آموزش نرم افزار و اپلیکیشن آموزش کامپیوتر و موبایل

آموزش روش حذف کامل و دیلیت اکانت کلاب هاوس

آموزش روش حذف کامل و دیلیت اکانت کلاب هاوس

این روزها دنیا دست‌ خوش تغییرات عظیمی می‌شود و رد پای فضای مجازی و تکنولوژی‌هایی نظیر اینترنت در هر نقطه از آن به چشم می‌خورد. هر از گاهی یک تکنولوژی، پلتفرم و یا پیام‌رسان جدید به دنیا معرفی می‌شود که طبیعتاً پیامدهایی نیز در پی دارد. یکی از برنامه‌های تلفن همراه که در سال 2020 به بازارهای جهانی عرضه شد و اتفاقاً طرفداران زیادی نیز پیدا کرد، برنامه «کلاب هاوس» بود. در این مقاله از سایت پیشگامیت، قصد داریم به آموزش کلاب هاوس بپردازیم و راه حل یکی از رایج‌ترین مشکلات آن، یعنی دیلیت اکانت کلاب هاوس را به شما بیاموزیم. اگر شما نیز درگیر مشکل دیلیت اکانت clubhouse هستید، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

کلاب هاوس چیست؟

همان‌طور که می‌دانید، اغلب شبکه‌های اجتماعی بر پایه پیام‌های متنی راه‌اندازی می‌شوند و اساس کار آن‌ها به اصطلاح چت کردن است. در چنین شرایطی در سال 2020 اپلیکیشنی به بازار جهانی معرفی شد که برخلاف موارد پیشین، صوت را جایگزین متن کرده و کاربران را به جای ارسال متن، به استفاده از صدا برای انتقال پیام سوق می‌دهد. پیش‌تر در برنامه‌هایی مثل دیسکورد، ایجاد روم‌هایی به منظور برقراری ارتباط صوتی ایجاد شده بود؛ اما تفاوت کلاب هاوس در یک نکته است. در این اپلیکیشن تنها راه ارتباطی شما صحبت کردن و استفاده از صداست. 

پل دیویسون و روهان ست، بنیان‌گزاران این شبکه اجتماعی، محیطی را فراهم کرده‌اند تا افراد بتوانند موضوعات مورد علاقه خود را به اشتراک گذاشته و با افراد هم‌نظر و هم‌فکر و حتی گاهاً مخالف خود به گفتمان بنشینند. بسیاری از افراد سرشناس از این نرم‌افزار برای ایجاد محفلی گرم و صمیمی با دوستداران خود استفاده می‌کنند و یا عده‌ای نیز برای اطلاع‌رسانی و انتقال اطلاعات، کلاب هاوس را برگزیده‌اند. با وجود این که در ابتدا کلاب هاوس تنها برای سیستم IOS طراحی شده بود؛ اما بعد از مدتی سازندگان اعلام کردند که نسخه اندروید نیز ارائه خواهد شد. طبق آمار منتشر شده هم ‌اکنون چیزی حدود 10 میلیون کاربر از کلاب هاوس استفاده می‌کنند و این می‌تواند نشان از محبوبیت برنامه باشد. اگر اکانت کلاب هاوس خود را راه‌اندازی کرده بودید و حالا قصد پاک کردن آن را دارید، با ما در سایت پیشگامیت همراه باشید. دیلیت اکانت clubhouse را به شما یاد خواهیم داد.

چگونه اکانت کلاب هاوس خود را پاک کنیم؟

در هر برنامه و پیام‌رسان، در مقابل ایجاد حساب کاربری گزینه‌ای برای حذف آن وجود دارد تا هر زمان که مایل به استفاده از پیام رسان نبودید، حسابتان را حذف کنید. کلاب هاوس با وجود محبوبیت زیاد، برخی افراد را بعد از مدتی دلزده می‌کند و ممکن است به دیلیت اکانت کلاب هاوس تمایل پیدا نمایند. نکته اینجاست که این برنامه گزینه مشخص و مستقیمی برای حذف اکانت در فضای کاربری برنامه ندارد. این در حالی‌ است که در سایر شبکه‌های اجتماعی راهی آسان و در دسترس برای این موضوع ارائه می‌شود. در این قسمت از آموزش کلاب هاوس سایت پیشگامیت قصد داریم به آموزش دیلیت اکانت کلاب هاوس بپردازیم. مراحل گفته شده را به ترتیب انجام دهید تا حسابتان حذف شود.

  • یکی از روش‌های دیلیت اکانت clubhouse، غیرفعال کردن حساب کاربری است. این کار را می‌توانید در فضای کاربری خود برنامه انجام دهید. البته همان طور که می‌دانید غیر فعال کردن با دیلیت اکانت متفاوت است؛ اما در کلاب هاوس، اگر یک ماه از غیرفعال‌سازی اکانت شما بگذرد، برنامه به صورت خودکار حساب شما را برای همیشه حذف خواهد نمود.
  • برای غیر فعال کردن حساب کاربری‌تان در صفحه اصلی روی عکس پروفایلتان کلیک نموده و سپس برای ورود به بخش تنظیمات، چرخ‌دنده گوشه سمت راست بالای صفحه را لمس کنید.
  • در منوی پیش رویتان، گزینه‌ای به نام account وجود دارد که دقیقاً مقصد شما برای دیلیت اکانت کلاب هاوس است. روی آن کلیک کنید.
  • در این قسمت بعد از گزینه‌های disconnect twitter و disconnect instagram، گزینه Deactivate account را مشاهده می‌کنید. باید با انتخاب این گزینه برای حذف اکانت خود اقدام نمایید.
  • صفحه‌ای مقابل شما باز خواهد شد که توضیحاتی درباره فرصت 30 روزه شما برای بازگشت به کلاب هاوس ارائه می‌کند. بعد از خواندن توضیحات با کلیک بر روی گزینه I understand, deactivate account که در پایین صفحه و با رنگ قرمز نمایش داده شده کلیک نمایید. 
  • ●      حساب شما غیر فعال شده و در صورتی که طی 30 روز آینده وارد برنامه نشوید، اکانت شما به طور دائم از دسترس خارج می‌شود.

روش دیگری نیز برای دیلیت اکانت کلاب هاوس وجود دارد که در واقع نخستین روشی بود که برای حذف حساب کاربری ارائه شد. با توجه به مشکلاتی که در این راه وجود داشت، سازندگان بعد از مدتی روش غیرفعال کردن که به شرح آن پرداختیم را به برنامه اضافه نمودند. مراحل انجام این کار به این صورت است:

  • در این روش، از ایمیل برای دیلیت اکانت کلاب هاوس استفاده می‌کنید. به این ترتیب که ایمیلی را مبنی بر درخواست حذف حساب کاربری برای واحد پشتیبانی ارسال می‌کنید. 
  • برای این کار باید پیش از هرچیز ایمیل خود را به برنامه اضافه نمایید. به این منظور، با کلیک روی تصویر پروفایل، این بار به جای تنظیمات و علامت چرخ‌دنده، روی گزینه @ کلیک کنید.
  • در این قسمت با وارد نمودن آدرس ایمیل و تأیید آن با کلیک روی گزینه verify، ایمیلی برای تأیید به آدرسی که وارد کردید، فرستاده می‌شود.
  • حالا باید صندوق ایمیل‌های دریافتی را چک کرده و مراحل تأیید و راستی‌آزمایی را انجام دهید.
  • در این مرحله آدرس ایمیل شما به برنامه اضافه شده و می‌توانید ایمیلی را برای واحد پشتیبانی کلاب هاوس بفرستید. آدرس ایمیل این مجموعه support@joinclubhouse.com است.
  • ●      عنوان ایمیل باید عبارت Delete my account و محتوای پیام شامل نام کاربری و شماره تلفن شما باشد. ایمیل را ارسال کنید و منتظر نتیجه آن باشید.

با انجام این دو روش ساده می‌توانید اکانت کلاب هاوس خود را حذف کنید. احتمالاً درصد خطا در روش اول کمتر است و قطعاً بعد از یک ماه اکانت شما حذف خواهد شد؛ اما اگر می‌خواهید هرچه زودتر این کار انجام گردد، روش دوم را امتحان نمایید. البته به کارگیری هر دو روش به صورت همزمان نیز مشکلی ایجاد نمی‌کند. 

نحوه دی اکتیو کلاب هاوس

دی اکتیو کردن به معنای غیرفعال نمودن حساب کاربری به صورتی است که برای سایرین قابل مشاهده نباشد. در واقع روشی که کمی قبل‌تر در آموزش کلاب هاوس به آن اشاره کردیم، همان دی اکتیو یا غیرفعال نمودن حساب است. در برنامه کلاب هاوس با توجه به عدم امکان دیلیت اکانت مستقیم، از این روش برای حذف حساب کاربری استفاده می‌شود. در صورتی که پیش از 30 روز اقدام کنید، حساب شما مجدداً فعال شده و مشکلی پیش نمی‌آید. اگر می‌خواهید حساب خود را موقتاً از دسترس خارج کنید، همان روش را پیش بگیرید و قبل از یک ماه، به اکانت‌تان سری بزنید.

کلام آخر

دیلیت اکانت کلاب هاوس مسئله‌ای است که احتمالاً بسیاری از افراد را درگیر کرده و شاید بتوان آن را یکی از نقاط ضعف این برنامه برشمرد. عدم وجود راه مستقیم برای حذف درون برنامه‌ای حساب مشکلی است که برخی از کاربران را با مشکل مواجه کرده و همچنان نیز روش مناسبی برای آن طراحی نمی‌شود. با این حال در این مقاله از سایت پیشگامیت سعی کردیم شما را با دو روش پرکاربرد در دیلیت اکانت clubhouse آشنا نماییم. اگر از این روش‌ها استفاده کرده‌اید و یا در مسیر انجام آن‌ها به مشکل خوردید، با ما درمیان بگذارید. امیدواریم این آموزش کلاب هاوس برایتان مفید واقع شود.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل