خودرو

پيشگاموبيل:پورشه ٧١٨ باكستر

پيشگاموبيل:پورشه ٧١٨ باكستر
  • image

شرکت معظم پورشه پس از ۲۰ سال استفاده مداوم از موتورهای ۶ سیلندر تنفس طبیعی، به سراغ نمونه چهار سیلندر توربوشارژ شده رفته است.

گرچه در دهه ۵۰ میلادی پورشه از چنین موتوری استفاده کرده است، اما موتور جدید مجهز به توربوشارژ است و این وسیله تفاوت عظیمی با آن مدل های دهه ۵۰ میلادی ایجاد می کند. نسخه پایه باکستر از موتور ۲ لیتری چهار سیلندر تخت بهره خواهد برد که به کمک توربوشارژر قدرت خروجی برابر ۳۰۰ اسب بخار و گشتاوری معادل ۲۸۰ lb-ft تولید می کند.

نسخه باکستر S حجمی برابر با ۲٫۵ لیتر دارد و قدرتی معادل ۳۵۰ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۳۰۹ lb-ft تحویل چرخ های عقب می دهد.

این نسل از باکستر در حدود ۳۵ اسب بخار از نسل قبلی آن قوی تر است. گیربکس مشهور پورشه با نام PDK که یک گیربکس هفت سرعته دبل کلاچ است، در این مدل هم استفاده شده و امکان شتاب گیری از صفرتا ۹۶ کیلومتر بر ساعت برای مدل معمولی و نسخه S را به ترتیب در ۴٫۵ و ۴ ثانیه فراهم کرده است.

image

طراحی جدید و استفاده از چراغ های LED، وجه تمایز این مدل با نسل های قبلی باکستر است.

پورشه اذعان کرده که قطعات جدید به کار رفته در این مدل بیش از هر زمان دیگری است.

فرمان برقی جدید هم از دیگر تغییرات بشمار می رود.

هر دو مدل این خودرو می توانند از گیربکس ۶ سرعته دستی هم بهره مند شوند. قیمت پایه اعلام شده نسخه معمولی معادل ۵۷٫۰۵۰ دلار آمریکا و قیمت پایه نمونه S 69.450 دلار آمریکا اعلام شده است.

image

با توجه به موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر باکستر ۷۱۸ احتمال می رود این اتومبیل اسپرت گزینه بسیار مناسبی برای علامندان به سرعت و شتاب در ایران باشد.

 

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل