ترفند آموزش نرم افزار و اپلیکیشن

چطور متن فارسی و انگلیسی را در اینستاگرام بدون به‌ هم‌ ریختگی بنویسیم؟

چطور متن فارسی و انگلیسی را در اینستاگرام بدون به‌ هم‌ ریختگی بنویسیم؟

اینستاگرام از آن شبکه‌های اجتماعی است که در سراسر دنیا و در بین ما محبوبیت زیادی دارد و صفحات شخصی و کاری زیادی در بستر آن شکل‌گرفته است. اپلیکیشن آن رابط کاربری مناسبی دارد و باعث شده افراد زیادی به‌صورت روزانه و آن هم ساعت‌ها از آن استفاده کنند اما نمی‌توان ادعا کرد 100 درصد بدون مشکل است. یکی از مشکلاتی که خیلی ما ایرانی‌ها را اذیت می‌کند راست‌چین بودن زبان فارسی و چپ‌چین بودن زبان انگلیسی است که برای جلوگیری از به‌هم‌ریختگی متن فارسی و انگلیسی در اینستاگرام راهکارهای خاص خود را لازم دارد.

بسیار دیده شده که افراد وقتی می‌خواهند پست جدید بگذارند متن زیر آن به هم می‌ریزد و نه‌تنها مخاطب، بلکه خود صاحب پیج را هم آزار می‌دهد. برای حل این مشکل ترفندها و روش‌هایی وجود دارد که سعی داریم به طور کامل آن‌ها را مرور کنیم و به شما کمک کنیم تا یک صفحه منظم و مرتب داشته باشید.

اینستاگرام و قابلیت‌های آن

این شبکه اجتماعی محبوب، قابلیت‌های زیادی دارد که شامل پست (عکس یا ویدئو)، استوری و قابلیت جدیدی به نام Reel است. این قابلیت همان ویدئو اما به‌صورت کوتاه است که طراحی خلاقانه‌ای دارد و می‌توان به آن متن اضافه کرد. نمی‌توان هیچ متنی را پست کرد و راه‌حل این مشکل استفاده از عکس‌نوشته است اما می‌توان در توضیحات آن یا همان کپشن، به تعداد کاراکتر محدودی نوشته اضافه کرد. این محدودیت خیلی دست‌وپاگیر نیست و معمولاً به‌اندازه کافی فضا دارید.

در استوری می‌توان متن فارسی یا انگلیسی نوشت و یا عکس یا ویدئو (حداکثر 15 ثانیه برای هر استوری) قرار داد که از نظر پشتیبانی از متن نسبت به پست برتری دارد. به دلیل تفاوت در زبان فارسی و انگلیسی از نظر راست‌چین یا چپ‌چین بودن، هنگام نوشتن متن در هرکدام از این قابلیت‌ها مشکلاتی به وجود می‌آید که در ادامه به طور مفصل توضیح داده می‌شوند.

به‌ هم‌ ریختگی متن فارسی و انگلیسی در استوری اینستاگرام

خب همان‌طور که توضیح داده شد، استوری می‌تواند شامل عکس به‌علاوه متن یا متن تنها باشد و کاربردهای بسیار زیادی دارد. تصاویر زیر نشان می‌دهد که دو روش برای افزودن متن وجود دارد که بسته به نیاز و سلیقه خودتان می‌توانید از هرکدام استفاده کنید.

به‌هم‌ریختگی متن فارسی و انگلیسی در اینستاگرام در قسمت استوری کمی سخت است و اگر جمله را با کلمه لاتین شروع کنید، متن به هم می‌ریزد اما اگر کلمه لاتین در انتها یا میانه جمله باشد مشکلی نیست. با وجود این، تکنیک‌هایی وجود دارد که اگر لازم است حتماً جمله را با الفبای لاتین شروع کنید دیگر به این مشکلات برنخورید. 

راه اول این است که تا جای ممکن سعی کنید متن را با حروف فارسی شروع کنید و این موضوع شامل استفاده از کاراکتر نمی‌شود. با این کار هم مشکل به‌هم‌ریختگی برطرف می‌شود و هم نقطه پایانی در انتهای جمله به‌صورت درست قرار می‌گیرد. ممکن است در برخی شرایط این امکان وجود نداشته باشد که متن با کلمه فارسی شروع شود و معنی جمله به هم بریزد یا اصلاً بی‌معنی شود. برای حل این مشکل نیز روشی وجود دارد بنابراین راه دوم این است که ابتدا کلمه لاتین را بنویسید، سپس به خط بعد بروید و ادامه جمله را بنویسید. با این ترفند هم به هدف خود می‌رسید هم دیگر خبری از به‌هم‌ریختگی نیست.

هرکدام از دو روش معرفی شده را که به کار ببرید می‌توانید در ابتدا و میانه جمله نیز مجدد از کلمات با الفبای لاتین استفاده کنید و هیچ مشکلی وجود ندارد. تصاویر زیر هرکدام دو روش را به‌خوبی نشان می‌دهند. قسمت اول مربوط به مشکل استفاده از کلمه با الفبای لاتین، قسمت میانه و پایانی هم به ترتیب مربوط به راه‌حل‌های اول و دوم هستند.

به‌ هم‌ ریختگی متن فارسی و انگلیسی در پست اینستاگرام

خب بزرگترین و اساسی‌ترین مشکل به‌هم‌ریختگی متن فارسی و انگلیسی در اینستاگرام مربوط به کپشن پست می‌شود که خیلی‌ها را آزار می‌دهد. ابتدا باید نیم‌نگاهی به ساختار کپشن داشته باشیم تا بهتر بتوانیم این مشکل را حل کنیم. همان‌طور که در تصویر می‌بینید، در قسمت ابتدای کپشن نام کاربری وجود دارد که به‌صورت چپ‌چین است. چون نام کاربری به‌نوعی قسمت اول جمله را می‌سازد و به زبان انگلیسی است، خط اول کپشن چه بخواهید و چه نخواهید، چپ‌چین می‌شود. 

برای حل این مشکل دو روش در نظر گرفته‌ایم که به شما معرفی خواهند شد و هرکدام را مایل باشید می‌توانید به کار ببرید. ازآنجاکه داشتن یک کپشن مرتب و تمیز اهمیت زیادی دارد حتماً این روش‌ها را به کار ببرید تا ظاهر آن تا جای ممکن مرتب باشد. 

اولین راه این است که اولین کاراکتری که به کار می‌برید یک نقطه یا مانند آن باشد و حتماً باید پیش از قراردادن آن نقطه زبان کیبورد را به فارسی تغییر دهید. سپس برای ادامه نوشتن به خط بعدی بروید و نوشتن را از سر بگیرید. لازم به ذکر است که اگر جمله را با کلمه انگلیسی شروع کنید مجدد همان مشکلی که در استوری گفته شد وجود خواهد داشت و باید همان راه‌حل‌های قبلی را به کار بگیرید.

دومین راه استفاده از نیم‌فاصله است که دقیقاً همان کار نقطه را می‌کند با این تفاوت که زیبایی بیشتری دارد و خبری از کاراکترهای اضافه نیست. مشابه روش قبل، ابتدای جمله یک نیم‌فاصله بگذارید و سپس به سطر بعدی بروید و متن خود را تایپ کنید. بازهم همان نکاتی که درباره شروع سطر با کلمه انگلیسی در استوری گفته شد در اینجا هم برقرار است. 

سؤالی که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که چرا به سطر بعد نمی‌رویم و متن را تایپ کنیم و لازم است ابتدا یک نیم‌فاصله یا نقطه قرار دهیم؟ در پاسخ باید گفت اینستاگرام فاصله را به‌عنوان کاراکتر تشخیص نمی‌دهد و اگر فاصله (نیم‌فاصله نه) یا فضای خالی بگذارید آن را در نظر نمی‌گیرد و مجدد مشکل به‌هم‌ریختگی به وجود می‌آید. 

نتیجه‌گیری و کلام آخر

در این آموزش تلاش شد تا به‌هم‌ریختگی متن فارسی و انگلیسی در اینستاگرام و روش‌های حل این مشکل توضیح داده شود. به طور خلاصه باید نکات زیر را هنگام استفاده از این شبکه اجتماعی رعایت کنید:

  • با کلمه انگلیسی متنی را شروع نکنید یا اگر شروع کردید در استوری به سطر بعد و در پست ابتدا یک نیم‌فاصله قرار دهید و سپس به سطر بعد بروید.
  • در پست ابتدا یک نقطه یا نیم‌فاصله قرار دهید و سپس به سطر بعد بروید و متن خود را بنویسید.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل  

 

1 نظر ثبت شده