسط گوگل آغاز خواهد شد.

تردیدی نیست که امشب گوگل خبرهای بسیار جالبی را در مورد تلفن های هوشمند تازه اش مطرح می کند، با این همه، چندی پیش لیستی از مشخصات تلفن هوشمند نکسوس ۵X و همچنین صفحه ای که احتمالا به معرفی رسمی دستگاه مربوط می شود در فضای مجازی منتشر گردیده که شاید مرور آنها خالی از لطف نباشد.

در ادامه این مطلب با پیشگام آی تی همراه باشید.

 

گوگل از نکسوس ۵X تحت عنوان یک قهرمان «همه فن حریف» یاد کرده که «برترین عملکرد را از خود به نمایش گذاشته و باتری آن یک روز کامل دوام می آورد». علاوه بر این گفته شده که این دستگاه با قیمتی «مقرون به صرفه» عرضه می گردد.

همانطور که پیشتر در شایعات آمده بود این موبایل دارای یک نمایشگر ۵٫۲ اینچی با رزلوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل (مقاوم در برابر اثر انگشت و لکه) است و قطعا از نسخه ۶٫۰ اندروید بهره خواهد برد.

این محصول نیز درست مانند نکسوس ۶P که قد و قواره ای بزرگ تر دارد مجهز به یک اسکنر اثر انگشت خواهد بود و «تنها با یک اشاره می توانید تلفن هوشمند خود را روشن کرده و اپلیکیشن های سازگار با این قابلیت را قفل گشایی کنید».

این محصول همچنین مجهز به یک چیپست اسنپدراگون ۸۰۸ شش هسته ایست که سرعت کلاکی برابر با ۲ گیگاهرتز دارد و آنطور که در مشخصات لو رفته ذکر گردیده، دو گیگابایت رم، ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی (یا ۳۲ گیگابایت که بسته به مدل فرق دارد) غیر قابل ارتقاء دارد.

ابعاد نکسوس ۵x برابر با ۱۴۷ در ۷۲٫۶ در ۷٫۹ میلیمتر و وزن آن ۱۳۶ گرم عنوان شده. حرفی از ظرفیت باتری این دستگاه به میان نیامده و صرفا به گفتن این عبارت که «تمام روز دوام می آورد» بسنده شده است.

اما در مورد دوربین این تلفن هوشمند باید بگوییم طبق اطلاعات لو رفته، یک دوربین اصلی ۱۲٫۳ مگاپیکسلی دارد که براساس شایعات در مقایسه با نکسوس ۶ و نکسوس ۵ سال ۲۰۱۳، نور بیشتری را دریافت می کند.

این توانایی نیز به خاطر بزرگ تر بودن ابعاد پیکسل های دوربین (۱٫۵۵ µ) و همچنین گشودگی دهان لنز f/2.0 آن است. فوکوس خودکار لیزری، فلاش ال ای دی دوگانه و ضبط ویدئو با کیفیت ۴K از دیگر قابلیت های این دوربین اعلام شده اند. دوربین جلویی دستگاه هم که برای برقراری تماس های تصویری و گرفتن سلفی به کار می آید ۵ مگاپیکسلی است و گشودگی دهانه لنزی برابر با f/2/2 دارد.

قیمت مدل ۱۶ گیگابایتی نکسوس ۵X احتمالا از ۳۷۹ دلار شروع می شود و برای اطلاع از جزئیات بیشتر در این رابطه بهتر است چند ساعت دیگر منتظر بمانیم.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل