خودرو

پیشگاموبیل: موستانگ 2015 eco boost تحولی در قدرت و سرعت

پیشگاموبیل: موستانگ 2015 eco boost تحولی در قدرت و سرعت

پیشگاموبیل: موستانگ 2015 eco boost تحولی در قدرت و سرعت

موستانگ نامی آشنا در صنعت خودرو سازی. 50 سال پیش زمانی که فورد کار خود را در این صنعت شروع کرد مدلی را عرضه کرد با نام موستانگ، ماشینی 2 در در کلاس کوپه از نوع عضلانی و قدرت بالا و قیمت متوسط  با ارزش خرید بالا. طی این چند سال تغییرات بسیاری در این مدل صورت گرفت اما بیشترین تغییر در سال 2015 در مدلی جدید با نام Eco Boost شکل  گرفت. با تیم پیشگام آی تی همراه باشید.

موستانگ همه ساله در 2 مدل 6 سیلندر و جی تی(8 سیلندر) عرضه شد و جوانان و علاقه مندان زیادی را به خود جذب کرد. اما در سال 2015 مدلی جدید به آن اضافه کرد و نام آن را Eco Boost به معنی افزایش سازگار با محیط زیست نهاد.

ظاهر:

ظاهر این ماشین همانند 2 مدل دیگر نسبت به نسل قبل تغیر کرده و رو به ماشین های اروپایی حرکت داشته در بسیاری از سایت ها و خبر گزاری ها به آن مازراتی ارزان قیمت لقب داده اند. با تمام این حرف ها باز هم موستانگ، موستانگ است اسب سرکش آمریکایی با نگاهی خوفناک و بدنه ای عضلانی.

موتور و قدرت:

تغییر اصلی این مدل در موتور این ماشین بوده. فورد برای این مدل موتوری 4 سیلندر همرا با 2 توربو شارژ  و حجم موتور 2300cc در نظر گرفته وقتی این خبر به گوش علاقه مندان و ماشین سواران رسید همگان به دلیل وجود 4 سیلندر و حجم موتور پایین مایوس شدند. اما فورد قدرت این موتور را 330 اسب بخار اعلام کرد یعنی 30 اسب بخار بیشتر از مدل 6 سیلندر و این موضوع باعث شد علاقه مندان به این ماشین روی بیاورند چرا که با حجم موتور کمتر و مصرف بنزین کمتر قدرت و سرعت بیشتری را در اختیار راننده قرار خواهد داد.

0-100 این ماشین قدرتمند 5.5 ثانیه خواهد بود همانند پورشه پانامرای قدرتمند. شکی نیست این مدل طرفداران خاص خود را به خود جذب کرده از جمله خود بنده.

نکته دیگر در مورد توربو شارژ های این ماشین است. اکثر توربو شارژ ها پس از مصرف باید شارژ شده و قیمت بالایی دارند اما در این مدل توربو شارژ ها پس از مصرف با طی مسافت و کارکرد ماشین به صورت خودکار شارژ خواهند شد.

آپشن:

تمامی مدل ها در 3 سری بدون آپشن، نیمه آپشن و فول آپشن تولید می شوند. در مدل eco boost و جی تی دارای صفحه نمایش 8 اینچ بوده و در مدل 6 سیلندر دارای صفحه مایش 4 اینچ است.

قیمت ماشین پایه 100.000 درهم بوده و مدل فول آپشن 120.000 درهم قیمت دارد.

در مدل کروک نیز قیمت پایه 120.000 درهم و مدل فول آپشن 140.000 درهم قیمت دارد.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل