تکنولوژی نرم افزار و اپلیکیشن

اپلیکیشن یادداشت‌برداری Google Keep

اپلیکیشن یادداشت‌برداری Google Keep

همان‌طورکه از نام Google Keep پیداست، متعلق به کمپانی گوگل است و مانند تمام اپلیکیشن‌های دیگر این کمپانی، از ویژگی‌های بی‌نظیری همچون Sync و طراحی متریال برخوردار است. قابلیت Sync یا همگام‌سازی یادداشت‌ها به این صورت است که اگر اکانت گوگل شما به این اپلیکیشن متصل باشد، به محض ثبت یک یادداشت در داخل موبایل، می‌توانید از طریق وب‌سایت این برنامه، از هرجا و در هرزمان به آن دسترسی داشته باشید.

این اپلیکیشن در کنار سبک بودن که روی ضعیف‌ترین گوشی‌های موجود نیز به راحتی اجرا می‌شود، کاربردهای فراوانی دارد و از محبوب زیادی برخوردار است.

Google Keep در عین سادگی از امکانات بسیار زیادی برخوردار است و هرگز نباید فکر کنید که در مقایسه با اپلیکیشن‌هایی همچون Evernote یا OneNote حرفی برای گفتن ندارد. چرا که این اپلیکیشن به ساده‌ترین شکل ممکن و با محیطی سبک و کاربرپسند تمامی امکانات لازم را در اختیار شما قرار می‌دهد. امکان ضبط صدا در حین یادداشت برداری و دسترسی به آن در همان یادداشت مربوطه، امکان وارد کردن عکس از گالری یا دوربین گوشی به داخل یادداشت‌های شما و رنگ‌بندی‌های مختلف و متنوع برای پس‌زمینه یادداشت‌ها از ویژگی‌هایی است که گوگل‌کیپ را به یک اپلیکیشن خوب و کامل تبدیل کرده‌ است.

رابط کاربری این نرم‌افزار به طوری طراحی شده که سریع‌ترین راه را برای ثبت یادداشت‌ها به وجود آورده است. در اپلیکیشن‌های مشابه ابتدا باید وارد برنامه شده و سپس روی گزینه‌ی New Note کلیک کرده و شروع به نوشتن یادداشت کنید.

اما در Google Keep به محض وارد شدن به برنامه، در بالای تمامی یادداشت‌های قبلی خود که به شکلی زیبا در کنار هم قرار گرفته‌اند، یک کادر کوچک مشاهده خواهید کرد که با کلیک روی آن و تایپ کردن، و در انتها لمس گزینه‌ی Enter کیبورد گوشی، اقدام به ذخیره‌ی آن می‎کنید. دقیقا مانند ارسال یک پیام در اپلیکیشن‌های پیام رسان.

یکی دیگر از امکانات فوق‌العاده‌ی گوگل‌کیپ، اشتراک‌گذاری یک یادداشت خاص با دوستان است که می‌توانید یک یا چند نفر از دوستان یا اعضای خانواده را برای یک یادداشت خاص مشخص کنید تا آن‌ها هم از گوشی خود به آن یادداشت دسترسی داشته باشند.

بگذارید این امکان فوق‌العاده را با یک مثال برای شما توضیح دهیم. فرض کنید که گوگل‌کیپ روی گوشی اعضای خانواده‌ی شما نصب و به اکانت گوگل آن‌ها متصل است. شما در بین تمامی یادداشت‌های گوشی خود یک یادداشت جدید ایجاد می‌کنید با عنوان "لیست خرید منزل" ! و سپس آن را با پدر و مادر خود به اشتراک‌ می‌گذارید.

این یادداشت به گوشی و نرم‌افزار گوگل‌کیپ آن‌ها منتقل خواهد شد و به محض تغییر این یادداشت در هر کدام از گوشی‌ها، گوشی‌های دیگر نیز شامل این تغییر خواهند شد. برای مثال مادر شما وقتی برای منزل چیزی لازم داشته باشد در لیست خرید گوشی خود نام آن را وارد می‌کند.

این تغییر به گوشی شما و پدرتان نیز منتقل خواهد شد و شما هنگام بازگشت به خانه می‌توانید به این لیست سر بزنید تا اگر جنس جدیدی به آن اضافه شده بود، سر راه بازگشت آن را خریداری کنید و گزینه‌ی آن را در یادداشت تیک بزنید تا پدر شما نیز وقتی یادداشت را مشاهده کرد متوجه شود که شما آن جنس را خریداری کرده‌اید تا او نیز این خرید را دوباره انجام ندهد. جالب است نه‌؟

این فقط یک مثال بود و با این امکان گوگل می‌توان کارهای بسیار مفید دیگری را چه در جمع‌های دانشجویی و چه دوستانه به انجام رساند.

برای دانلود این اپلیکیشن می توانید از لینک‌ زیر استفاده کنید.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل