بازی نقد و بررسی

بازی ماینکرفت | معرفی ویژگی‌های یکی از خاص‌ترین بازی‌های دنیا

بازی ماینکرفت | معرفی ویژگی‌های یکی از خاص‌ترین بازی‌های دنیا

بازی ماینکرفت و ذهن خلاق پلیرهای آن

شرکت موجانگ (Mojang) در سال 2009 اولین نسخه از بازی ماینکرفت را عرضه کرد تا قدرت خلاقیت طراحانش را به رخ رقبا بکشد. این بازی با ورود خود به دنیای گیمرها توانست تعریف جدیدی از بازی‌های نقش آفرینی به وجود بیاورد. همچنین به دلیل محیط و گیم‌پلی منحصر به فرد خود می‌تواند گیمرها را کاملا به چالش بکشد. اگر شما هم تا کنون نام ماینکرفت را بارهای شنیده‌اید و اطلاعات خاصی راجع به این بازی ندارید، تا انتهای مطلب همراه ما باشید تا این بازی جذاب و خاص را از ابعاد گوناگون بررسی کنیم.


ویژگی‌های خاص بازی ماینکرفت

تمامی بازی‌های کامپیوتری دارای ویژگی‌های منحصر به فرد هستند که ماینکرفت از این قاعده مستثنی نیست. در واقع همین ویژگی‌های خاص هستند که بازی را برای گیمرها جذاب کرده و می‌توانند او را تحت تاثیر قرار دهند.

اگر بخواهیم مهم‌ترین ویژگی‌های ماینکرفت را معرفی کنیم، موارد زیر اولویت بیشتری دارند:

  • در این بازی گیمرها امکان بازی کردن به شکل گروهی را دارند
  • گرافیک منحصر به فرد
  • ساختن سازه‌ها با بلوک‌ها و به چالش کشیدن خلاقیت گیمرها
  • گیم پلی ساده اما اعتیاد آور با جذابیت فوق العاده

چهار مورد بالا را می‌توان اصلی‌ترین دلایلی دانست که گیمرها را پای بازی ماینکرفت میخکوب می‌کند. البته شرکت سازنده بازی یعنی موجانگ در طراحی قسمت‌های مختلف به جزئیات زیادی توجه کرده که همگی روی افزایش موفقیت و جذابیت این بازی نقش دارند. 

مودهای گوناگون ماینکرفت

شرکت موجانگ برای ماینکرفت سه مود مختلف قرار داده که هر یک دارای نکات مثبت زیادی هستند. به طوری که واقعا گیمر برای ورود به این مودها و شروع بازی دچار مشکل می‌شود. همچنین ماینکرفت در سری‌های مختلف عرضه شده که هر کدامشان ویژگی‌های منحصر به فردی را به بازی اضافه می‌کنند. در ادامه این بخش این سه مود را معرفی کرده تا شناخت بیشتری به بازی ماینکرفت پیدا کنید. 

تلاش برای بقا در مود Survival

مود بقا یا Survival جزو پرطرفدارترین مودهای ماینکرفت است که گیمرهای زیادی به آن علاقه دارند. در این مود بازی گیمر با دستانی خالی وارد محیط ترسناک شده و باید برای بقای خود مبارزه کند. همچنین در محیط بازی تجهیزات مختلفی گنجانده شده که قطعا به گیمر کمک خواهد کرد. در مود بقا باید با تجهیزات موجود پناهگاه‌ها بسازید تا از موجود خطرناک بازی در امان بمانید.

حالت Hardcore

شخصیت اصلی بازی ماینکرفت که استیو نام دارد، در این مود تمامی مراحل موجود در حالت بقا را تکرار خواهد کرد. یعنی همان تجهیزات باید جمع آوری شوند و پلیر پناهگاه مناسب را در محیط ترسناک بازی بسازد. البته سطح سختی بازی در این مود اندکی بالا‌تر می‌رود. همچنین خط داستانی اصلی بازی در این مود پیش می‌رود. 

مودی مخصوص گیمرهای خلاق ( Creative Mode )

مود خلاقیت بازی برای زمانی است که از استرس‌های بخش ترسناک و چالش‎های آن خسته شده‌اید و می‌خواهید چند دقیقه‌ای خلاقیت خود را به تصویر بکشید. در این مود گیمر با استفاده از مصالح موجود می‌تواند هر سازه‌ای را که می‌خواهد در محیط بازی بسازد. همچنین برخی از کاربران خوش ذوق در این مود سازه‌های مشهور دنیای واقعی را ساخته و حتی رکوردهای جهانی نیز ثبت کرده‌اند. 

بررسی گرافیک بازی

بازی ماینکرفت ثابت کرد که بدون افکت‌های گرافیکی پر زرق و برق نیز می‌توان بازی جذابی برای گیمرها به وجود آورد. به همین دلیل اگر از بازی‌های گرافیکی سنگین خسته شده‌اید و نیاز به یک بازی با طراحی گرافیکی خاص دارید، ماینکرفت قطعا این نیاز شما را پاسخ می‌دهد. ماینکرفت به طور کلی گرافیک پیکسلی و کاملا مکعبی دارد. به طوری که می‌توانید مکعب‌های کوچک‌تر موجود در محیط بازی را بشمارید. همچنین تمامی آیتم‌ها مانند درختان، ساختمان‌ها و عوامل طبیعی به زیبا‌ترین شکل ممکن طراحی شده‌اند. 

خط داستانی ماینکرفت

ماینکرفت در نسخه‌های اولیه خود از نظر داستانی به شدت ضعف داشت، اما در نسخه‌های جدید بازی خط داستانی پختگی لازم را پیدا کرده است. به طور کلی بازی در محیط جهان باز آن آغاز شده و کاراکتر اصلی باید به کمک دیگر شخصیت‌ها و آیتم‌های موجود از موجودات خطرناک دیگر در امان بماند.

 متاسفانه داستان بازی همچنان یک مشکل دارد که برای برخی گیمرها خوشایند نیست. در صورتی که بازی بمیرید، دوباره می‌توانید به محل مرگ خود بازگردید و تجهیزات را بردارید. بدیهی است که چنین نقصی در خط داستانی بازی، جذابیت و حس چالش برانگیزی ماینکرفت را از بین می‌برد. 

کیفیت صداگذاری ماینکرفت

کیفیت بالای صداگذاری بازی نتیجه تلاش کمپانی موجانگ است که به خوبه نتیجه داده و هر گیمری را راضی می‌کند. صدای محیط، جانوران و کاراکتر اصلی به خوبی شبیه سازی شده‌اند. زمانی که روی سطوح مختلف قدم می‌زنید، صدای پا تغییر خواهد کرد. همچنین در زمانی که کاراکتر اصلی بازی به مکان‌های خاصی مپ اصلی می‌رود، صدای منحصر به فردی خواهد شنید. به خاطر همین جزئیات ساده نیز می‌توان نمره بالایی را به صداگذاری بازی ماینکرفت داد. 

گیم پلی بازی و تاثیر آن روی گیمر

بدون شک گیم برای گیم پلی بازی هیچ گونه نقطه پایانی تعریف نشده است. به همین دلیل اگر سال‌های هم ماینکرفت بازی کنید، باز هم ایده‌هایی در ذهن دارید که هنوز آن‌ها را در محیط این بازی جذاب پیاده نکرده‌اید. همچنین بازی به طور کلی گیم پلی روانی دارد و گیمر به خوبی با آن ارتباط برقرار می‌کند. در کمترین زمان ممکن هم می‌توانید به خوبی تمامی ترفندها را یاد بگیرید. 

ماینکرفت روی کدام پلتفرم‌ها در دسترس است؟

کاربران سیستم‌های کامپیوتری شخصی می‌توانند ماینکرفت را روی دستگاه خود نصب کنند. همچنین این بازی در کنسول ایکس باکس نیز در دسترس بوده و امکان نصب آن به صورت دیجیتالی نیز وجود دارد. اگر هم به کنسول یا سیستم گیمینگ دسترسی ندارید، می‌توانید ماینکرفت را روی گوشی‌های دارای سیستم‌ عامل اندروید یا iOS نصب نمایید. 

جمع‌بندی

همیشه نسبت به بازی ماینکرفت نقدهای مثبت و منفی زیادی وجود دارد. به همین دلیل تا زمانی که این بازی را تجربه نکرده‌اید، نمی‌توانید راجع به خوب یا بد بودن آن نظر دهید. اما اگر یک گیمر واقعی هستید، نباید از کنار این عنوان پر سر و صدا بی‌تفاوت عبور کنید. 

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل