تکنولوژی

ویندوز 11 برای بازی | مزایای جدیدترین نسخه ویندوز برای گیمینگ

ویندوز 11 برای بازی | مزایای جدیدترین نسخه ویندوز برای گیمینگ

سیستم عاملی که خوراک گیمرها است!

در روز پنج‌شنبه سوم تیرماه جدیدترین نسخه از سیستم عامل ویندوز به‌طور رسمی رونمایی شد. در مقاله قبل به آموزش نصب ویندوز 11 پرداختیم این سیستم عامل تفاوت‌های با نسخه قبلی دارد و یکی از مهم‌ترین این تفاوت‌ها که خبری خوشایند برای گیمرها به‌شمار می‌آید، یکپارچه‌سازی سرویس اشتراکی ایکس باکس گیم است. به گفته سارا باند، معاون رئیس ایکس باکس در شرکت مایکروسافت: این بهترین نسخه ویندوز است که تا امروز برای گیمینگ ساخته شده است. در این مطلب مزایای ویندوز 11 برای بازی را مرور می‌کنیم.

 

ویژگی‌های کلی ویندوز 11 برای کاربران عادی و گیمرها

ویندوز 11 زیباتر شده است؛ این نخستین خبری است که جلب توجه می‌کند؛ این خبر را می‌توان با نصب نسخه آزمایشی و غیر رسمی ویندوز 11 نیز که توسط هکرها با جمع‌آوری دیتاهای اصلی در فضای اینترنت منتشر شد، تایید کرد.

ویندوز 11 تجربه کاربری بهتری را ارائه می‌دهد؛ به گفته مدیران مایکروسافت، این نسخه به‌گونه‌ای طراحی شده است که هرچه نیاز دارید در کمترین زمان در دسترس شما قرار می‌گیرد. بنابراین با ویندوزی با تجربه کاربری ساده و موثر روبه‌رو هستیم.

ویندوز 11 بازطراحی شده است؛ این ویژگی را می‌توانید در طراحی دوباره رابط کاربری گرافیکی نسخه ویندوز 11 مشاهده کنید. در این نسخه، آیکون‌ها، پوسته‌ها، سایه‌ها، ترنسپرنسی‌ها و نحوه تعامل نسبت به نسخه قبلی تغییر کرده است. همچنین منوی استارت درست در وسط صفحه قرار داده شده است که البته می‌توانید به‌راحتی آن را برگردانید همان‌جایی که بود! در کل ویندوز 11 مانند یک شوی فشن، تلاش زیادی برای جلب توجه کاربران انجام داده است.

ابری شده است؛ ویندوز 11 از ویژگی‌های متنوعی در زمینه بهره‌مندی از فناوری ابری یا کلاود برخوردار است. تا جایی که مدیران مایکروسافت درباره آن گفته‌اند: این نسخه از ویندوز یک دستگاه رایانش ابری شخصی برای کاربران رایانه‌های ثابت می‌سازد! حالا نوبت می‌رسد به آنچه بیش از همه کاربران، مورد توجه گیمرها است.

چرا نوع سیستم عامل برای گیمینگ اهمیت دارد؟

پیش از بررسی مزایای ویندوز 11 برای طرفداران بازی‌های رایانه‌ای بهتر است به این نکته بپردازیم که اصلا به چه دلیل نوع و ویژگی‌های سیستم عامل برای گیمینگ اهمیت دارد. در واقع غیر از ویژگی‌های سخت‌افزاری که از یک رایانه مناسب برای بازی انتظار داریم، برند، نسخه و امکانات سیستم عامل نیز در زمینه گیمینگ دارای اهمیت است.

در حال حاضر 3 سیستم عامل ویندوز، لینوکس و macOS بهترین برندهای سیستم عامل برای گیمینگ هستند. هرچند در بین این 3 سیستم عامل، ویندوز همچنان محبوب‌ترین است. برخی از مزایای کلی سیستم عامل ویندوز نسبت به 2 سیستم عامل دیگر عبارتند از:

  • در اختیار داشتن بیشترین سهم از بازار
  • در اختیار داشتن و ارائه بیشترین بازی و نرم‌افزار
  • کاربر پسند بودن سیستم عامل
  • کارایی از نظر نرخ فریم

قابلیت‌های ویندوز 11 برای بازی

خبرها و بررسی‌های اولیه حاکی از آن است که ویندوز 11 می‌تواند بهترین تجربه گیمینگ را که تاکنون توسط یک سیستم عامل ارائه شده است، در اختیار گیمرها قرار دهد. این تجربه بهبود یافته به لطف فناوری‌های جدید یا توسعه فناوری‌های قبلی در این سیستم عامل ایجاد شده است. بنابراین بسیاری از گیمرها منتظر هستند تا این نسخه از ویندوز در اواخر 2021 به‌طور رسمی منتشر شود. برخی از قابلیت‌های ویندوز 11 برای بازی را با هم مرور می‌کنیم.

Auto HDR

فناوری Auto HDR یک فناوری هماهنگ با نمایشگرهایی است که از ویژگی بخش  HDR برخوردار هستند. بنابراین قابلیت در ویندوز 11 گیمرها می‌توانند بازی‌های SDR در محدوده دینامیک استاندارد را به‌صورت HDR یعنی در محدوده دینامیک بالا اجرا کنند. این یعنی از این پس می‌توانید بازی‌های SDR را با تصویری درخشان و وضوحی بیشتر ببینید و بازی کنید.

Direct Storage

Direct Storage یک فناوری برای ساخت سیستم‌های ذخیره‌سازی اطلاعات با سرعت بالا است. از این فناوری در زمینه گیمینگ نخستین‌بار در ایکس‌باکس‌های سری S و سری X استفاده شد. با بهره‌گیری از این فناوری در ویندوز 11 گیمرهایی که درایو SSD پرسرعت و بازی‌هایی با قابلیت پشتیبانی از فناوری Direct Storage دارند می‌توانند سرعت لود بالا را تجربه کنند و از آن بهره بگیرند.

DirectX 12 Ultimate

فناوری  DirectX 12 Ultimateیک تکنولوژی است که می‌تواند فناوری‌های جدید بصری را در قالب محصولی جدید به کاربران رایانه‌های ثابت و گیمرها ارائه دهد. یکی از قابلیت‌های آن Real-Time Ray Tracing است. در کل این فناوری می‌تواند باعث ساخت بازی‌هایی شود که از منابع کمتری در رایانه‌های ثابت استفاده می‌کنند.

Xbox Game Pass

قابلیت Xbox Game Pass باعث می‌شود اپلیکیشن Xbox روی نسخه ویندوز 11 اجرا شود. بنابراین این ویژگی باعث می‌شود گیمرها بتوانند بازی‌های بسیار بیشتری را در پلتفرم ویندوز اجرا کنند و از بازی با آن‌ها لذت ببرند. همچنین قابلیت Xbox Game Pass در این نسخه با ویژگی xCloud برای بازی ابری یا Cloud Gaming تلفیق شده است.

تلفیق ویژگی Xbox Game Pass با Cloud Gaming باعث به‌وجود آمدن ویژگی Xbox Cloud Gaming آن هم در محیط ویندوز می‌شود. این ویژگی پیش از این تنها از طریق مرورگرهای وب برای گیمرها قابل استفاده و در دسترس بوده است.

افزایش ارتباطات ایکس‌باکس و ویندوز 11 برای بازی

همانطور که گفته شد ویندوز 11 تجربه‌ای جدید و هیجان‌انگیز برای گیمرها ایجاد خواهد کرد. افزایش ارتباط بین ایکس‌باکس و نسخه جدید ویندوز دارای ابعاد گوناگونی بوده است که از جمله آن‌ها می‌توان به استفاده از فناوری‌هایی اشاره کرد که پیش از این فقط در برخی نسخه‌های ایکس‌باکس مشاهده می‌شد.

نتیجه دیگر، استفاده از بسیاری از بازی‌های اختصاصی ایکس‌باکس در محیط نسخه 11 ویندوز است. این افزایش ارتباط به همین ویژگی‌ها ختم نمی‌شود و شما با نصب این نسخه از ویندوز می‌توانید بسیاری از بازی‌های خود را به‌طور خودکار به‌روزرسانی کنید. این ویژگی نیز درست مانند کنسول‌های ایکس‌باکس است.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل