تکنولوژی ساعت هوشمند

طراحی اختصاصی اپل واچ

طراحی اختصاصی اپل واچ

مدیر طراحی اپل به تازگی در مصاحبه‌ای از روند بسیار دقیقی که منجر به تولید اپل واچ شد، سخن گفته است. جاناتان آیو اعتقاد دارد که اپل واچ شخصی‌ترین محصولی است که تاکنون توسط اپل ساخته شده است.

او در این زمینه می‌گوید:

حتی الان که طراحی اپل واچ به بلوغ رسیده و هزاران ساعت آزمایش را پشت سر گذاشته است، هنوز هم در حال کار و بهبود آن هستیم. بهترین محصولات آنهایی هستند که شما در آنها همه حالت‌ها را  بهینه کرده‌اید بطوری‌ که عملکرد محصول در مجموع بهینه است و اپل واچ چنین محصولی است.

این طراح برجسته از راحتی که اپل واچ به کاربر خود می‌دهد ابراز رضایت کرده و معتقد است که مُچ دست واقعا بهترین مکان برای چنین فناوری است. این ساعت از ویژگی Glance برخوردار است که اطلاعاتی نظیر ساعت، آب‌و‌هوا، ارزش سهام و رویدادهای پیش رو در تقویم را با یک نگاه نمایش می‌دهد بدون این که نیاز باشد شما آیفون خود را از جیبتان در بیاورید.

یکی از چیزهایی که من را اذیت می‌کند، تعداد دفعاتی است که به ساعت خود نگاه کرده‌ام ولی مجبور شدم بعد از لحظاتی دوباره به آن نگاه کنم، چرا که واقعا بار اول متوجه نشده‌ام که ساعت چند است.

اگر به چیزی در گوشی هوشمند خود نگاه می‌کردم حتما با دقت توجه می‌کردم و فراموشم نمی‌شُد چرا که مجبور بودم گوشی خودم را از جیبم یا کیفم در بیاورم. من این حس نگاه مختصر را خیلی دوست دارم و برای اطلاعات این چنینی به نظرم مُچ بهترین جای ممکن است.

توجه به اصطلاح دیوانه‌وار جانی آیو به جزئیات فراتر از اپل واچ است، او به بسته‌بندی این ساعت هوشمند نیز توجه ویژه‌ای دارد. جعبه اپل واچ ادیشن (نسخه‌ای که از طلای 18 عیار ساخته می‌شود) از بهترین مواد شامل چرم در بیرون و یک ماده جیر در داخل ساخته خواهد شد. او در این مورد می‌گوید:

ما تمایلی به بسته‌بندی بزرگ نداریم و همیشه جزو طرفداران این ایده بوده‌ایم که اگر در تفکرات خود عمیق باشیم می‌توانیم در پیاده‌سازی آنها راحت‌تر عمل کنیم.

بنابراین من فکر می‌کنم که فواید زیادی در بسته‌بندی کوچک وجود دارد، حداقل این است که بسته‌بندی کوچک برای محیط زیست مفید است، حمل‌و‌نقل آن آسان است و البته خوبی دیگرش این است که کُمُد شما پر از جعبه‌های بزرگ و بدون استفاده ساعت نمی‌شود.

اپل در نظر دارد تا اطلاعات دقیق در مور اپل واچ را در جریان رویداد خود در 18 اسفند ارائه کند ولی پیش از آن این شرکت در یک آزمایشگاه فوق سری به همراه برخی از توسعه‌دهندگان مشغول ساخت اولین نرم‌افزارهای این ساعت هوشمند است. 

منبع : MACRUMORS

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل