آموزش نرم افزار و اپلیکیشن آموزش کامپیوتر و موبایل

آموزش ریپورت کردن مخاطب و گروه در واتساپ

آموزش ریپورت کردن مخاطب و گروه در واتساپ

ریپورت کردن مخاطب واتساپ یکی از روش‌های خلاص شدن از دست پیام‌های مزاحم در حجم بالا است. استفاده از فضای مجازی یکی از ملزومات زندگی این روز‌های تمامی انسان‌ها در سراسر جهان شده است. واتساپ یکی از پیام‌رسان‌هایی است که در ایران طرفداران زیادی دارد. دلیل محبوبیت این اپ در ایران، عدم نیاز به فیلترشکن برای استفاده از این برنامه است. اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که میزان استفاده بالایی از واتساپ دارید، حتماً می‌دانید که هیچ‌چیز آزاردهنده‌تر از پیام‌های ناخواسته نیست که برای شما ارسال می‌شود. 

همچنین افراد ناشناسی که شما را بدون اجازه در گروه‌های مختلف عضو می‌کنند. متأسفانه حافظه گوشی شما و صندوق ورودی پیام‌های شما در تمامی ساعات شبانه‌ روز پر از این پیام‌های بی محتوا و در برخی از موارد پیام‌های مزاحمانی می‌شود که ممکن از قصد بدی از ارسال پیام به شما داشته باشند.

توجه به این نکته ضروری است که این سری پیام‌ها که به عنوان پیام‌های اسپم یا هرزنامه شناخته می‌شوند، در حقیقت خدمات واتساپ را نقض می‌کنند. به همین علت شما باید دریافت چنین پیام‌هایی را حتماً به واتساپ گزارش دهید.

شاید در این زمان اغلب افراد با دریافت پیام‌های این‌چنینی، فقط طرف مقابل را مسدود یا همان بلاک کنند. اما باید به این مورد توجه کنید که ارسال پیام‌های مزاحم، ممکن است با هدف و قصد بدی ارسال شوند که نتیجه آن پیامد‌های بدی برای شما یا سایر افراد باشد. 

در نتیجه بهترین واکنش به ارسال چنین پیام‌ها و عضویت در گروه‌هایی که آشنایی با اعضای آن ندارید، ریپورت کردن مخاطب whatsapp است. امروز در این مقاله هدف ما توضیح و آموزش روش‌های انجام این کار است. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا روش‌های مختلف ریپورت کردن مخاطب واتساپ را به شما عزیزان آموزش دهیم.

از چه طریقی می‌توان شخصی را در واتساپ ریپورت کرد؟

بهتر است پیش از آموزش ریپورت کردن مخاطب whatsapp، توضیح مختصری درمورد تفاوت بین مسدود کردن (بلاک) و ریپورت کردن افراد در واتساپ بدهیم. بلاک کردن مخاطب یا افرادی که به شما پیام‌های مزاحمت‌آمیز می‌دهند به این معنی است که شما با این کار مانع ارسال پیام آن شخص به خودتان می‌شوید. شخص بلاک شده دیگر نمی‌تواند با شما در واتساپ تماس بگیرد و حتی استوری یا آخرین تغییرات اکانت شما را مشاهده کند.

اما از طرفی دیگر وقتی شما فردی را ریپورت می‌کنید، علاوه بر تمامی موارد گفته شده در بالا، یک نوع هشدار از سمت شما هم به واتساپ ارسال می‌شود. در این هنگام زمانی که واتساپ توسط افراد دیگری هم این گزارشات را در خصوص یک فرد دریافت کند، فرد مورد نظر را پیگیری می‌کند.

در حقیقت شما با ریپورت کردن یک نفر، پرونده‌ای در واتساپ برای او تشکیل می‌دهید که نتیجه آن ممنوعیت موقت یا دائم استفاده از واتساپ برای این شخص است. توجه کنید که شما با استفاده از واتساپی که روی گوشی یا دسکتاپتان نصب شده است، می‌توانید به راحتی این کار را انجام داده و برای همیشه از دست این افراد راحت شوید.

در این خصوص روش‌های مختلفی وجود دارد که ممکن است در برخی از موارد با هم تفاوت‌هایی داشته باشند. در ادامه به توضیح و بررسی این موارد خواهیم پرداخت.

روش‌های ریپورت کردن مخاطب واتساپ

در این قسمت از مقاله امروز پیشگامیت، قصد ما توضیح کامل تمامی مراحل ریپورت و مسدود کردن یک فرد نا شناس یا مخاطب شما در واتساپ با استفاده از گوشی‌هایی که سیستم عامل اندروید دارند است. برای این کار سه روش وجود دارد که هر کدام را توضیح می‌دهیم.


روش اول

  1. در اولین روش شما می‌توانید به طور مستقیم ریپورت یک اکانت را گزارش دهید. 
  2. واتساپ را باز کنید.
  3. وارد قسمت چت یا پی‌وی فرد مورد نظر شوید.
  4. پس از وارد شدن به چت او، علامت 3 نقطه را گوشه سمت راست بالای گوشی را انتخاب کنید.
  1. از داخل منوی کشویی باز شده گزینه More Options را انتخاب کنید.
  2. روی گزینه Report spam کلیک کنید.
  3. در این قسمت مطمئن شوید که گزینه Block contact و همچنین حذف پیام‌ها از چت (delete messages from chat) علامت زده شده باشند.
  1. در این قسمت برای ارسال گزارش به واتساپ روی Report کلیک کنید.

روش دوم ریپورت کردن مخاطب واتساپ

در این روش شما می‌توانید یک شماره را بدون ریپورت کردن بلاک کنید.

  1. چت را باز کنید.
  2. روی 3 نقطه گوشه بالای چت کلیک کنید.
  3. از داخل منوی کشویی باز شده گزینه More Options را انتخاب کنید.
  4. بلاک را انتخاب کنید.
  5. در این قسمت شما باید از بین دو گزینه  بلاک کردن کاربر بدون ریپورت (Block the user without reporting them) یا بلاک و ریپورت همزمان (Block the user and also send a report to WhatsApp) یکی را انتخاب کنید.

روش سوم ریپورت کردن مخاطب whatsapp

در این روش برای بلاک کردن و ریپورت اسپم در واتساپ، می‌توانید از طریق کارت تماس contact card اقدام کنید.

  1. ابتدا مکالمه او را باز کنید.
  2. روی قسمت شماره یا نام شخص کلیک کنید.
  3. از میان گزینه‌ها گزینه Block and report contact را انتخاب کنید.
  4. در این قسمت مخاطب مورد نظر را در واتساپ بلاک و ریپورت کنید.

آموزش ریپورت گروه در واتساپ

برای انجام این کار هم دو روش مختلف وجود دارد. اول شما باید مشخص کنید که قصد شما بلاک کردن مدیر گروه در واتساپ است یا می‌خواهید گروه را بنا به دلایلی ریپورت کنید. برای ریپورت گروه در واتساپ طبق مراحل زیر عمل کنید:

  1. ابتدا وارد گروهی شوید که می‌خواهید آن را ریپورت کنید.
  2. روی نام گروه کلیک کنید.
  3. در این قسمت یک تب (برگه جدید) برای شما باز می‌شود. به پایین صفحه بروید تا گزینه گزارش را ببینید.
  4. در این مرحله از شما خواسته می‌شود که ریپورت خود را تأیید کنید. برای این کار روی گزینه Report کلیک کنید.

روش دوم ریپورت گروه در واتساپ

برای ریپورت کردن اسپم در گروه‌های واتساپ باید ابتدا مدیر گروه را بلاک و ریپورت کنید. برای این کار طبق زیر عمل کنید:

  1. باز کردن چت گروه.
  2. کلیک کردن روی نام یا عکس گروه.
  3. باز شدن یک برگه جدید برای شما که لازم است وارد لیست کاربران شرکت‌کننده در گروه شوید.
  4. کلیک روی نام مدیر گروه.
  5. نشان دادن لیستی از گزینه‌ها که با این کار برای شما ظاهر می‌شود.
  6. در این قسمت مانند مراحل قبلی روی گزینه report the administrator و بلاک کلیک کنید. این کار باعث می‌شود آن‌ها دیگر نتوانند شما را به گروه‌های بعدی اضافه کنند.

نتیجه‌گیری

در این مقاله از سایت پیشگامیت هدف ما بررسی روش‌های ریپورت کردن مخاطب whatsapp بود؛ امیدواریم این آموزش‌ها مورد قبول واقع شده و برای شما مفید باشند.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل