یاماها از ربات موتورسوار خود رونمایی کرد

یاماها از ربات موتورسوار خود رونمایی کرد

کمپانی یاماها در جریان نمایشگاه توکیو موتور، از رباتی به نام Motobot پرده برداشت که می تواند همانند یک انسان موتور را هدایت کند.

 

این شرکت ژاپنی که سالهاست در زمینه تولید موتور سیکلت، لوازم ورزشی و همچنین الکترونیک فعالیت دارد، در حال ساخت رباتیست که می تواند حتی بهتر از انسان با موتورسیکلت رانندگی کند. البته باید نام والنتینو روسی را که سابقه 9 بار قهرمانی در مسابقات موتورسواری Moto GP را در کارنامه دارد، از این فهرست حذف کنیم چرا که به عقیده بسیاری از کارشناسان، وی بیشتر به یک سوپرانسان شباهت داد تا یک انسان معمولی.

 

این روبات که با لباسی آبی رنگ و سوار بر جدیدترین موتورسیکلت این شرکت یعنی YZF-R1 رونمایی شد، همانند یک انسان طراحی شده است و می تواند بوسیله بازوها و پاهای خود موتورسیکلت را تحت کنترل داشته باشد و اعمالی از قبیل گاز، ترمز، کلاج و جابجایی دنده را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

 

هدف یاماها از پروژه موتوبات، استفاده از سه دهه دانش بدست آمده در حوزه رباتیک و ساخت محصولی است که بتوان از آن در صنایع و در حوزه هایی جدای از کارهایی که ربات های امروزی انجام می دهند، استفاده کرد.

 

در حال حاضر، روبات های کنونی تک کاربردی بوده و تنها قادر به اجرای دستوراتی محدود از قبیل سرهم کردن قطعات و یا برداشتن اجسام سنگین و جابجایی آن هستند که موتوبات، با برداشتن این محدودیت ها، خود را به عنوان روباتی پیشرفته و پیچیده معرفی کرده است که می تواند حرکات دشوار و سخت موتورسیکلت را به خوبی کنترل کرده و آن را هدایت کند.

 

یاماها در بیانیه ای عنوان کرد:"هدف ما استفاده از این تکنولوژی و دانش برای ساخت روبات های پیشرفته ایست که می توان آنها را برای استفاده در صنایع و کسب و کارهای مختلف و همچنین هدایت سایر محصولات نیز بکار گرفت.

بنابر پیش‌بینی های این شرکت، موتوبات تا پایان سال قادر خواهد بود یک موتورسیکلت را تا سرعت 100 کیلومتر بر ساعت و البته در یک مسیر صاف هدایت کند که تا سال 2017 و با قابلیت های جدیدی که با آن اضافه می شود می تواند با سرعت 200 کیلومتر بر ساعت یک دور مسیر مسابقه را طی کند.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل