تکنولوژی

استفاده هواوی و شیائومی از نمایشگر OLED

استفاده هواوی و شیائومی از نمایشگر OLED

huwaei-xiaomi-2

هر روز تعداد گوشی هایی که به جای نمایشگر LCD از OLED استفاده می کنند زیاد می شود. شایعه ای شده که اپل نیز در سدد است تا آیفون های آینده ی خود رااز این نمایشگر بسازند. در حال حاضر سامسونگ بر روی تولید پنل های OLED در سایز کوچک و برای استفاده در ابزارهای موبایل و گجت ها تمرکز کرده است و برعکس ال جی بر روی پنل های سایز بزرگ مورد استفاده در تلویزیون های OLED متمرکز شده است. اما ظاهرا قرار است هر دو شرکت وارد حوزه های یکدیگر شوند و پنل های OLED در سایزهای مختلف را تولید کنند. شایعه شده که امسال سامسونگ تلویزیون های OLED تولید می کند و ال جی نیز پنل های OLED برای استفاده در موبایل ها را به تولید انبوه می رساند. در حال حاضر اچ پی از پنل های OLED ساخت سامسونگ در لپ تاپ HP SPECTRE X360 بهره می برد.

در همین راستا امروز گزارش شده است که هواوی و شیائومی قرار است از نمایشگرهای منحنی شکل OLED ساخت ال‌جی در گوشی‌های هوشمند آینده خود استفاده کنند. ال‌جی تا پیش از این، از پنل OLED خود درگوشی G FLEX بهره برده بود و این احتمال وجود دارد تا در گوشی‌های پرفروش این شرکت مانند سری G نیز شاهد استفاده از پنل‌های OLED باشیم.

براساس این گزارش، کمپانی‌های هواوی و شیائومی به دنبال نمایشگرهای OLED شبیه به نمایشگر بکار رفته درGALAXY EDAGE ها هستند؛ نمایشگری که در لبه‌ها داری انحنا باشد.

حال باید منتظر ماند و دید محصولات آینده این دو شرکت بزرگ چینی، چه تغییراتی نسبت به محصولات فعلی این شرکت‌ها خواهد داشت.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل