پیشگاموبیل:F-Pace ، اولین کراس اوور جگوار

پیشگاموبیل:F-Pace ، اولین کراس اوور جگوار

این خودرو در ابتدا با نام C-X17 کانسپت در سال ۲۰۱۳ رونمایی شد. طراحی این خودرو از همان زمان گیرایی خاص خود را داشت. اکنون F-Pace یادگار همان خودرو است.همانند سایر مدل‌های دیگر جگوار، F-Pace نیز برای ۵ سرنشین فضایی تماماً لوکس و کامل را مهیا نموده است. با این وجود این خودرو برخلاف سایر برادران خود در مسیر کشف افق‌های جدید تکنولوژی است. زیربنای آلومینیومی این خودرو که البته با مدل‌های اف تایپ و سدان اسپرت XE شباهت‌هایی دارد. تعلیق با کنترل طولی با بازوهای نابرابر در جلو و اتصالات چندگانه با پنجه آلومینیومی در عقب از ویژگی‌های شاسی این خودرو می‌باشند.

فرمان خودرو نیز که با برق کنترل می‌شود دارای نسبت متغیر بوده و در سرعت‌های بالا، سفتی آن بیشتر می‌شود. این خودرو همچنین با یک سیستم اختیاری دینامیک تطبیقی ارائه می‌شود که حالت‌های قابل انتخاب عادی یا پویا برای تنظیم فرمان و دریچه‌های گاز موتور و فواصل تغییر دنده‌های گیربکس و حتی کمک فنرهای تطبیقی در آن لحاظ شده‌اند.

همانند بسیاری از خودروهای لوکس امروزی، جگوار F-Pace نیز میزبان تعدادی از فناوری‌های جدید ایمنی و رفاهی است. به عنوان مثال سیستم‌های ایمنی فعال و غیر فعالی نظیر هشدار نقاط کور، پارک موازی و دوبل و کروز کنترل تطبیقی اکتیو در این خودرو به صورت استاندارد و بدون هزینه اضافی نصب می‌شوند. یک نمایشگر جهت ناوبری و نمایش اطلاعات مهم حرکتی و ترافیک نیز به خدمت گرفته شده است.

در کنسول مرکزی یک نمایشگر ۸ اینچی لمسی قرار داده شده که برای سیستم سرگرمی جدید جگوار علاوه بر GPS و نقشه خوانی به کار می‌رود.

البته با پرداخت اضافه می‌توان از یک نمایشگر ۱۰.۲ اینچی لمسی استفاده کرد که جایگزین تعدادی از کلیدهای فیزیکی و دکمه‌های اضافی داشبورد نیز می‌شود. سیستم صوتی پیشرفته این خودرو نیز مجهز به ۱۷ عدد بلندگو بوده و ۸۲۵ وات قدرت دارد. علاوه بر این سیستم داخلی این خودرو با دستگاههای تلفن هوشمند سازگار بوده و حتی با ساعت‌های هوشمند جدید نیز به تبادل اطلاعات می‌پردازد. کاری که حتی در صورت فراموشی کلید در داخل خودرو می‌تواند باعث نجات شود

جگوار F-Pace زمانی که روانه بازار فروش شود دو انتخاب بنزینی و دیزلی را پیش روی شما قرار می‌دهد. موتور پایه بنزینی، شش سیلندر V شکل آلومینیومی با زاویه ۹۰ درجه بلوک‌ها بوده و ۳.۰ لیتر حجم دارد. این موتور با کمک سیستم سوپرشارژر قادر است ۳۴۰ اسب بخار نیرو در دور موتور ۶۵۰۰ تولید کند. گشتاور خروجی آن هم به ۳۳۲ پوند فوت در دور موتور ۴۵۰۰ می‌رسد. همین موتور با ارتقا در مدل اسپرت تر F-S قادر به تولید نیروی ۳۸۰ اسب بخار است.

از سویی موتور دیزلی ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری توربو نیز می‌تواند ۱۸۰ اسب بخار قدرت در دور موتور ۴۰۰۰ و ۳۱۷ پوند فوت گشتاور در دور موتور ۱۷۵۰ تا ۲۵۰۰ تولید نماید. برای انتقال نیرو از گیربکس ۸ سرعته خودکار ZF استفاده می‌شود که نیرو را به هر چهار چرخ منتقل می‌نماید. البته در شرایط خشک، تمام نیرو می‌تواند به دیفرانسیل عقب منتقل گردد و در صورت نیاز در تنها ۱۶۵ میلی ثانیه، ۵۰ درصد قدرت به چرخهای جلو منتقل و خودرو به یک دو دیفرانسیل واقعی تبدیل گردد.

طبق ادعای مهندسین جگوار، مدل پایه F-Pace قادر است شتاب صفر تا ۹۶ را در ۵.۴ ثانیه بدون وقفه پر کند و البته مدل F-S آن نیز شتابی ۵.۱ ثانیه‌ای خواهد داشت. موتور دیزل که از خانواده اینجنیوم گروه لندروور-جگوار است نیز شتابی ۸.۲ ثانیه‌ای را خلق می‌کند.

قیمت پایه جگوار F-Pace با موتور V6 سوپرشارژر از ۴۳ هزار دلار شروع می‌شود. مدل قدرتمندتر F-S نیز ۵۷۶۹۵ دلار قیمت خواهد داشت. مدل‌های دیزلی نیز از قیمت پایه ۴۱۹۸۵ دلار برخوردارند.

 

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل