خودرو

پیشگاموبیل: کورش منصوری نامی آشنا در صنعت تیونینگ

پیشگاموبیل: کورش منصوری نامی آشنا در صنعت تیونینگ

در دنیای اتومبیل تیونینگ نامی آشنا و قدیمی بوده. طراحانی که با استفاده از تجهیزات خود تغییرات بسیاری در خودرو به وجود می آورند و زیبایی خاصی را به ارمغان می آورند. منصوری نام شرکتی در این زمینه است که تمام دنیا را متحیر کرده و طراحی های بسیار زیبایی در این زمینه انجام داده است. مالک این شرکت فردی ایرانی با نام کورش منصوری است. با تیم پیشگام آی تی با معرفی این شرکت بزرگ همراه باشید.

شرکت منصوری در سال های نخست در زمینه ارائه خدمات مهندسی و تامین قطعات مختلف خودرو برای شرکت های مطرح تیونینگ فعالیت می کرد، در اواسط دهه 1990 با هدف توسعه فعالیت هایش به شهر مونیخ آلمان نقل مکان کرد و تمرکز خود را بر تیونینگ و توسعه مدل های خاصی از خودروهای شرکت های رولز رویس، بنتلی، استون مارتین و فراری معطوف نمود.

شرکت منصوری در سال 2001 نخستین کارخانه تولیدی خود را راه اندازی کرد که در پی آن بطور مستقل، اقدام به تولید قطعات و تجهیزات مورد نیاز تیونینگ خودرو های  سفارشی خود نمود. این شرکت هم‌اکنون دارای ۲ کارخانه تولیدی در کشورهای آلمان و سوئیس می‌باشد و دفاتر بین‌المللی آن، در شهرهای اوساکا، سئول، لس آنجلس، ابوظبی و سنگاپورمستقر می‌باشند.

برخی از شرکت‌هایی که منصوری تاکنون با آنها مشارکت داشته، عبارتند از:استون مارتین، لامبورگینی، مرسدس بنز، فراری، آئودی، رنجرور، پورشه،مازراتی، رولز-رویس موتور کارز و بنتلی.

نکته ی جالب توجه مربوط به بوگاتی ها این است که مالک هر 2 بوگاتی ایرانی بوده، مانی خوشبین و مرحوم بیژن پاک زاد سوپر اسپرت های خود را برای تیونیگ نزد منصوری برده و صاحب زیبا ترین بوگاتی ویرون های جهان شدند.

 

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل