ترفند آموزش کامپیوتر و موبایل

آموزش دانلود فیلم از یوتیوب تضمینی و بدون استفاده از برنامه یا افزونه!!!

آموزش دانلود فیلم از یوتیوب تضمینی و بدون استفاده از برنامه یا افزونه!!!

آموزش دانلود فیلم از یوتیوب بدون استفاده از برنامه یا افزونه

اگه شما هم دنبال راه های زیادی برای دانلود فیلم و صدا از یوتیوب گشتید و نرم افزار ها و افزونه های زیادی رو نصب کردید و نتیجه خوبی نگرفتید و یا اینکه جزو افرادی هستید که از نصب نرم افزار های متفقرقه که توسط تولید کنندگان ناشناس ساخته می شود میترسید که ویروس باشند . این آموزش رو دنبال کنید چرا که در پایان این آموزش شما قادر خواهید بود هر فایلی که بخواهید را از یوتیوب بدون نصب هیچگونه نرم افزار یا افزونه ای دریافت کنید .

ابزاری که شما نیاز دارید برای انجام این کار فقط داشتن مرورگری مثل فایر فاکس ، کروم یا  ... است .

پیشنهاد من به شما مرورگر فایرفاکس هست .

چگونه از یوتیوب دانلود کنیم؟ (تمامی توضیحات زیر در گیف آخر مطلب به صورت تصویری نشان داده شده است)

1-در قسمت گزینه ها ی مرورگر Delepoer Tools رو انتخاب و بعد Network را انتخاب کنید یا اگر در فایرفاکس هستید کلید ترکیبی ctrl+shift+e رو بزنید . همچنین میتونید این کار با راست کلیک توی صفحه و انتخاب گزینه Inspect element و رفتن به بخش network در هر مرورگری انجام بدید .

2- بخش media رو در  network انتخاب کنید .

3-رسانه ای که میخواید دانلود کنید رو انتخاب کنید . حال شما میبینید درخواست هایی که در بخش network  بوسیله یوتیوب برای فایل رسانه ارسال می شود .

-حالا برید و یکی از ردیف ها رو انتخاب کنید و به نوع آن که در ستون type مشخص می شود نگاه کنید :

اگر فایل صدا می خواهید ، دنبال ردیفی که در آن فرمت type audio/mp4 باشد بگردید .

و اگر فایل صدا می خواهید ، دنبال ردیفی که در آن فرمت type video/mp4 باشد بگردید .

اگر از مرورگری استفاده می کنید که درخواست ها رو جداسازی نمی کند مثل IE یا اینکه درخواست ها رو به حالت audio و video لیست نمیکنه در زیر media مثل کروم فقط کافیه در قسمت network کلمه audio یا video را جستجو کنید .

5-وقتی که درخواست رو با فرمت مورد نظر پیدا کردید روش کلیک کنید و بعد از کلیک کردن درسمت راست صفحه یه پنجره کوچیک باز میشه که در بخش هدر که به طور پیش فرض باز میشه آدرسی رو نمایش میده اون رو به صورت کامل بردارید

6-آدرسی که برداشتید رو در آدرس بار مرور گرتون جای گذاری کنید ولی قبل از زدن تایید کلمه range رو حتما از آدرس حذف کنید وگرنه کل کارتون جواب نمیده .

7-فایل ویدئو یا صدا باز میشه و روی فایل کلیک راست کرده و save as رو انتخاب کرده و فایل رو ذخیره کنید .

8-اگر ویدئو رو همراه با صدا میخواید داشته باشید باید هم فایل صدا و هم فایل تصویری رو دانلود کرده و سپس با هر نرم افزار ی میتونید این دو تا رو با هم ترکیب کنید . که این کار حدود چند ثانیه وقتتون رو میگیره . میتونید برای این کار از سبک ترین و ساده ترین و حتی قدیمی ترین نرم افزار ها مانند windows video maker  استفاده کنید .

اگر شما فایل صدا را با فرمت WEBM دریافت می کنید به جای فرمت Mp4 ازیوتیوب ( WEBM فرمتی که در مرورگر ها فقط خونده میشه ) پشتیبانی مرورگرتون رو از حالت WEBM غیرفعال کنید درنتیجه یوتیوب براتون فایل رو با فرمت مناسب MPEG4 میفرسته .

ما راه غیر فعال کردن این فرمت رو در فایرفاکس به شما به عنوان نمونه آموزش میدیم : در قسمت آدرس بار مرورگرتون این عبارت about:config را جای گذاری و تایید کنید

و در صفحه ای که روبروی شما باز می شود اخطار را تایید کنید . سپس صفحه ی دیگری نمایش داده می شود مانند عکس زیر در آن کلمه webm را جستجو کنید .

عبارت media.mediasource.webm.audio.enabled  را پیدا کنید و روش دوبار کلیک کنید تا به حالت false در بیاد . حالا شما میتونید با فرمت مناسب فایل رو دریافت کنید .

از اونجا که kmplayer  یک نرم افزار محبوب و پرطرفدار هست و تو ایران هم بسیار استفاده میشه و از امکاناتت بسیار زیادی برخورداره میتونید فیلم رو باز کنید و با کلیک راست در برنامه و رفتن به گزینه open  و انتخاب گزینه Load External audio را کلیک کنید و فایل صدا را انتخاب کنید ا این کار بدون استفاده از هیچ برنامه ای میتوانید صدا را هم داشته باشید و همچنین این نرم افزار خودش دو فایل را با هم ترکیب می کند و در دفعات بعد با هر نرم افزار پخش کننده دیگری فایل فیلم را باز کنید صدا را هم دارید به همین راحتی .

امیدوارم از این آموزش بتونید استفاده کنید و به راحتی فیلم ها رو از یوتیوب دانلود کنید و ازشون لذت ببرید . همچنین برای این آموزش یک گیف تهیه شده تا شما کاربران عزیز بتوانید راحت تر متوجه این آموزش بشید .

مشکلات خودتون رو در نظرات اعلام کنید .

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل