آموزش نرم افزار و اپلیکیشن آموزش کامپیوتر و موبایل

جامع‌ترین آموزش برگرداندن اکانت غیرفعال شده در اینستاگرام

جامع‌ترین آموزش برگرداندن اکانت غیرفعال شده در اینستاگرام

در این مقاله قصد داریم به طور کامل و جامع، آموزش برگرداندن اکانت غیرفعال شده در اینستاگرام را بررسی کنیم و به شما بگوییم که چطور می‌توان یک اکانت disable شده را به حالت اصلی خود بازگردانیم.

یکی از بزرگ‌ترین و ترسناک‌ترین مشکلات برای کاربران اینستاگرام، غیرفعال‌شدن یا همان disable شدن پیج آن ها است. تصور کنید مطابق معمول و روال هرروزه، به سراغ پیج اینستاگرام میلیونی خود می‌روید و با ارور your account has been disabled for violating our terms از سوی این شبکه اجتماعی روبه‌رو می‌شوید! این یعنی شما قادر به ورود به اکانت خود نیستید و نمی‌توانید به آن دسترسی داشته باشید! تا پایان در این مقاله همراه ما باشید تا به شما بگوییم که دلیل بروز این مشکل چیست و چگونه مجدداً پیج را به حالت فعال تبدیل کنید.

چرا پیج اینستاگرام شما به حالت غیرفعال درآمده است؟

به زبان ساده، 3 دلیل اصلی وجود دارد که باعث رخ‌دادن این اتفاق می‌شود:

  1. نادیده‌گرفتن قوانین اینستاگرام
  2. نقص عملکرد ربات‌های اینستاگرام
  3. استفاده از قند شکن و vpn توسط شما

منظور از نادیده‌گرفتن قوانین اینستاگرام چیست؟

همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، اینستاگرام مانند هر شبکه اجتماعی دیگری برای کاربران خود قوانینی وضع کرده که همه موظف به رعایت آن ها هستند؛ یعنی همان مقرراتی که شما در زمان ثبت‌نام در اینستاگرام آن ها را طبق خواسته اینستاگرام مطالعه کرده و می‌پذیرید.

این قوانین به طور خلاصه، شامل موارد زیر می‌شوند:

استفاده از لایک یا فالوور تقلبی، قراردادن پست‌هایی دارای قوانین کپی‌رایت، محتوای جنسی، نکات نژادپرستانه، خودآزاری یا اذیت دیگران، محتوای خشن، خرید یا فروش وسایل ممنوعه مانند دخانیات، الکل، اسلحه و.... و همچنین مواردی مشابه به این نکات. اما در بین همه این موارد، معمولاً پیج‌های ایرانی به دلیل نقض قانون کپی‌رایت بسته و غیرفعال می‌شوند.

معرفی قانون کپی‌رایت در اینستاگرام

قانون کپی‌رایت به زبان ساده یعنی منتشر کردن هر نوع عکس یا فیلمی که خود ما مالک آن نباشیم یا حق انتشار آن را نداشته باشیم. این بدان معناست که برای استفاده از انواع موسیقی‌های ایرانی و خارجی، بخشی از فیلم و سریال‌ها، بازی‌های ویدئویی یا هر اثر منحصربه‌فرد دیگری، باید اجازه از صاحب اثر داشته باشیم، اگر این مجوز نباشد، ما قانون کپی‌رایت را نقض کرده‌ایم و هر لحظه امکان بسته‌شدن اکانتمان وجود دارد.

اما در ایران چون این قانون اجرا نمی‌شود، ما هم معمولاً بدون درنظرگرفتن این قانون رفتار می‌کنیم و در پست‌ها، استوری‌ها یا سایر مطالب خود، آهنگ‌ها یا بخشی از فیلم و سریال‌ها یا سایر موارد را استفاده می‌کنیم که در نهایت، همه این کارها منجر به زیر پا گذاشتن قانون کپی‌رایت می‌شود.

آموزش برگرداندن اکانت غیرفعال شده در اینستاگرام: دلیل بسته نشدن پیج‌های مشابه در صورت نقض قانون کپی‌رایت

احتمالاً برایتان این سؤال پیش آمده باشد که چرا برخی از پیج‌ها، بااین‌وجود که قوانین را رعایت نمی‌کنند، بازهم بدون دردسر به کار خود ادامه می‌دهند؟ مهم‌ترین دلیل این اتفاق این است که اینستاگرام، تعدادی ربات و هوش مصنوعی دارد که برای بررسی پست‌های منتشر شده و بستن پیج‌ها، به این شبکه اجتماعی کمک می‌کنند. به همین دلیل بررسی تمام محتواها به‌شدت دشوار است و احتمال خطا وجود دارد.

به این دلیل گاهی اوقات، یک اکانت اینستاگرامی با وجود این که قوانین را زیر پا می‌گذارد، ممکن است به کار خود ادامه دهد و یک پیج دیگر به دلایل مشابه، غیرفعال شود. گاهی اوقات نیز اگر هوش‌های مصنوعی و ربات‌ها متوجه این نقض قوانین نشوند، ریپورت‌های پیج توسط کاربران در نهایت منجر به غیرفعال‌شدن آن خواهد شد.

چطور از شر قانون کپی‌رایت راحت شویم؟

معمولاً یکی از بهترین شیوه‌ها برای دورزدن قانون کپی راست، این است که نام سازنده و صاحب اثر در کپشن پست نوشته شود. به طور مثال فرض کنید شما یک موسیقی از خواننده‌ای را منتشر می‌کنید، در این صورت باید در کپشن خود بنویسید که خواننده این موسیقی کیست و ترجیحاً آدرس پیج او را نیز تگ کنید. خیلی از پیج‌های اینستاگرامی با همین روش موفق به دورزدن یا بهتر است بگوییم متقاعدکردن ربات‌های اینستاگرام می‌شوند.

اما دقت داشته باشید که این شیوه، خیلی مورد اعتماد نیست و ممکن است پیج شما نیز مانند موارد مشابه بسیاری که وجود دارند و این کار را انجام می‌دهند، بسته شود و تمام فعالیت‌هایتان از بین برود. پس اگر می‌خواهید یک پیج را به روش اصولی بالا بیاورید، به‌هیچ‌وجه این شیوه به شما توصیه نمی‌شود.

با وجود رعایت همه قانون‌ها، چرا اکانت من disable شده است؟

گاهی اوقات با این که شما همه قوانین را رعایت کرده‌اید و دچار نقض قانون نشده‌اید، بازهم اینستاگرام پیج شما را به حالت غیرفعال درمی‌آورد که این مورد، ممکن است اشتباهی از سوی خود اینستاگرام باشد.

مثلاً اگرچند تصویر را در تایم کوتاهی پست کنید و محتوای آن ها هم مشابه موارد اسپم برای اینستاگرام باشد، احتمال دارد پیج شما بسته شود. همچنین با فالوکردن تعداد زیادی از مخاطبین، شما اینستاگرام را به خود مشکوک می‌کنید و ممکن است به همین دلیل، اکانت شما را غیرفعال کند.

برخی زمان‌ها هم ممکن است ربات‌های اینستاگرام به طور اشتباه یک پست را دارای نکاتی ببیند که قوانین را نقض می‌کند و به این خاطر، بازهم پیج را ببندد. در نظر داشته باشید که هر چیزی، ممکن است گاهی اشتباه کند.

تأثیر استفاده از vpnها در بسته‌شدن پیج اینستاگرام

مورد دیگر که می‌تواند از دلایل مسدود شدن اکانت اینستاگرامی شما باشد، استفاده کردن از vpnهای زیاد و اتصال سرورهای متفاوت به اکانت شما باشد. همان‌طور که گفته شد، بسیاری از کاربران تصور می‌کنند که پیج آن ها به طور اشتباه بسته شده اما همیشه هم این‌طور نیست! گاهی ممکن است دلیل این اتفاق، استفاده از vpn باشد.

اگر شما در مدت زمانی کوتاه از چند vpn استفاده کنید و با سرورهای مختلف وارد اکانت خود شوید، اینستاگرام تصور می‌کند شما ربات هستید و پیج شما را مسدود خواهد کرد. اگر می‌خواهید از بروز این اتفاق جلوگیری کنید، حتماً فیلترشکن خود را هنگام ورود به اینستاگرام خاموش کنید و یا از یک vpn و یک سرور مطمئن استفاده کنید تا اتصال به سرورهای متفاوت، باعث اشتباه اینستاگرام نشود.

آموزش برگرداندن اکانت غیرفعال شده در اینستاگرام به دلیل استفاده از vpn

تا به اینجای مقاله، متوجه شدیم که 3 دلیل اصلی برای بسته‌شدن پیج اینستاگرام شما وجود دارد: رعایت‌نکردن قانون‌های اینستاگرام، رخ‌دادن اشتباه از سوی خود این شبکه اجتماعی، استفاده از vpn.

اما اگر شما فکر می‌کنید که قوانین اینستاگرام را نقض نکرده‌اید و به‌خاطر استفاده زیاد از فیلترشکن پیج شما بسته شده، می‌توانید برای فعال‌سازی مجدد آن، از شیوه زیر اقدام کنید:

دقت کنید که این روش از طرق تجربه‌های افراد مختلف به وجود آمده و ممکن است هر اکانتی را مجدداً فعال نکند، اما به‌یک‌بار امتحان آن می‌ارزد!

روشی هم که می‌خواهیم بگوییم این است که از یک گوشی یا تبلت دیگر (یعنی به‌غیراز تلفن یا تبلتی که اینستاگرام شما روی آن نصب شده) وارد حسابتان شوید. البته به 3 شرط:

  1. تا کنون با آن دستگاه وارد اکانت خود نشده باشید.
  2. هیچ‌گاه با اینترنت آن دستگاه به‌حساب کاربری خود وارد نشده باشید.
  3. Vpn دستگاه خاموش باشد.

این 3 شرط هم بسیار ساده هستند و اصولاً تلفن‌های همراه هوشمند اطرافیان شما، تمام این موارد را دارا هستند.

برای ورود و لاگین به‌حساب کاربری خود در این شیوه، در بخش ثبت شماره موبایل و یا ایمیل، همان شماره یا ایمیلی را وارد می‌کنید که هنگام ساخت حساب خود از آن استفاده کرده‌اید و سپس منتظر کد تأیید از جانب اینستاگرام می‌مانید. بعد از ورود کد، به‌راحتی وارد پیج خود می‌شوید.

به همین سادگی اکانت اینستاگرام شما مجدداً فعال شده و در دسترستان قرار می‌گیرد. سپس می‌توانید از این دستگاه دوم خارج شده و با همان موبایل یا تبلت خودتان و این بار بدون فیلترشکن وارد پیجتان شوید. فقط مراقب باشید که دوباره همان اشتباه قبل را تکرار نکنید و با فیلترشکن خاموش، وارد اینستاگرام شوید و یا از یک vpn و سرور استفاده کنید.

اما دقت داشته باشید که اگر دلیل بسته‌شدن پیج شما، استفاده مکرر از vpnها و سرورهای مختلف نبوده و دو دلیل دیگر یعنی اشتباه ربات‌های اینستاگرام یا رعایت‌نکردن مقررات باشد، می‌توانید از 3 شیوه‌ای که قرار است به طور کامل توضیح دهیم به‌خوبی بهره بگیرید:

آموزش برگرداندن اکانت غیرفعال شده در اینستاگرام: روش اول

به این نکته توجه داشته باشید که گاهی اوقات، شما هر کاری هم که انجام دهید ممکن است نتوانید اکانت خود را مجدداً فعال کنید و برای همیشه آن را از دست بدهید، اما راهکارهای زیر در بسیاری از مواقع کار شما را راه می‌اندازند و باگذشت یک مدت‌زمان، ممکن است باعث فعال‌شدن دوباره پیج اینستاگرام شما شوند. یعنی با این راه‌ها، شما به ربات‌ها و هوش مصنوعی اینستاگرام اعلام می‌کنید که مجدداً محتوای پیج شما را بررسی کنند و اگر امکان داشت آن را بازگردانند، اما اگر واقعاً قوانین را نقض کرده باشید، امکان بازگردانی تقریباً از بین می‌رود.

ولی در صورتی که اشتباه از جانب اینستاگرام صورت‌گرفته باشد، ممکن است که صفحه شما را مجدداً فعال کند. برخی صفحات ممکن است 3 روزه این اتفاق برایشان رخ دهد و بعضی دیگر، ممکن است حتی تا 20 روز زمان ببرد. درهرصورت، اگر می‌خواهید برای بازگردانی حساب disable شده خود شانسی داشته باشید، مراحل زیر را سپری کنید:

  1. هنگام مشاهده پیام your account has been disabled for violating our terms در زمان ورود به اینستاگرام، به‌جای این که گزینه Ok را انتخاب کنید، روی Learn more کلیک کنید.
  2. سپس روی let us know کلیک کنید.
  3. در این مرحله به شما گفته می‌شود که …If you believe your account was disabled by mistake و دو گزینه پیشروی شما می‌گذارد. اگر امانت شما بیزینسی است روی Yes و در غیر این صورت No را انتخاب کنید.
  4. در مرحله چهارم از روش اول آموزش برگرداندن اکانت غیرفعال شده در اینستاگرام، شما باید اطلاعاتی که اینستاگرام از شما می‌خواهد را وارد کنید. نام واقعی، نام کاربری، آدرس ایمیل و کشور محل سکونت (که پیشنهاد می‌کنیم اگر پیجتان معمولی است United States و اگر بیزینسی است Iran را انتخاب کنید) مواردی هستند که باید ثبت کنید.
  5. در این بخش اینستاگرام از شما می‌خواهد که یک فایل آپلود کنید که شما باید آن را نادیده بگیرید.
  6. پس از طی‌کردن این مراحل، منظر اینستاگرام می‌مانید که چند ساعت بعد ایمیلی به شما بفرستد. در این ایمیل یک کد برای شما فرستاده می‌شود که شما باید روی یک کاغذ آن را با خط انگلیسی نوشته، برگه را با دودست مقابل خود بگیرید تا هم صورت و هم برگه به طور کامل مشخص باشند و سپس یک عکس از این صحنه بگیرید. دقت داشته باشید که این عکس نباید بی‌کیفیت باشد یا متن روی کاغذ نباید ناخوانا باشد تا به‌راحتی مورد تأیید واقع شود. سپس این تصویر را ضمیمه ایمیل می‌کنید و برای اینستاگرام ارسال می‌کنید.
  7. در ایمیل بعدی که اینستاگرام برای شما می‌فرستد، از شما می‌خواهد که در صورت بیزینسی بودن اکانتتان، مدارک مربوط به شغلتان را هم در قالب یک فایل ارسال کنید.
  8. مرحله آخر از روش اول آموزش برگرداندن اکانت غیرفعال شده در اینستاگرام هم این است که همه این مراحل را مجدداً در همان روز انجام دهید و صبر کنید که ایمیلی حاوی پیام فعال‌سازی دوباره اکانت اینستاگرامی شما، برایتان ارسال شود.

اگر پیج بیزینسی داشته باشیم چطور باید به اینستاگرام عکس ارسال کنیم؟

دقت داشته باشید که شرایط پیج اینستاگرام بیزینسی با شخصی فرق می‌کند، چرا که حساب شخصی معمولاً دارای عکس خود شماست و اینستاگرام آن را با تصویری که ضمیمه ایمیل می‌کنید مطابقت می‌دهد و به‌این‌ترتیب متوجه می‌شود که شما واقعاً صاحب آن اکانت هستید یا خیر؟ اما در حساب بیزینسی، ممکن است در صفحه خود، تصویری از شخص خودتان نداشته باشید و یا حساب توسط فرد دیگری مدیریت شود، در این صورت باید چه‌کار کرد؟

در صورت داشتن پیج بیزینسی هم شما باید همان مراحل قبل را طی کنید و تصویری با داشتن برگه‌ای در دست حاوی کدی که برای شما ایمیل شده بگیرید و برای اینستاگرام ارسال کنید. چون ربات‌ها و هوش مصنوعی این شبکه اجتماعی باید مطمئن شوند که شما انسان هستید و پای رباتی در میان نیست و اعتماد بیشتری به شما می‌کند.

اما شرایط متفاوتی نیز برای حساب‌های تجاری (همان بیزینسی) وجود دارد. در این صورت، شما باید یک مدرک نیز ارسال کنید که تعلق داشتن اکانت به شما و کسب‌وکارتان را تأیید کند. پس اول دقت داشته باشید که همان‌طور که گفته شد، در اکانت بیزینسی ابتدا کشور Iran را انتخاب کنید و سپس، هنگام ارسال تصویر، باید مدرکی را هم در دست داشته باشید که موردی که بیان شد را اثبات کند. این مدرک می‌تواند یکی از موارد زیر باشد:

  • مجوز کسب
  • برگه پرونده مالیاتی
  • فاکتور بازرگانی
  • فاکتور فروش برای کسب‌وکارهای کوچک
  • اثبات مالکیت دامنه سایت
  • اسناد ثبت سفارش

توجه کنید که اگر حداقل یکی از مدارک بالا را نداشته باشید، نمی‌توانید به اینستاگرام اثبات کنید که پیج بیزینسی شما، متعلق به خودتان است! پس همیشه حواستان باشد که اگر این مدارک را ندارید، اکانت خود را تجاری نکنید.

چطور ارور Confirm your account to request a review را در اینستاگرام رفع کنیم؟

برخی از افراد موقع واردکردن نام کاربری خود، به اروری با مضمون Confirm your account to request a review برمی‌خورند. این پیغام بدان معناست که کاربر باید با ورود به اکانت اینستاگرام خود، تأیید کند که حساب متعلق به اوست. اما فرد در این شرایط به اکانت خود دسترسی ندارد! در این شرایط مراحل بازیابی پیج متوقف شده و نمی‌توان آن را ادامه داد.

آموزش برگرداندن اکانت غیرفعال شده در اینستاگرام: دلیل ارسال ارور Confirm your account to request a review

نمایش این ارور می‌تواند دلایل مختلفی از جمله شک داشتن اینستاگرام به هویت شما داشته باشد و فکر کند که فرد دیگری می‌خواهد به‌حساب شما وارد شود؛ به همین دلیل شما باید خودتان را به اینستاگرام ثابت کنید. این مشکل هم معمولاً زمانی نمایان می‌شود که شما از دو تا چند دستگاه برای ورود به‌حساب اینستاگرام خود استفاده می‌کنید. طبق گفته برخی از افراد هم در برخی مناطق، این مشکل بیشتر رخ‌داده و تعداد زیادی از کاربران با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند. همان‌طور که گفته شد، در صورت بروز این مشکل به طور کامل مراحل بازیابی متوقف شده و دیگر نمی‌توان آن را ادامه داد. احتمالاً اینستاگرام این مشکل را هم به‌زودی برطرف کند.

چطور ارور Confirm your account to request a review را رفع کنیم؟

روش تضمینی برای حل این مشکل وجود ندارد اما برخی از افراد با استفاده از روش‌های زیر موفق به حل آن شده‌اند که شما نیز می‌توانید آن ها را تست کنید.

  1. پاک‌کردن تمام کوکی‌های گوشی خود و تلاش مجدد
  2. استفاده از vpn و تغییر منطقه جغرافیایی خود
  3. ریست فکتوری کردن گوشی خود

آموزش برگرداندن اکانت غیرفعال شده در اینستاگرام: روش دوم

این شیوه به‌نوعی روش قبل را خلاصه‌تر می‌کند؛ اینستاگرام جدیداً یک صفحه درست کرده که اگر کاربران با پیغام your account has been disabled for violating our terms روبه‌رو شدند، بتوانند با استفاده از آن مشکل خود را پیگیری کنند.

کاربرد این صفحه بازگرداندن اکانت بسته شده است و شما باید اطلاعات حساب خود را وارد کنید. اکثر مراحل نیز مانند شیوه قبل است.

  1. ابتدا وارد این صفحه اختصاصی شوید.
  2. همانند روش اول مشخصات را تکمیل کنید.
  3. منتظر ارسال ایمیل از طریق اینستاگرام بمانید.
  4. محتوای ایمیل خود را بررسی کنید، چون ممکن است باتوجه‌به شرایط اکانت شما، متفاوت باشد. اما تمام ایمیل‌ها، دارای یک کد می‌باشند که باید کد، نام و یوزر نیم خود را در کاغذی نوشته و از خودتان عکس بگیرید.
  5. این تصویر را برای اینستاگرام ارسال کنید و منتظر پاسخ باشید.

اگر شیوه اولی که نام بردیم برایتان کاربردی نبود، می‌توانید از این روش استفاده کنید.

آموزش برگرداندن اکانت غیرفعال شده در اینستاگرام: روش سوم و آخر

روش سوم آموزش برگرداندن اکانت غیرفعال شده در اینستاگرام هم شباهت زیادی به دو شیوه قبل دارد اما صفحه‌ای که باید اطلاعات خود را در آن وارد کنید متفاوت است. این صفحه تشابه زیادی به صفحه‌ای که در روش دوم تکمیل کردید دارد اما دارای تفاوت‌های جزئی است:

  1. در این صفحه ابتدا باید نام خود را وارد کنید.
  2. سپس یوزر نیم حساب خود را ثبت می‌کنید.
  3. در مرحله بعد ایمیل مربوط به اکانت خود و سپس شماره موبایل وصل شده به پیج اینستاگرامتان را می‌نویسید.
  4. در کادر آخر باید بیان کنید که پیج شما غیرفعال شده و می‌خواهید آن را بازگردانید و نیاز به کمک دارید.
  5. سپس در مرحله نهایی باید منتظر یک ایمیل از جانب فیس‌بوک بمانید تا کدی برای شما بفرستد و همان برگه‌ای که در دو روش اول پر کردید تا نوشته و از خود عکس بگیرید و ارسال کنید.

نتیجه‌گیری

در این مقاله به‌عنوان آموزش برگرداندن اکانت غیرفعال شده در اینستاگرام، 3 روش مفید و کاربردی برای شما بیان شد که می‌توانید به‌خوبی از آن ها ارسال کنید. اما به‌عنوان بخش پایانی، چند نکته دیگر نیز به شما بیان می‌کنم که ممکن است در شرایط بسته‌شدن اکانت اینستاگرامتان، برای شما کاربردی باشد:

  • از طریق فیس‌بوک مشکل خود را مطرح کنید؛ زیرا ارتباط از این طریق می‌تواند سریع‌تر و مؤثرتر باشد.
  • اگر از اینستاگرام پاسخی دریافت نکردید، به ایمیل support@instagram.com در بازه‌های زمانی مختلف پیام ارسال کنید و بگویید که بی‌دلیل پیج شما بسته شده است.
  • اگر تا 3 هفته اکانت شما برنگشت، حسابی جدید راه‌اندازی کنید و پیج قبلی را فراموش کنید!

اگر شما نیز راهی برای برگرداندن اکانت disable شده می‌شناسید، حتماً با ما در میان بگذارید تا از تجربیات شما استفاده کنیم.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل