دیلیت اکانت تلگرام | چگونه حساب کاربری خود را در این پیام‌رسان حذف کنیم؟

دیلیت اکانت تلگرام | چگونه حساب کاربری خود را در این پیام‌رسان حذف کنیم؟

دیلیت اکانت تلگرام؛ حذف حساب کاربری در این شبکه اجتماعی

بسیاری از کاربران شبکه اجتماعی تلگرام به دلایل مختلفی مانند مشغله کاری، مزاحمت افراد و موارد دیگر تصمیم به حذف اکانت تلگرام خود می‌گیرند. چند روش برای دیلیت اکانت این شبکه اجتماعی وجود دارد که اصلی‌ترین آن‌ها مراجعه به وب‌سایت تلگرام است. اما به دلیل فیلتر بودن سایت این پیامرسان در ایران، برای ورود به این وب‌سایت باید از یک نرم‌افزار تغییر IP استفاده کنید. اما روش‌های دیگری هم برای این کار وجود دارد که نیازمند نرم‌افزارهای تغییر IP نیستند. با ما همراه باشید تا در این مطلب از پیشگامیت به بررسی روش‌های دیلیت اکانت تلگرام بپردازیم.

روش‌های دیلیت اکانت تلگرام

ابتدا باید بدانید که حذف اکانت تلگرام در سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS فرایند تقریبا یکسانی دارند. باید اشاره کرد که هم از طریق گوشی و هم از طریق کامپیوتر می‌توان اکانت تلگرام را حذف کرد که معمولا فرانید مشابهی خواهند داشت. اکنون سوالاتی ممکن است در ذهن کاربران شکل بگیرد. به عنوان مثال شاید بپرسند که بعد از حذف اکانت تلگرام چه اتفاقی خواهد افتاد؟ آیا اطلاعات و چت‌ها نیز حذف می‌شوند؟ چند بار امکان دیلیت اکانت تلگرام وجود دارد؟ برای پاسخ به این سوالات باید ابتدا با مراحل حذف اکانت تلگرام آشنا شویم.

روش مستقیم دیلیت اکانت تلگرام

برای دیلیت اکانت با روش مستقیم ابتدا باید وارد بخش حذف حساب کاربری در سایت تلگرام یعنی my.telegram.org شوید. باید بدانید که با این روش اکانت تلگرام شما به صورت کامل حذف خواهد شد. لازم به ذکر است که برای این روش باید از یک نرم‌افزار تغییر IP استفاده کنید. وقتی که وارد بخش دیلیت اکانت شوید، سایت از شما می‌خواهد که شماره تلفن خود را وارد کنید.

لازم به ذکر است که باید پیش‌شماره کشوری که در آن شماره تلفن شما ثبت شده را قبل از وارد کردن شماره بنویسید. با نوشتن پیش‌شماره کشور نیازی به نوشتن صفر اول شماره موبایل نیست. پس از انجام این مرحله یک کد تایید به اکانت تلگرام شما ارسال خواهد شد. وارد اکانت خود شوید و کد تایید را در حافظه گوشی یا کامپیوتر کپی کنید.

پس از ارسال کد تایید به اکانت، سایت تلگرام از شما می‌خواهد که کد تایید را وارد کنید. پس از انجام این مرحله یک صفحه برای شما باز خواهد شد. در این صفحه سه گزینه وجود دارد که شما باید گزینه Delete Account را انتخاب کنید. با انجام این مرحله یک صفحه دیگر باز می‌شود که در آن سایت تلگرام چند هشدار به شما می‌دهد. این هشدارها درباره حذف اکانت، پاک شدن تمامی پیام‌ها، مخاطبی، گروه‌ها و موارد دیگر هستند.

در صورتی که با حذف اکانت تلگرام و اطلاعات دیگر مشکلی ندارید، گزینه Delete My Account را انتخاب کنید. در همین هنگام یک کادر بزرگ وجود دارد که از شما سوالی می‌پرسد. سوال سایت تلگرام این است که چرا قصد دیلیت اکانت تلگرام خود را دارید؛ لازم به ذکر است که پاسخ به این سوال اختیاری است.

حذف حساب کاربری تلگرام به صورت فوری

به غیر از روش مستقیم روش‌های دیگری نیز وجود دارد که یک از آن‌ها حذف خودکار اکانت تلگرام است. این روش را باید از طریق تنظیمات اپلیکیشن تلگرام در گوشی و کامپیوتر انجام داد. باید اشاره کرد که برای انجام این روش نیازی نیست به سایت تلگرام برای حذف حساب کاربری مراجعه کنید. بنابراین اگر قصد دارید بدون ورود به سایت تلگرام و به سریع‌ترین روش ممکن حساب کاربری تلگرام خود را حذف کنید، می‌توانید این روش را به کار ببرید.

برای استفاده از این روش باید بدانید که تلگرام قابلیتی دارد که با آن می‌توان مدت‌زمانی را برای حذف خودکار حساب کاربری تعیین کرد. یعنی شما در تنظیمات اپلیکیشن، مشخص می‌کنید که در صورت غیرفعال بودن اکانت تلگرام در مدت‌زمان تعیین شده، حساب کاربری به صورت خودکار حذف شود.

برای حذف فوری اکانت تلگرام می‌توانید از این قابلیت استفاده کرده و مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • ابتدا وارد اپلیکیشن تلگرام در گوشی یا کامپیوتر شوید و به قسمت تنظیمات بروید
  • اکنون وارد گزینه Privacy and Security شوید و گزینه Delete my account را انتخاب کنید
  • سپس پنجره‌ای برای شما باز خواهد شد که می‌توانید در آن مدت‌زمان حذف خودکار اکانت تلگرام را مشخص کنید
  • باید بدانید که کم‌ترین مدت‌زمانی که می‌توانید تعیین کنید یک ماه بود و بیشترین مدت‌زمان یک سال است
  • اگر در مدت‌زمان تعیین شده وارد حساب کاربری خود نشوید، اکانت تلگرام شما به صورت خودکار حذف می‌شود

حذف حساب کاربری تلگرام با استفاده از ربات دیلیت اکانت

شاید شنیده باشید که حذف حساب کاربری تلگرام با استفاده از ربات دیلیت اکانت امکان‌پذیر است. این احتمال وجود دارد که در تبلیغات این ربات‌ها دیده باشید که اطمینان می‌دهند دیلیت اکانت تلگرام را برای شما تضمینی انجام خواهند داد. شاید در نگاه اول، این روش سریع و بدون دردسر به نظر برسد، اما ممکن است معایب این روش بیشتر از مزایای آن باشد.

در هنگام حذف اکانت، پس از ارسال شماره همراه، باید کد تاییدی که از تلگرام دریافت کرده‌اید را به ربات دیلیت اکانت تلگرام بدهید. لازم است بدانید که با دادن این کد تایید به ربات احتمال دارد از حساب کاربری و خود شما سوء استفاده شود. به عبارتی دیگر این احتمال وجود دارد که افرادی سودجو با استفاده از این ربات‌ها برای کاربران دردسر ایجاد کنند. بنابراین بهتر است که از روش مستقیم یا حذف خودکار حساب کاربری استفاده کنید.

نکاتی مهم درباره حذف حساب کاربری تلگرام

باید بدانید که به دلیل سوء استفاده افراد سودجو برای پاک کردن حساب کاربری شما در تلگرام، سازندگان این اپلیکیشن، فرایند حذف حساب کاربری تلگرام را به این شکل ایجاد کرده‌اند. از همین رو در قدم اول برای دیلیت اکانت تلگرام باید هویت خود را احراز کنید تا بتوانید مراحل حذف حساب کاربری را انجام دهید. لازم به ذکر است که دیلیت اکانت تلگرام به صورت مستقیم فقط از طریق سایت این اپلیکیشن امکان‌پذیر بوده و روش حذف خودکار فقط از طریق تنظیمات داخل اپلیکیشن قابل انجام است. بنابراین در هر دو روش احراز هویت ضروری خواهد بود.

دیلیت اکانت تلگرام؛ روشی برای از دسترس خارج کردن حساب کاربری

با استفاده از روش مستقیم و حذف خودکار در سایت و اپلیکیشن تلگرام شما به راحتی می‌توانید حساب کاربری خود دراین اپلیکیشن را حذف کنید. باید بدانید که با دیلیت اکانت تلگرام تمامی اطلاعات حساب کاربری شما حذف می‌شوند. از جمله این اطلاعات می‌توان به پیام‌های شما در چت‌های خصوصی و گروه‌ها، مخاطبین به همراه عضویت شما در گروه‌ها و کانال‌ها اشاره کرد.

لازم به ذکر است که حذف کردن حساب کاربری تلگرام و فعال‌سازی مجدد آن، در صورت بلاک شدن از سوی دیگران، از حالت بلاکی خارج نخواهید شد. باید بدانید که قابلیت حذف چندمرتبه‌ای حساب کاربری تلگرام وجود دارد. اما اگر بیش از سه بار این کار را انجام دهید تا سه هفته نمی‌توانید دوباره با همان شماره اکانت بسازید.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل