بهترین جایگزین های کلاب هاوس

مقدمه جایگزین های کلاب هاوس

کلاب هاوس (Clubhouse) یکی از شبکه‌های اجتماعی است که تنها می‌توانید، با دعوت از سوی دیگران از آن استفاده نمایید. این اپلیکیشن از اتاق‌ها (rooms) تشکیل شده که افراد را قادر می‌سازد به سخنان یکدیگر گوش فرا دهند و به تبادل نظر و بحث راجع به موضوعات مختلف بپردازند. علی رغم محبوبیت بالای این برنامه، عده زیادی از مردم نمی‌توانند از آن بهره ببرند. در نتیجه در این مقاله قصد داریم بهترین  جایگزین های کلاب هاوس را خدمت شما معرفی نماییم. پس با ما در ادامه این مطلب همراه باشید. 

دیسکورد (Discord)

Discord که یکی از جایگزین‌ های کلاب هاوس (برنامه های مشابه کلاب هاوس) محسوب می‌شود، شباهت زیادی به اسکایپ (Skype) دارد، با این تفاوت که برای گیمرها بسیار مناسب است. گیمرهای بسیاری با استفاده از این برنامه با یکدیگر به صورت صوتی، تصویری و یا حتی تکست و ارسال پیام  ارتباط برقرار می‌کنند. در این پلتفرم امکان ایجاد گروه‌هایی خاص نیز وجود دارد. 

زمانی که نمی‌توانید با جست‌وجو، گروه مورد نظر خود را پیدا کنید و به آن بپیوندید؛ این امکان وجود دارد که گروهی را تشکیل دهید و از دیگران برای پیوستن به آن دعوت به عمل آورید. دیسکورد این امکان را به وجود آورده که بتوانید با استفاده از مرورگر نیز از آن بهره ببرید. همچنین، این پلتفرم نسبت به سایر رقبای خود در تماس‌های صوتی با تاخیر و قطعی‌های کم‌تری همراه است.

Discord Voice Chat به شما این امکان را می‌دهد تا با ایجاد کانال‌هایی جداگانه، به هر کاربر سطح مشخصی از دسترسی را اختصاص دهید تا از شلوغ شدن بیش‌ از حد اتاق‌های گفتگو جلوگیری نمایید. 

Discord قصد دارد علاوه‌بر تماس‌های صوتی، قابلیت جدیدی را به نام Stage Channels به وجود آورد؛ همین مسئله آن را به یکی از برترین جایگزین‌های کلاب هاوس و همچنین مهم‌ترین رقبای آن تبدیل کرده است. 

دانلود: دیسکورد برای اندروید و iOS رایگان است. 

توییتر اسپیسز (Twitter Spaces)

Twitter Spaces از جمله جایگزین‌ های کلاب هاوس محسوب می‌شود. شرکت توییتر با راه‌اندازی این سیستم در اواخر سال 2020 میلادی، قابلیت گفتگوی صوتی زنده را به دیگر قابلیت‌های خود افزوده است. با نصب نسخه بتا این پلتفرم، تمامی کاربران می‌توانند با یکدیگر از طریق توییتر اسپیرز صحبت کنند؛ البته، تا ماه آوریل سال 2021 تعداد محدودی از کاربرهای Twitter می‌توانند از چنین قابلیتی استفاده کنند. 

برای بررسی امکان به کارگیری Twitter Spaces طبق مراحل زیر عمل کنید:

مرحله 1: آیکون Tweet یا Compose (پری با علامت مثبت) را در برنامه Twitter فشار داده و نگه دارید.

مرحله 2: Spaces را انتخاب کنید. اگر نمی‌توانید چنین گزینه‌ای را در گزینه‌های انتخابی مشاهده نمایید، یعنی این قابلیت هنوز برای حساب کاربری شما ایجاد نشده و نمی‌توانید از آن استفاده کنید. 

خوب است بدانید، Twitter Spaces این امکان را به وجود آورده تا حداکثر 10 نفر به صورت زنده با یکدیگر گفتگو کنند. زمانی که جلسه شما در Spaces تمام شد، درست همانند Clubhouse دیگر نمی‌توانید به مکالمه‌های صورت گرفته، دسترسی داشته باشید. 

دانلود: توییتر اسپیرز برای اندروید و iOS رایگان است.

Spoon

Spoon یک پلت فرم صوتی است  که با بیش از 30 میلیون کاربر، در دسته بهترین جایگزین‌ های کلاب هاوس قرار دارد و یکی از رقبای اصلی آن محسوب می‌شود. با استفاده از این برنامه، از طریق تلفن هوشمند خود می‌توانید به موسیقی، گفتگویی زنده و پادکست گوش فرا دهید و با سایر کاربران Spoon وقت بگذرانید. 

در Spoon  برخلاف برخلاف Clubhouse، شما قادر خواهید بود، گفتگو‌های زنده خود را ضبط کرده و بعدها نیز از آن‌ها استفاده نمایید. در ضمن، این امکان وجود دارد که با به کارگیری قسمت سرچ، اتاق‌های گفتگوی مدنظر خود را پیدا کنید و به آن‌ها بپیوندید.  

Spoon قابلیت‌های خاصی را برای کاربران خود ایجاد کرده است؛ به عنوان مثال، شما می‌توانید در هنگام گفتگو نظرسنجی‌هایی را برای تبادل نظر با شنوندگان خود به وجود آورید.

دانلود: Spoon برای اندروید و iOS رایگان است. 

کاپوچینو (Cappuccino)

Cappuccino از آن جهت می‌تواند به عنوان یکی از جایگزین‌ های کلاب هاوس محسوب شود که پلتفرمی صوتی است. اما باید بدانید استفاده از آن تجربه متفاوتی را نسبت به Clubhouse برای شما ایجاد خواهد کرد. استفاده از این برنامه برای افرادی مناسب است که روابط صمیمی با یکدیگر دارند. شما می‌توانید با بهره‌گیری از این پلتفرم لطیفه‌ها، شوخی‌ها و دیگر موارد این چنینی را با خانواده و دوستان خود به اشتراک بگذارید. 

 Cappuccino این قابلیت را دارد تا شما فایل‌های صوتی کوتاهی با نام «beans» را ضبط نمایید. برای این کار، کافی است آیکون میکروفون را فشار دهید. پس از اتمام ضبط قادر خواهید بود، فایل صوتی خود را برای دیگر کاربران ارسال کنید.

دانلود: دانلود کاپوچینو برای اندروید و iOS رایگان است.

انکر (Anchor)

Anchor اپلیکیشنی است که امکان ضبط و به اشتراک‌گذاری پادکست را به شما خواهد داد. از همین رو می‌توان، آن را به عنوان یکی از جایگزین‌های کلاب هاوس معرفی کرد. شما با به کارگیری این برنامه می‌توانید تمامی مراحل ساخت پادکست را به طور کاملا رایگان پشت سر بگذارید. همچنین، انکر برای مبتدیان مناسب است. 

هر تعداد باری که کاربران به پادکست ساخته‌شده توسط شما گوش فرا دهند، مبالغی دریافت خواهید کرد. شما می‌توانید، با تبلیغات نیز از این برنامه درآمد کسب کنید. زیرا امکان ضبط تبلیغ و قراردهی آن در پادکست وجود دارد. علاوه‌بر تبلیغات، قابلیت‌هایی در انکر وجود دارد که قادر خواهید بود با استفاده از آن‌ها صدای ضبط‌شده مخاطبان، موسیقی و گفتگوهای از راه دور با حداکثر 5 نفر را در پادکستتان بگنجانید.

 در ضمن می‌توانید، پادکست‌هایی را که با انکر تولید کرده‌اید در بسترهای صوتی دیگری همچون Spotify ، Google Podcasts و Apple Podcasts انتشار دهید. 

دانلود: Anchor برای اندروید و iOS رایگان است. 

Riffr

Riffr می‌تواند یکی از جایگزین‌های کلاب هاوس برای افرادی باشد که به «micro-podcasting» یا همان پادکست‌های کوتاه علاقه دارند. چنین برنامه‌ای به شما این امکان را می‌دهد تا مفاهیم و موضوعات دلخواه را در مدت زمانی کوتاه مطرح نمایید. همچنین با به کارگیری چنین اپلیکیشنی قادر خواهید بود، با جست‌وجو در قسمت سرچ، دیگر کاربران Riffr را پیدا کرده و از سخنان آن‌ها بهره ببرید. 

دانلود: Riffr برای اندروید و iOS رایگان است.

Yac

Yac به عنوان یکی از جایگزین‌های کلاب هاوس می‌تواند در مسائل مربوط به دورکاری و نحوه فعالیت کارمندان دورکار موثر واقع شود؛ زیرا ارتباط با همکاران دیگر از طریق تکست و پیام‌های نوشتاری کافی نیست و گاهی با استفاده از لحن نادرست، نمی‌توانید منظور خود را به درستی بیان کنید. اما، پیام‌رسان‌های صوتی همچون Yac این مشکلات را برطرف کرده‌اند. 

Yak اپلیکیشنی رایگان است که برای ارتباط از طریق پیام‌های صوتی با دیگر کاربران به کار گرفته می‌شود. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید پروژه‌ها را از راه دور پیگیری نمایید، در مورد ایده‌های جدید گفتگو کنید و یا به برگزاری جلساتی بپردازید. 

دانلود: Yac برای اندروید و iOS رایگان است. 

استریو (Stereo)

Stereo اپلیکیشنی برای ارتباط صوتی زنده است که می‌تواند در دسته جایگزین‌ های کلاب هاوس قرار گیرد. در این برنامه می‌توانید با کاربران دیگر ارتباط برقرار نمایید و درباره مسائل مهمی گفتگو کنید. همچنین، این امکان وجود دارد تا با استفاده از قسمت سرچ به اتاق‌های دیگر رفته و با دیگران صحبت کنید.

همانند Clubhouse، استریو نیز کاربران برجسته‌ای همچون Adam Carolla، Jeff Ross، Amazing Phil، Jeff Wittek، Jason Nash و... دارد. شما می‌توانید سخنان آن‌ها را ذخیره کرده و بعدها نیز به آن‌ها گوش دهید. 

دانلود: Stereo برای اندروید و iOS رایگان است.

حرف آخر جایگزین های کلاب هاوس

در آخر باید بیان کنیم، جایگزین‌های کلاب هاوس به ظهور خود ادامه خواهند داد؛ زیرا این اپلیکیشن‌هایی که امکان برقراری ارتباط صوتی را فراهم می‌آورند برای افرادی که به تعامل با دیگران علاقه‌ دارند، اما از حضور در جلوی دوربین بیزار هستند، بسیار جذاب است.

امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات مفیدی درباره جایگزین‌های Clubhouse خدمت شما ارائه نماییم. خواهشندیم، تجربیات خود را در استفاده از اپلیکیشن‌های ذکرشده در متن، با ما به اشتراک بگذارید. 

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل