تکنولوژی آموزش کامپیوتر و موبایل

آموزش تشخیص شارژر تقلبی اپل

آموزش تشخیص شارژر تقلبی اپل

آموزش تشخیص شارژر تقلبی اپل

این آموزش از تحقیق بر روی 400 شارژر  تقلبی اپل در خرید آنلاین در 8 کشور مختلف شامل آمریکا ساخته شده .که 99 درصد آنها استاندارد سلامتی را به خطر می اندازند . که فقط سه شارژر از 400 شارژر آزمایش شده دارای استاندارد لازم بودند .

CTSI از خریداران خواست تا شارژرها را فقط از تامین کنندگان معتبر خریداری کنند .

چطور شارژر های تقلبی Fake اپل را تشخیص دهیم

فقط وسایل الکتریکی دست دومی را بخرید که تست شده و فقط وسایل الکتریکی را آنلاین بخرید که ارائه دهندش تست شده و معتبر باشه.

این ممکنه مقداری بیشتر هزینه برداره براتون ولی کالاهای تقلبی و دست دوم یک هویت ناشناخته ان که میتونن به خونتون ، زندگیتون و حتی زندگی کسی که عاشقش هستید هم آسیب بزنند . به نقل قول از لیون لیومور .

مهم ترین مسائلی که برای خرید شارژر اپل باید بهش توجه بشه :

مارک ها

به نام سازنده یا لوگو ی سازنده ، مدل  شارژر دقت کنید . مطمئن شوید که کلمه “CE” که علامت امنیت و استاندارد شارژر هست که البته ممکنه این علامت هم تقلبی باشه

ممکن است «TM and © ۲۰۱۰ Apple Inc» هم بنا به دلایل کپی رایت حذف شده باشد تا اپل رسما نتواند از تولیدکننده تقبلی این محصول شکایت کند.

در برخی جملات شاهد غلط‌های املایی هستیم که ماهرانه ایجاد شده‌اند تا چشم کاربر را به اشتباه بیندازند، مانند Designed by Applg in California که املای صحیح آن Designed by Apple in California است.

در عکس زیر شارژر اصلی آیفون در سمت چپ و مدل تقلبی آن در سمت راست است. این شارژر به مدل‌های LL/A و C/A مربوط است که در کشورهای امریکا و کانادا به فروش می‌رسد و به‌دلیل کوچک‌تر بودن شارژر آن نسبت به نمونه‌های دیگر کشورها، نظیر انگلستان، جزو پرطرفدارترین مدل‌هاست که وارد بازار کشورمان می‌شود.

اتصالها

*به سادگی شارژر را به پریز وصل کنید

*روشنش  نکنید یا به دستگاهی متصلش نکنید  . اگر شارژر به درستی در پریز فرو  نمیرود و ه راحتی در آ« جای نمی گیرد ممکن است که سایز پایه هاش استاندارد  نباشه .

*باید بین لبه ی پایه ها ( پین ها) و لبه ی شارژر حداقل 9.5mm (0.3in) فاصله باشه .

تشخیص کابل

دقت داشته باشید که در کابل اصلی سری که پورت USB دارد باید پین‌های داخلش طلایی‌رنگ باشد و جنس بدنه‌اش نیز یک‌دست، صاف و صیقلی باشد.

روی تمام کابل‌ها جمله «Designed by Apple in California, Assembled in China» همراه با سریالی ۱۲ تا ۱۷ کاراکتری نوشته شده است. البته ممکن است به‌جای چین نام کشور ویتنام یا برزیل  هم نوشته شده باشد.

به یاد داشته باشید سازندگان کابل تقلبی هم این جمله را روی کابل‌های خود می‌نویسند، اما کابل اصلی را می‌توانید با کمرنگ‌تر بودن نوشته‌اش نسبت به مدل تقلبی و فونت مخصوص شرکت اپل و البته با کمی دقت و صبر و حوصله شناسایی کنید.

اخطار!

مطمئن شوید بخش اخطار عین دستور العمل استاندارد نوشته شده

دستورالعمل کاربر باید شامل شرایط و محدودیت ها برای استفاده باشد که شامل : چطور از دستگاه به طور امن استفاده کنیم ، وجود راهنمای پایه سلامت الکتریکی و همچنین جزئیات تخلیه ایمنی

اپل اعلام کرده که با فروشگندگان شخص ثالث که اقدام به فروش شارژر های تقلبی می کنند که زندگی مصرف کنندگان را به خطر می اندازد

برخورد می کند و از آنها شکایت می کند .

فراموش نکنید حتما از نمایندگی های مجاز فروش و تایید شده خرید کنید با خرج مقدار بیشتری هزینه هم به عمر خود دستگاهتان کمک کنید و هم از به خطر افتادن سلامتی خود و خانودتان جلوگیری کنید .

امیدوارم این مطلب مفید باشه براتون . مشکلات و درخواست هاتون رو در بخش نظرات اعلام کنید .

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل