ترفند

کپی کپشن اینستاگرام | آشنایی با روش‌ها و ابزارهای کپی کپشن‌ها

کپی کپشن اینستاگرام | آشنایی با روش‌ها و ابزارهای کپی کپشن‌ها

کپی کپشن اینستاگرام؛ از نیازهای کاربران این شبکه‌ اجتماعی

بدون شک یکی از ‌پرطرفدارترین اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی، اینستاگرام است که نرم‌افزاری برای اشتراک‌گذاری محتوا در قالب عکس، متن و ویدیو، با بیش از میلیون‌ها کاربر در جهان است. محتواهای بصری تولید شده در این پلتفرم بدون کپشن، نمی‌توانند تاثیر خوبی روی مخاطب داشته باشند و جذابیت چندانی ندارند. به‌علاوه، معمولا در کپشن یک پست، نکات مهمی ‌نیز نوشته می‌شود. به دلیل قوانین نسبتا سختگیرانه اینستاگرام، کاربران نمی‌توانند متن کپشن‌ها و بیوها را کپی کنند. زیرا اینستاگرام با این قانون خاص، می‌خواهد از حقوق کاربران خود دفاع کند. با این حال، روش‌هایی برای دور زدن محدودیت‌های اینستاگرام و کپی کردن کپشن، بیو، هشتگ و کامنت‌ها وجود دارند. در این مطلب، با روش‌های کپی کپشن اینستاگرام آشنا می‌شویم.

پنج روش کاربردی برای کپی کپشن اینستاگرام

اینستاگرام پلتفرمی ‌است که در بردارنده انواع محتواهای تصویری و متنی است. در این شبکه اجتماعی، قطعا مخاطبان کپشن‌هایی را مشاهده می‌کنند که برایشان جذاب است و ارزش به اشتراک گذاشتن برای دیگران را دارند. اما به دلیل محدودیت‌های قانونی اینستاگرام، نمی‌توانند کپشن اینستاگرام را به راحتی کپی کنند. برای کپی کپشن اینستاگرام، چندین ترفند و روش‌های مختلف وجود دارند که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم. انواع روش‌های کپی کپشن اینستاگرام عبارتند از :

  • استفاده از مرورگر گوشی تلفن همراه
  • استفاده از اپلیکیشن‌های جانبی کپی کپشن اینستاگرام
  • باز کردن حالت دسکتاپ اینستاگرام با مرورگر کروم در تلفن همراه
  • باز کردن اینستاگرام در مرورگر لپ‌تاپ یا کامپیوتر
  • استفاده از قابلیت OCR برای کپی کردن کپشن‌ها
  • استفاده از نرم‌افزار یونیورسال کپی (Universal Copy)

استفاده از مرورگر گوشی تلفن همراه

اولین روش‌‌ کپی کپشن اینستاگرام، استفاده از مرورگر در تلفن همراه است. برای کپی کردن کپشن‌، کامنت‌ها، بیوها و موارد دیگر از اینستاگرام، می‌توانید از مرورگرهایی مانند کروم و موزیلا فایرفاکس، در تلفن‌های همراه با سیستم عامل‌های اندروید و آی او اس (iOS) استفاده کنید. برای این روش، ابتدا باید پست مورد نظر خود را در برنامه اینستاگرام باز کنید. سپس علامت سه نقطه قسمت بالا و سمت راست پست را لمس کرده و روی عبارت  Copy Link(کپی کردن لینک) کلیک کنید.

در مرحله بعد باید مرورگر کروم یا فایرفاکس گوشی خود را باز کرده و در نوار آدرس، لینکی که از اینستاگرام کپی کردید، در آن قسمت پیست (Paste) کرده و آن را جستجو کنید. پست اینستاگرام در مرورگر بارگزاری شده و باز می‌شود. با کلیک کردن روی متن پست و کمی ‌نگه داشتن روی آن، می‌توانید قسمت دلخواه خود را انتخاب کرده و گزینه کپی را بزنید. البته کپی کردن کامنت‌های زیر پست‌ها، با این روش امکان‌پذیر نیست.

 

استفاده از اپلیکیشن‌های جانبی کپی کپشن اینستاگرام

یکی دیگر از ترفند‌های کپی کردن کپشن پست‌های اینستاگرام، استفاده از اپلیکیشن‌های جانبی است. برنامه‌هایی مثل Gbinstagram، instaUltra ، Plus Oginstagram، InstaUltraPlas و Instacaption از جمله معروف‌ترین برنامه‌های مخصوص کپی کپشن اینستاگرام برای سیستم عامل اندروید است. اپلیکیشن Fastsave نیز از برنامه‌های شناخته شده در بین کاربران سیستم عامل آی او اس، برای دانلود کپشن‌ها از اینستاگرام به‌شمار می‌آید. این نرم‌افزارها را می‌توانید از گوگل پلی یا پلی استور دانلود کنید. برای استفاده از این اپلیکیشن‌ها، باید وارد اکانت خود شوید و از امکانات مختلف آن‌ها بهره ببرید.

باز کردن حالت دسکتاپ اینستاگرام با مرورگر کروم در تلفن همراه

روش دیگر کپی کردن کپشن‌ها، استفاده از حالت دسکتاپ اینستاگرام است. در این ترفند، با استفاده از مرورگر کروم، می‌توان حالت دسکتاپ اینستاگرام را در گوشی باز کرد. با این روش می‌توان بدون نیاز به استفاده از کامپیوتر یا لپ‌تاپ و با بهره‌گیری از امکانات نسخه دسکتاپ، کپشن‌ها و کامنت‌های مختلف را کپی کرد. برای استفاده از این روش، ابتدا باید لینک پست مورد نظر را با استفاده از روش قبل، از اینستاگرام کپی کرده و در نوار آدرس مرورگر پیست کنید. سپس باید روی علامت سه نقطه‌ای که در قسمت بالا و سمت راست گوشی قرار دارد، کلیک کرده و گزینه Desktop Site را بزنید. پس از لود شدن پست در نسخه دسکتاپ، می‌توان متن کپشن یا کامنت دلخواه را انتخاب کرده و آن را کپی کرد.

باز کردن اینستاگرام در مرورگر لپ‌تاپ یا کامپیوتر

روش بعدی کپی کپشن اینستاگرام، استفاده از ورژن دسکتاپ مرورگر در لپ‌تاپ یا کامپیوتر است. نکته قابل توجه این است که نسخه وب اینستاگرام برای کپی کردن متن کپشن‌ها یا کامنت‌ها، محدودیتی قائل نشده و به همین دلیل کاربران به راحتی می‌توانند کپشن‌های مورد علاقه خود را کپی کنند. برای انجام این روش، کافی است کاربران با استفاده از مرورگر کروم، سافاری و یا موزیلا فایرفاکس، وارد وب‌سایت رسمی ‌اینستاگرام در کامپیوترهای شخصی خود بشوند و با انتخاب پست یا کامنت دلخواه و قسمت مورد نظر، آن را انتخاب کرده و روی گزینه Copy کلیک کنند. 


استفاده از قابلیت OCR برای کپی کردن کپشن‌ها

ترفند دیگر کپی کپشن اینستاگرام، به‌کار بردن قابلیت OCR است. یکی از وب‌سایت‌های محبوب و شناخته‌شده در این زمینه، وب‌سایتiranOCR  است. کاربران ابتدا باید وارد این ‌سایت شوند و با کلیک کردن روی گزینه ثبت‌نام، برای خود حساب کاربری ایجاد کرده و آن را فعال کنند. سپس با ورود به حساب کاربری، گزینه تبدیل عکس به متن را بزنند. سپس باید از متن کپشن مورد نظر خود در اینستاگرام، یک اسکرین شات بگیرند و بعد از آن، فایل اسکرین شات را در قسمت مشخص بارگذاری کنند. پس از آپلود اسکرین شات، می‌توان فرمت فایل خروجی را تعیین کرد و آن را به‌صورت متن تحویل گرفت.

استفاده از نرم‌افزار یونیورسال کپی ( Universal Copy)

ساختار این برنامه بسیار ساده بوده و دارای قابلیت‌های فراوانی است. به همین دلیل به‌عنوان یکی از بهترین نرم‌افزارهای کپی کردن، در بین کاربران سیستم عامل اندروید شناخته می‌شود و امکان کپی کردن کپشن‌های پست‌های اینستاگرامی را نیز فراهم می‌کند. پس از دانلود این برنامه از گوگل پلی و انجام مراحل نصب و اجرای آن، اگر برنامه از شما اجازه دسترسی به خدمات دستگاه را خواست، تنظیمات گوشی موبایل خود باز کرده و گزینه مکان‌های دسترسی را انتخاب کنید، برنامه یونیورسال کپی را پیدا کرده و به آن دسترسی بدهید. برنامه اینستاگرام را باز کرده و پست دلخواهتان برای کپی کردن کپشن، پیدا کنید، سپس بخش اعلان‌های گوشی خود را باز کنید و روی گزینه یونیورسال کپی بزنید تا نرم‌افزار شروع به کپی کردن کند.

در قسمت بالایی صفحه، بر روی نماد مداد کلیک کنید و متن مورد نظرتان را با دست انتخاب کنید و سپس گزینه کپی که در سمت راست صفحه قرار دارد را بزنید. متن مورد نظر به‌طور خودکار کپی می‌شود و می‌توانید در هر بخشی که تمایل دارید، آن را ذخیره کنید. این برنامه علاوه ‌بر کپی کپشن اینستاگرام، از تمامی سایت‌هایی که قابلیت کپی کردن متون را ندارند، نیز پشتیبانی می‌کند.

استفاده از وب‌سایت اینستاگرام؛ ساده‌ترین راه کپی کردن کپشن

وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلفی برای کپی کپشن اینستاگرام وجود دارند که می‌توان با مراجعه و بهره‌ گرفتن از آن‌ها، به‌آسانی متن و کپشن دلخواه خود را کپی کرده و از آن در نرم‌افزار‌های دیگر استفاده کنیم. در این مطلب با نحوه کپی کردن کپشن در اینستاگرام و انواع روش‌های آن آشنا شدیم.

ساد‌ه‌ترین راه برای کپی کپشن‌ها یاکامنت‌های اینستاگرام، از طریق وب‌سایت رسمی این شبکه اجتماعی است. با این که این کار در خود اپلیکیشن اینستاگرام دارای محدودیت است و هیچ کاربری نمی‌تواند بدون کمک برنامه‌های جانبی کپشن‌ها را کپی کند، اما می‌توانید این کار را مستقیما روی کامپیوتر شخصی خود انجام دهید. یکی دیگر از روش‌های آسان کپی کپشن، این است که وب‌سایت اینستاگرام را روی گوشی‌های اندرویدی یا آیفون خود باز کرده و سپس با وارد کردن اطلاعات اکانت خود و ورود به آن، پست مورد نظر خود را پیدا و به سادگی با این روش‌ها، کپشن آن را کپی کنید. 

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل