آموزش نرم افزار و اپلیکیشن آموزش کامپیوتر و موبایل

آموزش مخفی کردن دائمی چت در واتساپ با قابلیت جدید آرشیو

آموزش مخفی کردن دائمی چت در واتساپ با قابلیت جدید آرشیو

WhatsApp یکی از محبوب­ترین برنامه‌های سرویس پیام‌رسان موجود در دنیا است. در مقالات قبل به آموزش واتساپ وب و واتساپ بیزینس پرداختیم با توجه به اینکه اکثر ما از آن به عنوان برنامه چت استفاده می‌کنیم، تعجب‌آور نیست که اصطلاح "WhatsApping" با خود گپ مترادف شده است. اما یک نتیجه ناخواسته از امکان ارسال پیامک به همه در بستر یک اپلیکیشن این است که صفحه چت نامرتب می‌شود. گرچه WhatsApp گزینه بایگانی کردن مکالمات را تا زمانی که دوباره به آنها نیازی ندارید فراهم می‌کند اما اگر باز پیامی به شما ارسال شود چت از بایگانی خارج می‌شود. به محض دریافت پیام جدید چت دوباره در صفحه اصلی ظاهر می‌ شود. خوشبختانه در به‌روزرسانی اخیر گزینه جدید «چت‌های بایگانی شده» در منوی تنظیمات معرفی شده است که به شما این امکان را می‌دهد چت‌ها را در بایگانی نگه دارید؛ بدون در نظر گرفتن اینکه پیام‌ های جدید دریافت می‌شود یا نه. در اینجا می‌خواهیم به شما مخفی کردن دائمی چت در واتساپ آموزش دهیم. 

ویژگی جدید: چت‌ها را بایگانی کنید!

بایگانی کردن چت‌ها و گروه‌ها همیشه خوب است. تا قبل از این ویژگی جدید اگر نمی‌خواستید چت‌ها به محض ارسال پیام جدید از بایگانی خارج شوند، نمی‌توانستید کاری انجام دهید. علاوه بر این، داشتن قسمت بایگانی شده در پایین صفحه چت نیز یک موضوع ناخوشایند است.

اما به‌روزرسانی بعدی WhatsApp با آوردن صفحه منوی جدید "Archive" برای کمک به کاربران، این مسئله را رفع می­کند. توجه داشته باشید که این ویژگی فقط در نسخه 2.21.11.1 به بالا برای کاربران WhatsApp در دسترس است (از 19 مه 2021).

گزینه جدید با سهولت دسترسی به چت‌های بایگانی شده از بالای صفحه چت، به راحتی مشکلات بایگانی را حل می‌کند و به شما امکان می‌ دهد چت‌ها را حتی در صورت دریافت پیام بایگانی کنید؛ یعنی همان مخفی کردن دائمی چت در واتساپ. به این ترتیب برای گپ‌هایی که می‌خواهید برای همیشه پنهان شوند بدون اینکه به طور کامل مخاطب را مسدود کنید، این قابلیت بسیار مفید است.

نحوه مخفی کردن دائمی چت در واتساپ 

برای پنهان کردن چت‌های بایگانی برای همیشه، برنامه WhatsApp خود را باز کنید و سپس روی دکمه سه‌ نقطه عمودی در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید.

تنظیمات را انتخاب کنید.

روی Chats ضربه بزنید.

در بخش «گپ­های بایگانی شده»، نگه‌داشتن چت‌های بایگانی شده را لمس کنید.

اکنون، فقط کافی است که به کار خود ادامه دهید و هر گپ مورد نظر خود را بایگانی کنید.

با مخفی کردن دائمی چت در واتساپ این چت دوباره در لیست گپ‌ ها ظاهر نمی‌شوند. هر گفتگویی که از این پس بایگانی کنید پنهان می‌ماند تا زمانی که خود آن را لغو بایگانی کنید.

دسترسی به بایگانی چت WhatsApp

حال که مخفی کردن دائمی چت در واتساپ را آموختید ممکن است بپرسید چگونه باید چت را بایگانی کرد؟ اگر قبلاً چت‌ها را بایگانی نکرده‌اید، نحوه انجام آن در اینجا به طور کامل آموزش داده شده است.

 در صفحه اول گپ­ ها، روی گپ مورد نظر برای پنهان کردن ضربه بزنید و نگه دارید. سپس روی بایگانی کلیک کنید.

حال اگر روی بایگانی در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید چتی را که به تازگی بایگانی کرده‌اید خواهید دید.

با فعال کردن گزینه «Keep chats archived» همچنین یک دکمه دسترسی سریع به نام «بایگانی شده» در بالای چت­های شما ایجاد می‌شود و به شما امکان می‌دهد به راحتی چت‌های شخصی و گروهی بایگانی شده را بررسی کنید. برای دسترسی به این بخش کافی است که صفحه چت را پایین بکشید. اگر این گزینه را فعال نکنید، گزینه Archived را می‌توانید در پایین همه گپ‌های خود پیدا کنید. 

نحوه بایگانی کردن همه چت‌ها در واتس اپ

همچنین شما می‌توانید همه گپ‌های خود را بایگانی کنید. با انجام این کار همه گپ‌ های شما پنهان می‌شود و صفحه جدید چت شما خالی خواهد شد. اگر تنظیمات بر روی گزینه مخفی کردن دائمی چت در واتساپ نباشد، پس از دریافت پیام در هر یک از این چت‌ های بایگانی شده می‌توانید آنها را در صفحه اول مشاهده کنید و جواب پیامتان را بدهید. نحوه بایگانی کردن تمام چت‌ ها به روش زیر است: 

به بخش More options (سه‌نقطه عمودی) در سمت راست بالای صفحه خود بروید.

روی تنظیمات ضربه بزنید.

سپس بخش Chat را انتخاب کنید. 

روی Chat History ضربه بزنید.

در اینجا  Archive all chats را انتخاب کنید.

برای تأیید OK را بزنید.

چگونه گزینه بایگانی کردن همیشگی را غیرفعال کنیم؟ 

اگر از مخفی کردن دائمی چت در واتساپ خسته شدید و میخواهید آن را غیرفعال کنید گزینه «Archived» را در مسیر Settings > Chats از حالت روشن به خاموش تغییر دهید. بااین‌حال روش دیگری نیز وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد بدون رفتن به تنظیمات این گزینه را غیرفعال کنید. 

برای دسترسی به تنظیمات، روی Archived  ضربه بزنید.

سپس گزینه More options یا همان سه‌نقطه بالای صفحه چت را انتخاب کنید. 

بر روی گزینه Archive settings بزنید. 

حال می‌توانید گزینه Keep chats archived را مشاهده کنید که اگر بخواهید حالت آرشیو را غیرفعال کنید کافی است تا این گزینه را از حالت روشن به خاموش تغییر بدهید. 

اگر «Keep chats archived» در دسترس نباشید چه کنیم؟

اگر گزینه منوی بایگانی و مخفی کردن دائمی چت در واتساپ را پیدا نکردید نگران نباشید. این فقط در WhatsApp نسخه 2.21.11.1 به بالا در دسترس است که در حال حاضر، هنوز در حال آزمایش بتا قرار دارد و شاید برای شما در دسترس نباشد. این ویژگی بعدها در نسخه‌های عمومی در بین همه پخش خواهد شد و در روزهای آینده به تدریج در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

اگر می‌خواهید این ویژگی را همین حالا دریافت کنید، می‌توانید در برنامه آزمایش بتا WhatsApp ثبت نام کرده و نسخه به‌روزرسانی آن را زودتر دریافت کنید. 

اما چون این برنامه هنوز در حال آزمایش است، نسخه بتا ممکن است برای همه در دسترس نباشد. می‌توان انتظار داشت که این ویژگی به زودی در تمامی نسخه‌ها در دسترس باشد و رابط کاربری بهتری را در چت کردن به وجود بیاورد. 

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل