تراشه اسنپ‌دراگون ۸۲۰ با قابلیت یادگیری از محیط اطراف توسط کوالکام معرفی شد

تراشه اسنپ‌دراگون ۸۲۰ با قابلیت یادگیری از محیط اطراف توسط کوالکام معرفی شد

تراشه اسنپ‌دراگون ۸۲۰ با قابلیت یادگیری از محیط اطراف توسط کوالکام معرفی شد:

شرکت کوالکام در این رویداد از نسل جدید تراشه‌ های خود برای گوشی‌های هوشمند با نام اسنپ‌دراگون ۸۲۰ رونمایی کرد که از پلتفرم محاسباتی شناختی این شرکت پشتیبانی می‌کند. این بدان‌معناست که در آینده دستگاه‌های هوشمند می‌توانند در مورد خصوصیات شما و البته محیط پیرامون یادبگیرند تا عملکردی بهتر داشته باشند.

این قابلیت بدان‌معناست که دستگاه هوشمند شما حتی می‌تواند با توجه به شناخت خود در برابر ویروس‌های ناشناخته نیز هوشمندانه‌تر عمل کند و یا حتی با توجه به حرکات شما، بدون لمس گوشی به اجرای برنامه‌هایی خاص بپردازد.

پلتفرم محاسباتی Zeroth به شما این امکان را خواهد داد تا با بهره‌گیری از سنسورهای همیشه‌فعال به شناسایی و مانیتورینگ صدا و حرکت بپردازید. این شرکت همچنین از قابلیتی به نام Sense ID رونمایی کرد که در واقع یک اسکنر سه‌بعدی اثرانگشت بوده که عملکردی خیره‌کننده دارد. این تکنولوژی در عوض استفاده از لمس، از اولتراساوند یا همان صدای سطح بالا در جهت تشخیص بهره می‌گیرد.

در واقع با شناسایی منافذ عرق در انگشتان می‌توان شناختی ایمن‌تر و مطمئن‌تر داشت. این تکنولوژی هم‌اکنون در مرحله تست قراردارد.

با وجود این‌که گوشی‌های مجهز به اسنپ‌دراگون ۸۱۰ مانند جی فلکس ۲ و وان M9 به تازگی از راه رسیده‌اند کوالکام نسل جدید چیپست‌های موبایلی خود را معرفی کرده است. این چیپ قرار است مانند Exynos 7420 سامسونگ از فناوری FinFET استفاده کند اما هنوز مشخص نیست کوالکام از فرآیند ۱۴ نانومتری سامسونگ استفاده خواهد کرد و یا ۱۶ نانومتری شرکت TSMC.

واحد پردازشی این چیپست ARMv8 بوده که در این چیپ Kryo نام گرفته است. هسته‌های جدید قرار است با معماری ۶۴ بیتی عمل کنند اما جزئیات سرعت و سایر مشخصات آن‌ها هنوز مشخص نیست. کوالکام همچنین هنوز در مورد پردازنده گرافیکی این چیپست اطلاعاتی را منتشر نکرده است.

منبع:farnet

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل