بازی نقد و بررسی

بازی فورت نایت | معرفی و بررسی یکی از محبوب‌ترین بازی‌های بتل رویال

بازی فورت نایت | معرفی و بررسی یکی از محبوب‌ترین بازی‌های بتل رویال

معرفی اجمالی بازی فورت نایت

اگر اهل بازی‌های کامپیوتری باشید، قطعا نام بازی فورت نایت را شنیده‌اید. یک بازی بتل رویال سوم شخص که در همان ابتدای ورود خود توانست محبوبیت زیادی بین گیمرها به دست بیاورد. این بازی در سال 2017 توسط شرکت اپیک گیمز ( Epic Games ) عرضه شد و در حال حاضر بیش از 350 میلیون حساب کاربری تایید شده در آن ساخته شده است. همچنین در هر ماه حدود 50 میلیون گیمر مشغول به این بازی بتل رویال هستند. اگر شما هم به تازگی با نام فورت نایت آشنا شده‌اید و می‌خواهید اطلاعات بیشتری را در مورد بازی بدانید، تا انتهای مطلب همراه ما باشید.


چرا فورت نایت به سرعت بین کاربران مشهور شد؟

زمانی که برای اولین بار وارد بازی فورت نایت می‌شوید، متوجه منحصر به فرد بودن این بازی خواهید شد؛ زیرا این بازی هیچ شباهتی نسبت به سایر بازی‌های اکشن و بتل رویال ندارد. گرافیک فانتزی بازی، اولین چیزی است که توجه شما را به خود جلب می‌کند. شرکت اپیک گیمز برای طراحی آیتم‌های مختلف بازی از رنگ‌های بسیار غلیظی استفاده کرده که حس فانتزی بودن فورت نایت را تشدید می‌کند. به همین دلیل می‌توان خاص بودن را اصلی‌ترین عامل افزایش محبوبیت فورت نایت دانست.

بررسی کلی سبک بازی

شرکت اپیک گیمز خوشبختانه اصول اصلی بازی‌های بتل رویال را فدای این عنوان منحصر به فرد خود نکرده است. به طور کلی کاربر در ابتدا یک شخصیت اصلی را انتخاب کرده و بر اساس سلیقه خود شخصی سازی می‌کند. همچنین در هر فصل لباس‌ها یا همان اسکین‌های اختصاصی نیز قابل انتخاب هستند.

در ادامه کاربر به صورت تک نفره یا گروهی وارد محیط بازی شده و باید به رقابت با سایر بازیکنان بپردازند. تنوع بالای سلاح‌ها، سرعت بالای بازی، گرافیک جذاب، مپ بسیار زیبا و نبردهای پرهیجان بازی فورت نایت را نیر جذاب‌تر می‌کنند.

نحوه شروع بتل بین‌ پلیرها

پریدن از هواپیماهای نظامی مانند C130 یک سنت قدیمی بین تمامی بازی‌های بتل رویال است. اما اپیک گیم برای شروع بازی و بتل سنت شکنی کرده که واقعا جای تشکر دارد. در فوتنایت دیگر خبری از هواپیما جنگی نیست و پلیرها از یک اتوبوس متصل به بالون وارد مپ می‌شوند. به همین در نقطه شروع بازی می‌توان فانتزی بودن فورت نایت را به خوبی حس کرد.

فورت نایت در مود کلاسیک خود مانند پابجی است. یعنی 100 بازیکن وارد مپ شده و باید به رقابت با سایر گیمرها بپردازد. همچنین تیم‌‌های بازی نیز باز هم شبیه پابجی طراحی شده و پلیرها به طور انفرادی، دو نفره و چهار نفره وارد رقابت می‌شوند.

سلاح‌های بازی فورت نایت

خوشبختانه در بازی‌ فورت نایت به انبوهی از سلاح‌های سرد و گرم دسترسی خواهید داشت. سلاح‌های سرد مانند چاقو که گیمرهای حرفه‌ای با استفاده از آن مهارت خود را به نمایش می‌گذارند. سلاح‌های گرم سبک و سنگین نیز شما را در نبردهای تیمی و تن به تن یاری می‌کنند. به طوری کلی نیز سلاح‌ها به چند دسته سرد مثل چاقو، اسلحه‌های اتوماتیک مانند اسکار، شاتگان‌ها، سلاح‌های ویژه مانند اسنایپر و نارنجک انداز تقسیم می‌شوند. در ابتدای بازی نیز باید در مپ سلاح‌های مورد نیاز را جمع آوری کنید.

دلایل جذابیت بازی‌ فورت نایت

در طول تاریخ بازی سازی، معمولا بازی‌های فانتزی کمی هستند که به موفقیت می‌رسند. به خصوصی بازی‌های شوتر و بتل رویال مانند فورت نایت که پلیرهای آن علاقه چندانی به طراحی‌های کارتونی و انیمیشنی ندارند. به همین دلیل در این بخش از مطلب قصد داریم تا دلایل جذابیت فورت نایت را بررسی نماییم. دلایل هوشمندانه‌ای که شرکت اپیک گیم با استفاده از آن‌ها توانسته این عنوان را بین کاربران جا بیاندازد و جایگاهی ثابت بین برترین بازی‌های بتل رویال دنیا به دست بیاورد.

گرافیک فانتزی و هیجان بالا

گرافیک جذاب و منحصر به فرد بازی، اولین دلیل محبوبیت بازی فورت نایت محسوب می‌شود. کافیست چند دقیقه وارد محیط بازی شوید تا جذابیت رنگ‌ها و طراحی فانتزی فورت نایت شما را پای دستگاه میخکوب کند. همین طرح‌های فانتزی، گیم پلی بازی را برای کاربران جذاب کرده و تعریف جدیدی از بازی‌های بتل رویال را در اختیارشان قرار می‌دهد. هیجان بالای بازی و نبردهای سنگین نیز بر افزایش جذابیت بازی تاثیر شگفت انگیزی می‌گذارد.

ساخت و ساز با استفاده از متریال‌های مختلف

سلاح‌ها تنها آیتم‌هایی نیستند که باید در محیط بازی جمع آوری کنید. بلکه باید با قطع کردن درخت‌ها و یا تخریب مکان‌های مختلف مصالح ارزشمندی برای ساخت سیستم‌های دفاعی به دست بیاورید. به عنوان مثال در کمترین زمان ممکن یک پلکان بسازید و از آن برای بالا رفتن و تیراندازی در ارتفاع استفاده کنید. همچنین ساخت و سازهای این چنینی هیجان نبردهای تیمی را به طور قابل توجهی بالا می‌برد. ناگفته نماند که چنین اتفاقی در گیم پلی یک بازی بتل رویال بسیار خاص و منحصر به فرد است.

فصل‌های بازی

شروع جدید و پایان فصل‌های فورت نایت در واقع یک دلخوشی برای پلیرها است. فرض کنید در پایان یک فصل، مپ بازی توسط انفجاری بزرگ نابود می‌شود. پلیرهایی که در چنین مواقعی شوک زده می‌شوند، در شروع فصل جدید با دیدن مپ جدید غافلگیر خواهند شد. به همین دلیل می‌توان یکی از اصلی‌ترین دلایل جذابیت بازی فورت نایت همین فصل‌ها هستند. همچنین در هر فصل برای بازیکنان و سلاح‌ها اسکین‌های جدید طراحی و عرضه می‌شود.

در چه پلتفرم‌هایی می‌توان فورت نایت را بازی کرد؟

شرکت اپیک گیم کاری کرده تا گیمرهای تمامی پلتفرم‌ها بتوانند فورت نایت را تجربه کنند. اگر پی سی گیمر هستید، به راحتی می‌توانید فورت نایت را روی سیستم گیمینگ خود نصب کنید. همچنین پلیرهای کنسول‌های ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 و 5 نیز می‌توانند این بازی جذاب را روی دستگاه خود تجربه نمایند. ناگفته نماند که موبایل گیمرها نیز می‌توانند فورت نایت را روی دستگاه‌های دارای سیستم عامل اندروید یا ios بازی کنند.

سخن پایانی

بازی فورت نایت در حال حاضر جزو بهترین عنوان‌های بتل رویال است که میلیون‌ها کاربر فعال دارد. شرکت اپیک گیم نیز به صورت مرتب این بازی را بروزرسانی کرده تا بتواند پلیرهای بیشتری جذب نماید. حالا که با این بازی آشنا شدید، بدون معطلی فورت نایت را نصب کنید و به پلیرهای آن ملحق شوید. 

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل