مقالات نرم افزار و اپلیکیشن

دعوتنامه کلاب هاوس | هر آنچه که برای ورود به این شبکه اجتماعی نیاز دارید

دعوتنامه کلاب هاوس | هر آنچه که برای ورود به این شبکه اجتماعی نیاز دارید

ورود یک پلتفرم جدید به جهان شبکه‌های اجتماعی

حدود 4 سال از معرفی آخرین شبکه اجتماعی محبوب، یعنی تیک تاک می‌گذرد و دیگر نیاز به یک رسانه اجتماعی جدید، احساس می‌شد. به همین دلیل رسانه‌ای مثل کلاب هاوس خیلی زود مورد استقبال قرار گرفت. موج این اپلیکیشن تمام جهان را در بر گرفته تقریبا در هر کشوری، نام آن به گوش می‌رسد. حتی فعالیت افراد موفق و مشهوری مثل ایلان ماسک، مارک زاکربرگ،‌ دریک، کانیه وست و ... در افزایش محبوبیت آن بی‌تاثیر نبوده‌اند. اما جالب است بدانید که برای حضور در این اپلیکیشن، دعوتنامه کلاب هاوس نیاز خواهید داشت. در ادامه مطلب بیشتر با این پلتفرم اجتماعی آشنا می‌شویم.

دعوتنامه کلاب هاوس چیست

کار کردن با پلتفرم کلاب هاوس خیلی ساده است اما قبل از این که اقدام به دانلود و نصب این اپلکیشن کنید، باید بدانید که به دعوتنامه کلاب هاوس نیاز خواهید داشت. به عبارتی دیگر، برای آن که  بتوانید از این نرم‌افزار استفاده کنید، باید از طرف شخصی دیگر دعوت شوید. سپس با دریافت دعوتنامه کلاب هاوس در روم‌های دوستان خود عضو شده یا روم جدیدی را میزبانی خواهید کرد. دقیقا همانند شبکه‌های اجتماعی دیگر، در بخش فید مواردی به شما نمایش داده می‌شود تا نمونه‌های مرتبط را فالو کنید.

کلاب هاوس به چه شکل کار می‌کند

در واقع دعوتنامه کلاب هاوس و نبود متن، عکس و ویدیو در این اپلیکیشن، به تفاوت هرچه بیشتر آن با سایر شبکه‌های اجتماعی دامن می‌زند. به عبارتی دیگر، کلاب هاوس فقط به صورت صوتی قابل استفاده بوده  و همه چیز به شکل لایو و همزمان اتفاق می‌افتد. کاربران این امکان را دارند که روم خود را ایجاد کنند یا در روم‌هایی عضو شوند که توسط افراد دیگر میزبانی می‌شود. 

از طرفی دیگر، این پلتفرم به علت تازه متولد شدن، هنوز در کشورهایی مثل چین که برای شبکه‌های اجتماعی محدودیت‌های مختلفی قائل می‌شوند، قابل دسترسی است. به عنوان مثال در اکثر مواقع تنها تعدادی از افراد حاضر در روم می‌توانند به گفتگو و تبادل نظر بپردازند و باقی افراد در بخش Audience،‌ به صحبت دیگران گوش می‌دهند. البته این افراد نیز می‌توانند از مدیر روم اجازه بگیرند تا در صورت تایید، به میکروفون دسترسی داشته باشند. یکی از ویژگی‌های جالب این اپلیکیشن، عدم امکان ضبط مکالمات است و به هیچ عنوان نمی‌توان آن‌ها را بعدا گوش داد. به همین دلیل باید به صورت زنده در آن حضور داشته باشید.

اگر به یک حوزه خاص و مشخص علاقه‌مند هستید اما نمی‌خواهید بحث و گفتگوهای مرتبط را از دست دهید، می‌توانید هنگام عضویت، حوزه‌های مورد علاقه خود را مشخص کنید. در این صورت، زمانی که روم‌هایی با این موضوعات ایجاد شوند، شما مطلع خواهید تا در آن‌ها حضور پیدا کنید.

چه چیزی موجب جذابیت عمومی کلاب هاوس می‌شود

صرفا دعوتنامه کلاب هاوس و صوتی بودن این پلتفرم برای جذابیت و محبوبیت کافی نیست و دلایل دیگری نیز وجود دارد. به عقیده ایلان ماسک، در این رسانه اجتماعی می‌توان فقط روی یک موضوع خاص متمرکز شد، چراکه خبری از فیدهای خبری مختلف نیست و هر 10 ثانیه یک عکس و ویدیو جدید، ذهن‌ها را منحرف نمی‌کند. اگرچه بخش بیشتری از کاربران از کلاب هاوس برای صحبت کردن با دوستانشان استفاده می‌کنند، اما حضور افراد سرشناس و موفقی مثل ایلان ماسک نشان دهنده این است که می‌توانید همانند دوستانتان، به صحبت‌های  اشخاص برجسته و مشهور گوش کنید، به طوری که انگار در یک کافه با آن‌ها گپ می‌زنید.

وبسایت خبری گوارتز طری گزارشی اعلام کرده که در کشور چین، اعضای کلاب هاوس معمولا به بحث و گفتگو در زمینه‌هایی مثل دموکراسی و آزادی بیان می‌پردازند که در بسترهای دیگر، مورد سانسور و محدودیت قرار می‌گیرند. اگرچه دولت چین در ماه فوریه گذشته موفق به فیلتر این اپلیکیشن شدند، اما بازهم صحبت‌هایی زیادی در این خصوص رد و بدل شده بود. همچنین فعالان و انجمن‌های حمایتی از کلاب هاوس به عنوان یک تریبون آزاد استفاده می‌کنند.

در حال حاضر دعوتنامه کلاب هاوس برای حضور در زوم‌های مختلف لازم است و شما می‌توانید از دوستان خود بخواهید که یک دعوتنامه برای شما ارسال کنند. توجه داشته باشید که هر کاربر تنها امکان دعوت کردن 2 نفر را دارد و بیش از آن مقدور نیست. درست همانند جیمیل که در ابتدای فعالیت، فقط به صورت دعوتی بود تا این که بعد از سال‌ها آزاد شد و امروزه بیش 1.5 میلیارد نفر از سرویس‌های آن بهره می‌برند.

نقاط ضعف کلاب هاوس

اگر نخواهیم دعوتنامه کلاب هاوس را جزو نقاط ضعف و معایب آن طبقه‌بندی کنیم، همچنان مشکلات دیگری وجود دارد که باید در آینده برطرف شوند. به عنوان مثال تعداد ظرفیت هر روم فقط 5000 نفر است، در حالی که برای بعضی از آن‌ها درخواست‌های بیشتری وجود دارد. در نتیجه اگر یکی اشخاص مورد علاقه شما در حال صحبت کردن باشد،‌شاید فرصتی برای شنیدن صحبت‌های او پیدا نکنید. 

از طرفی دیگر، کلاب هاوس مانند هر شبکه اجتماعی دیگری، اقداماتی برخلاف قوانین حفظ حریم خصوصی کاربران انجام می‌دهد. در واقع تمام مکالمات انجام شده کاربران برای مدتی مشخص و صرفا برای ارزیابی حوادث احتمالی، ضبط شده و س از گدشت زمان پاک می‌شود. اما این مدت زمان توسط خود کلاب هاوس مشخص شده و همین موضوع باعث اعتراض بخشی از کاربران شده است. همچنین برخی از افراد از امکان دسترسی اپلیکیشن به شماره مخاطبان تلفن ابراز نگرانی کرده‌اند.

جمع‌بندی

در حال حاضر شبکه اجتماعی کلاب هاوس توانسته 2 میلیون نفر کاربر جذب کند و با این که فقط یک سال از راه‌اندازی آن گدشته، رشد خیلی سریعی را تجربه کرده است. با توجه به این که فناوری پیشرفته‌ای پشت این ضلتفرم نیست، امکان کپی برداری از آن وجود دارد؛ دقیقا همان مشکلی که اسنپ چت با آن مواجه شد. در هر صورت اگر قصد دارید به عنوان کاربر وارد روم دوستان خود شوید یا با راه‌اندازی روم خود، شنوندگانی را جمع کنید، به دعوتنامه کلاب هاوس نیاز خواهید داشت.

همچنین بخوانید: بهترین جایگزین های کلاب هاوس

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل