ترفند

چطور فالورامو زیاد کنم | بهترین راهکارهای عملی برای این کار

چطور فالورامو زیاد کنم | بهترین راهکارهای عملی برای این کار

چطور فالورامو زیاد کنم؟ سوالی پرتکرار!

این روزها دیگر برای هیچ فرد یا شرکتی تردیدی وجود ندارد که حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام، یوتیوب، توییتر و لینکدین باعث محبوبیت، افزایش فروش و تعامل با مخاطبان می‌شود. اما چطور می‌توانم فالورامو زیاد کنم؟ پاسخ به این پرسش نیازمند این است که بدانید این روزها شبکه‌های اجتماعی دنیایی از محتواها هستند و برجسته کردن محتوا و جذب مخاطب به واسطه افزایش فالورر نسبت به گذشته سخت‌تر شده است. اما این مطلب به معنای غیرممکن بودن افزایش تعداد فالورها نیست.

در ایران اینستاگرام فعال‌ترین و محبوب‌ترین شبکه اجتماعی است. به همین دلیل برای شروع، ابتدا از چگونگی افزایش فالوور در اینستاگرام صحبت می‌کنیم و سپس روش‌های افزایش فالوور در دیگر پلتفرم‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم. در نتیجه توصیه می‌کنیم این مطلب را به هیچ عنوان از دست ندهید.

چطور می‌تونم فالورامو در اینستاگرام زیاد کنم؟

در شبکه اجتماعی اینستاگرام هیچ عاملی مثل تولید محتوای جذاب، مفید و سرگرم‌کننده نمی‌توان فالوورها را به سمت شما بکشاند. هر چقدر هم که برای تبلیغات صفحه خود هزینه کنید، اما در آن چیزی برای ارائه به مخاطب نداشته باشید، به سرعت فالوورهای خود را از دست می‌دهید. لازمه تولید یک محتوای مناسب، داشتن استراتژی محتوایی است.

 

در همین راستا شما باید به نکات زیر توجه کنید:

  • هدف خود را از فعالیت در اینستاگرام باید مشخص کنید
  • علایق و نیازهای مخاطبان خود را بشناسید
  • زبان مناسب برای برقراری ارتباط با مخاطبانتان را بشناسید

برای خود یک استایل و هویت بصری ایجاد کنید

چطور می‌تونم فالورامو با ایجاد هویت بصری زیاد کنم؟ اینستاگرام شبکه اجتماعی تصویرمحور است و برای موفقیت در آن باید از نظر بصری تعریفی برای خود یا برندتان داشته باشید. به این ترتیب ظاهر جذابی که برای صفحه خود ایجاد می‌کنید می‌توانند توجه فالوورهای زیادی را به صحه شما جلب کند.

زمینه فعالیت خود در اینستاگرام را باید از قبل تعیین کنید

شما زمانی که صفحه‌ای جدید در پلتفرم اینستاگرام باز می‌کنید باید مطابق یک استراتژی محتوایی مشخص پیش بروید. توصیه می‌کنیم در همان ابتدای کار یک استراتژی محتوایی برای خود تعیین کنید. در واقع شما باید از همان ابتدا تعیین کنید که قرار است بر روی چه موضوعاتی کار کنید و محتوای صفحه شخصی یا برند شما چه موضوعاتی را باید در بر بگیرد؟ این کار به فالوورها کمک می‌کند تا بدانند دقیقا با چه نوع محتوایی مواجه هستند.

چطور می‌توانم با نوشتن بیوی مناسب فالورامو در اینستاگرام زیاد کنم؟

وقتی مخاطبان جدید وارد صفحه شما می‌شوند باید در یک نگاه متوجه شوند که وارد صفحه چه کسب و کاری شده‌اند. اطلاعات موجود در بیوی صفحه را طوری تنظیم کنید که فهم آن راحت باشد. برای مثال اگر سایت دارید آدرس سایت‌تان را ثبت کنید و اگر تگ‌لاینی دارید که هویت شما را نشان می‌دهد از آن استفاده کنید. یا اینکه خیلی ساده با یک جمله کوتاه زمینه کسب و کار خود را مشخص کنید. برای تصویر صفحه می‌توانید از لوگو استفاده کنید و آن را ثابت نگه دارید تا مخاطبان به راحتی شما را بشناسند و هر بار پست شما را می‌بینند با یک هویت جدید رو به رو نشوند.

چطور می‌توانم فالورامو در توییتر و لینکدین زیاد کنم؟

نکاتی که در بخش قبلی برای افزایش فالوور در اینستاگرام گفتیم برای سایر شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر و لینکدین هم صدق می‌کند. از نظم در انتشار محتواها تا لزوم مشارکت بالا برای دیده شدن پست‌ها مهم‌ترین موضوعی که می‌تواند در لنکدین به دیده شدن و افزایش تعداد فالوورها کمک کند، همراهی کارکنان آن کسب و کار در انتشار محتوا است.

در لینکدین همه چیز با ارتباط و مشارکت تعریف می‌شود

در لینکدین همه چیز با ارتباط و مشارکت تعریف می‌شود. زمانی که شما محتوایی را منتشر می‌کنید افرادی که شما را دنبال می‌کنند (که در روزهای اول احتمالا تنخا کارکنان کسب و کار هستند) با لایک کردن و کامنت گذاشتن و به اشتراک گذاشتن می‌توانند در هر چه بیشتر دیده شدن شما موثر باشند.

حلقه دوم ارتباطی یا همان دوستان دوستانتان

در واقع با ایجاد مشارکت، پست شما به دست حلقه دوم ارتباط یعنی دوستان دوستان‌تان می‌رسد که شما را دنبال نمی‌کنند و ممکن است به صفحه شما علاقمند شوند. به همین لازم است پست شما به دست افراد جدید برسد و دنبال کنندگان یعنی حلقه اول به پست شما واکنش نشان بدهند. علاوه بر این بسیاری از برندها با دنبال کردن افرادی که حوزه کار مشابهی دارند یا علایق مشترکی با زمینه کاری شرکت دارند تلاش می‌کنند در صفحه افراد بیشتری دیده شوند و مخاطبانشان را بیشتر کنند.

راهکارهایی برای اینکه در توییتر بیشتر دیده شوید

در شبکه اجتماعی توییتر هم مواردی مانند کوت کردن، ریتوییت، استفاده از هشتگ‌های روز و لایک و هر نوع مشارکتی به دیده شدن شما کمک می‌کند. به همین علت بهتر است به سراغ موضوعات روز و همینطور موضوعاتی که چالش برانگیز هستند بروید تا بتوانید بیشتر دیده شوید و فالوور‌های بیشتری جذب کنید.

شما همچنین به عنوان یک کاربر در توییتر می‌توانید روی موضوعات مرتبط با کسب و کار خودتان کار کنید و به عنوان مرجعی در ارائه اطلاعات حرفه‌ای شناخته شوید. گرچه برای بسیاری از برندها فعالیت در توییتر مثل شمشیر دولبه است و باید درک درستی از فعالیت در توییتر و خطرات احتمالی آن برای وجهه برند داشته باشند. بنابراین برای فعالیت در توییتر هم مثل سایر شبکه‌های اجتماعی بهتر است حتما از متخصصان شبکه‌های اجتماعی کمک بگیرید. 

اهمیت افزایش فالوور برای بلاگرها

در این بخش از مطلب "چطور می‌توانم فالورامو زیاد کنم؟" قصد داریم تا علاوه بر کسب و کارهای کوچک و بزرگ، اهمیت افزایش فالوور برای بلاگرها را هم بررسی کنیم. شبکه‌های اجتماعی فقط مختص معرفی کسب و کارها و خدمات آن‌ها نیستند. بلکه این بسترها ایجاد شده‌اند تا مردم سرتاسر جهان با فرهنگ‌ها و آداب ‌و رسوم مختلف بتوانند با هم ارتباط برقرار کنند. به همین دلیل کسانی که دستی بر قلم دارند، عکاس‌ها، وبلاگ نویس‌ها، انیمیشن‌سازها، طنزپردازها، مدل لباس‌ها، میکاپ آرتیست‌ها و غیره می‌توانند به‌عنوان بلاگر در شبکه‌های اجتماعی فعالیت داشته باشند.

با توجه به اینکه حضور در شبکه‌های اجتماعی وقت زیادی از بلاگرها می‌گیرد؛ این روزها خدمات اینفلئونسر مارکتینگ به یک شغل پردرآمد تبدیل ‌شده است. هر چقدر که تعداد فالوورهای بلاگرها بیشتر باشد، مبلغی که برای خدمات تبلیغات در شبکه های اجتماعی به آن‌ها پیشنهاد می‌شود بیشتر می‌شود؛ در نتیجه افزایش فالوور در شبکه های اجتماعی برای بلاگرها هم اهمیت بسزایی دارد.

کسب درآمد با افزایش فالوور در شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی مدرن ما هستند. این رسانه‌ها فرصتی را برای برقراری ارتباط میان مردم در نقاط مختلف دنیا فراهم کرده‌اند. کاربرد شبکه‌های اجتماعی تنها منحصر به روابط خانوادگی و دوستانه نیست. بلکه افراد زیادی به کمک روش‌های جذب فالوور موفق شده‌اند یک منبع درآمد عالی برای خود ایجاد کنند. تفاوتی نمی‌کند که در صفحه اجتماعی خود بخواهید به صورت شخصی فعالیت کنید و یا اینکه به عنوان برند بخواهید محصولات خود را معرفی کنید. در هر صورت برای دیده شدن و به تصویر کشیدن جهان ذهنی خود نیاز به افزایش فالوور در شبکه‌های اجتماعی دارید.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل