تکنولوژی مقالات

اپل و پیش بینی سالی سخت در فروش آیفون!

اپل و پیش بینی سالی سخت در فروش آیفون!

همه ی ما شرکت اپل و محصول محبوبش آیفون را می شناسیم. گوشی با امکانات بسیار عالی و شکیل که در اکثر خانه های ما حداقل یکی از آنها وجود دارد. این محصول شگرف از ابتدای ورودش به بازار فروش بسیار خوبی داشته و علی رغم قیمت نسباتا بالای آن باز هم مشتران خود را داشته و برای خرید آن ها شاهد صف های طولانی بوده ایم.

اما خبری در ابتدای سال 2016 و گزارش فروش 3 ماهه اول آن منتشر شد که حاکی از کاهش فروش این محصول محبوب داشته است. ابتدا بسیاری گفتند که عادی بوده و فروش همه ی شرکت ها کاهش داشته اما به نظر می رسد که این روند باز هم ادامه داشته و در سه ماهه جاری نیز باز هم شاهد این اتفاق خواهیم بود.

هنوز تا عرضه‌ی آیفون ۷ به بازار راه درازی باقی مانده و به نظر نمی‌رسد اپل واچ نیز بتواند عنان درآمدزایی اپل را به دست بگیرد. از سویی دیگر استقبال از دیگر گوشی‌هوشمند این کمپانی که با نام آیفون SE و با نمایشگر ۴ اینچی راهی بازار شده، آنچنان که باید درخشان نیست.

براساس اطلاعات ارائه شده که برگرفته از منابع موجود در چرخه‌ی تولید محصولات در تایوان است، فروش کلی آیفون در سه ماهه‌ی جاری بین ۴۱ تا ۴۳ میلیون دستگاه خواهد بود. در صورتی که به مدت مشابه سال گذشته نگاهی داشته باشیم، کاهش فروش آیفون در سه ماهه‌ی جاری را لمس خواهیم کرد؛ چراکه اپل در سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۵ میلادی موفق شده بود ۴ تا ۶ میلیون دستگاه آیفون بیشتری را به فروش برساند که نشان از کاهش فروش آیفون به میزان ۱۰ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال پیش دارد. این موضوع زمانی جلوه‌ی بدتری پیدا می‌کند که بفهمیم بیش از ۲۵ درصد از گوشی‌های هوشمند به فروش رفته در سه ماهه‌ی جاری متعلق به آیفون‌های ۴ اینچی اپل است. عرضه‌ی این گوشی هوشمند باعث شده تا میانگین قیمت فروش آیفون‌های اپل از ۶۹۰ دلار به ۶۰۰ دلار کاهش پیدا کند.

در مورد فصل های آینده نیز پیش بینی می شود که فروش در 3 ماهه سوم با رقم 45 تا 48 میلیون دستگاه اعلام شود و در سه ماهه چهارم همزمان با عرضه آیفون 7 به رقم 70 میلیون برسد . اگر تمامی این پیش بینی ها درست باشد شاهد فروش 210 تا 22 میلیون دستگاه خواهیم بود که در مقایسه با سال گذشته حدود 5 الی 10 درصد کاهش خواهد داشت.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل