آموزش نرم افزار و اپلیکیشن آموزش کامپیوتر و موبایل

ساخت نظرسنجی و رای گیری در تلگرام | چگونه در این پیامرسان باکس رای طراحی کنیم؟

ساخت نظرسنجی و رای گیری در تلگرام | چگونه در این پیامرسان باکس رای طراحی کنیم؟

ساخت نظرسنجی در تلگرام؛ قابلیتی جدید برای دریافت نظر کاربران

تلگرام یکی از بهترین پیامرسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی است که از زمان تاسیس، همواره با ارتقای ویژگی‌های خود توانسته بسیاری از نیازهای کاربرانش را برطرف کند. امکان ساخت نظرسنجی و رای گیری در تلگرام نیز یکی از این قابلیت‌ها است که ادمین‌های کانال‌ها می‌توانند برای دریافت دیدگاه اعضای خود از آن استفاده کنند. در این مطلب به چگونگی فعال کردن این قابلیت در تلگرام می‌پردازیم.

باکس رای‌گیری تلگرام کیفیت کانال شما را افزایش می‌دهد

حتما برای شما هم پیش آمده است که برای گذاشتن مطلب مورد نظر در کانال خود، تردید داشته باشید. دنیای دیجیتال امروز با طوفانی از اطلاعات همراه است که این داده‌ها سلایق متنوعی را در برمی‌گیرند. یکی از امکانات فضای مجازی برای کاربران، در اختیار گذاشتن اطلاعات مختلف برای آن‌ها به روش‌های گوناگون است. در هر ثانیه بمبی از اطلاعات را می‌توان به مخاطبان انتقال داد که در صورت عدم آگاهی از سلیقه مخاطبان، آن‌ها شما را کنار گذاشته و منبع اطلاعاتی دیگری را انتخاب می‌کنند.

طیف مختلفی از کاربران تلگرام می‌توانند از ایجاد باکس نظرسنجی تعبیه‌شده در آن استفاده کنند. این کار علاوه بر آگاهی از سلیقه مخاطبان و افزایش کیفیت کانال، باعث ایجاد تنوع در مطالب ارائه‌شده می‌شود و اطمینان اعضای کانال را نسبت به شما را افزایش می‌دهد.

 

مزایای ساخت نظرسنجی و رای گیری در تلگرام عبارت‌اند از:

  • آگاهی از سلایق کاربران و درج مطلب بر اساس آن
  • شناخت نیازهای کاربران در کانال‌های تجاری
  • امکان تعیین خط‌مشی مطالب کانال
  • تعیین دیدگاه اعضای کانال تلگرام

 ساخت نظرسنجی و رای گیری در تلگرام

پیش از آن که به آموزش ساخت نظرسنجی و رای گیری در تلگرام بپردازیم، باید به این نکته اشاره کنیم که نظرسنجی در این پلتفرم به دو روش انجام می‌شود. روش اول صرفا با کمک ری‌اکشن‌های مختلف امکان‌پذیر بوده و شرایط انتخاب هیچ گزینه‌ای برای کاربران وجود ندارد. این نوع از نظرسنجی دیدی کلی درباره مطلب موردنظر در اختیار می‌دهد و نمی‌توان اطلاعاتی درباره جزئیات به دست آورد. روش دوم ساخت نظرسنجی و رای گیری در تلگرام، روش مناسب‌تر و رایج‌تری است که امکان طرح سوال و انتخاب گزینه صحیح برای سوالات و بیان نظر برای رای‌گیری و نظرسنجی را برای کاربران فراهم می‌کند.

ری‌اکشن؛ یک نظرسنجی آسان برای تلگرام

پیش از فعال کردن قابلیت ری‌اکشن در تلگرام، باید حتما این اپلیکیشن به آخرین ورژن به‌روزرسانی شده باشد. پس از فعال کردن این قابلیت با دو بار زدن بر روی تصاویر و متن‌ها، امکان واکنش مناسب نسبت به مطلب ارائه‌شده وجود دارد. واکنش نشان دادن به مطالب تلگرام به‌صورت پیش‌فرض در چت‌های خصوصی وجود دارد؛ اما برای فعال کردن آن‌ها در کانال‌ها باید از قسمت تنظیمات تلگرام آن را فعال کنید.

فعال کردن ری‌اکشن در تلگرام به‌عنوان ابزار نظرسنجی آسان

برای فعال کردن قابلیت ری‌اکشن در کانال تلگرام ابتدا وارد کانال شده و بر روی تصویر پروفایل کانال خود ضربه بزنید. در صفحه بازشده از قسمت راست بالای صفحه، مداد را انتخاب کنید.

پس از انتخاب مداد، از میان گزینه‌های موجود گزینه Reactions را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید. این گزینه در حالت نرمال بر روی Off قرار دارد. توجه داشته باشید که برای فعال کردن ری‌اکشن، حتما باید این گزینه روی On قرار داشته باشد.

با فعال کردن گزینه Reaction لیست بلندی از ایموجی‌ها ظاهر می‌شود که شما می‌توانید متناسب با نیاز کانال خود آن‌ها را برای واکنش نشان دادن کاربران کانالتان بر روی مطالب ارائه‌شده فعال کنید. فقط انتخاب این ری‌اکشن‌ها محدودیت دارد و نمی‌توان همه آن‌ها را به‌کار برد. سعی کنید از مرتبط‌ترین ری‌اکشن‌ها با محتوای کانال خود استفاده کنید. در نهایت برای ذخیره تغییرات باید بر روی تیک بالای صفحه سمت راست ضربه بزنید.

چگونه در تلگرام نظرسنجی و رای گیری بسازیم؟

ساخت نظرسنجی و رای گیری در تلگرام از آن جمله ترفندهایی است که هم از طریق ربات‌ها تلگرامی امکان‌پذیر است و هم می‌توان با استفاده از قابلیت Poll آن را فعال کرد. هیچ کدام یک از این دو روش مزیتی نسبت به یکدیگر ندارند؛ اما پیشنهاد می‌شود برای امنیت بیشتر و سرعت بالاتر از قابلیت خود تلگرام استفاده کنید. 

با توجه به این که برخی از ربات‌های تلگرامی به‌عنوان بدافزار فعالیت می‌کنند، اطمینانی به آن‌ها وجود ندارد و با ثبت نام و اقدام برای ساخت باکس نظرسنجی ممکن است، اطلاعات شما به سرقت برود، اما قابلیت Poll تلگرام ساده‌تر و امن‌تر است و می‌توان گزینه‌های متعددی را برای نظرسنجی به آن اضافه کرد. در ادامه به آموزش ساخت نظرسنجی و رای گیری در تلگرام به دو روش گفته‌شده می‌پردازیم.

ربات Vote؛ اولین ربات ساخت نظرسنجی و رای گیری در تلگرام

ربات‌های مختلفی برای ایجاد نظرسنجی در تلگرام وجود دارند. اولین و شاید بهترین ربات این پلتفرم که می‌توان با استفاده از آن در کم‌ترین زمان و با بیشترین امنیت، یک نظرسنجی مناسب را ایجاد کرد، ربات Vote است. روش کار آسان این ربات ایجاد باکس رای‌گیری را در چند دقیقه ممکن می‌سازد.

برای استفاده از این ربات، باید پیش از طراحی سوال نظرسنجی، این مراحل را انجام دهید:

  • وارد کردن نام @Vote در قسمت جست‌وجوی تلگرام
  • انتخاب آن و ضربه‌زدن روی گزینه Start
  • شروع به‌کار ربات برای طرح سوال

پس از این مراحل، باید جواب‌های مورد نظر را وارد کرد. با وارد کردن گزینه‌ها برای رای‌گیری باید با ضربه‌زدن روی Done سوالات و پاسخ‌های شما ثبت می‌شود. در مرحله نهایی نیز باید با انتخاب گزینه Publish Poll ساخت نظرسنجی و رای گیری در تلگرام را به پایان رساند. با پاسخ‌دادن کاربران به گزینه‌های نظرسنجی، درصد گزینه‌ها در کنار آن‌ها ظاهر می‌شود.

آموزش ساخت نظرسنجی و رای گیری در تلگرام با قابلیت Poll این اپلیکیشن

نظرسنجی (Poll) موجود در تلگرام امکان ثبت نظر برای هر فرد را به طور جداگانه فراهم می‌کند و می‌توان با پشت سر گذاشتن چند گزینه ساده باکس نظرسنجی مورد نظر خود را ایجاد کرد. برای ایجاد این امکان در تلگرام باید ابتدا این اپلیکیشن را به‌روزرسانی کرد و سپس مراحل زیر را انجام داد.

وارد کانال شوید و گزینه Poll را انتخاب کنید.

بعد از این مرحله باید وارد صفحه تنظیمات نظرسنجی شده و در قسمت Question  سوال نظرسنجی یا رای‌گیری خود را وارد کرد.

موارد مورد نظرسنجی را در قسمت Poll Options  وارد کنید. برای اضافه کردن گزینه‌های جدید باید بر روی Add an option… ضربه بزنید.

کاربردهای هر کدام از زیر گزینه‌های Poll Options  عبارت‌اند از:

  • گزینه Anonymous voting: با فعال کردن این گزینه نمی‌توان فهمید که اعضا به کدام گزینه رای داده‌اند
  • گزینه :Multiple Choice با انتخاب این گزینه هر فرد می‌تواند به بیشتر از یک گزینه رای بدهد
  • گزینه Quiz mode: برای نظرسنجی‌های تستی و به‌صورت پاسخ صحیح استفاده می‌شود

پس از انجام تنظیمات مورد نظر از قسمت بالای صفحه بر روی گزینه Create  ضربه بزنید.

با اتمام ساخت نظرسنجی و رای گیری در تلگرام، نظرسنجی به این شکل برای شما ظاهر می‌شود.

ارتقای کیفیت کانال تلگرام با استفاده از باکس نظرسنجی و رای گیری

قابلیت Poll را دست کم نگیرید. این امکان رایگان اپلیکیشن تلگرام، بازخورد خوبی از نظر مخاطبان کانال شما در اختیارتان قرار می‌دهد و می‌توانید با استفاده از امکانات آن، نظرسنجی تعیین بگذارید، سوال مطرح کنید و روند تولید محتوای کانال خود ارتقا دهید.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل