تکنولوژی خودرو

خودروی الکتریکی هوشمند شورلت FNR

خودروی الکتریکی هوشمند شورلت FNR

شورلت با دستی پر به نمایشگاه خودروی شانگهای رفته است. این کمپانی آمریکایی در جربان برگزاری این نمایشگاه در شرق دور، از خودروی مفهومی FNR رونمایی کرده که یک خودروی لوکس هوشمند متعلق به آینده است.

شورلت در جریان برگزاری نمایشگاه خودروی شانگهای، از خودروی هوشمند مفهومی خود با عنوان FNR رونمایی کرد تا از قافله‌ ارائه‌ی مدل‌های مفهومی هوشمند نظیر آنچه که مرسدس‌بنز معرفی کرده، عقب نماند.

FNR را باید یک خودروی کاملا هوشمند الکتریکی خواند که در مقایسه با محصولات کنونی موجود در بازار به نظر می‌رسد با محصولی متعلق به سال‌های آینده روبرو هستیم. ترکیب شیشه‌ی خمیده در ظاهر و انواع فناوری‌های پیشرفته این خودرو را بسیار رویایی کرده است. درب‌های دو تکه که هر یک در جهت مخالف باز می‌شوند، زیبایی منحصر به فردی را به این خودروی مفهومی بخشیده است.

قدرت این خودرو از طریق موتورهای الکتریکی تامین می‌شود که در هر چرخ تعبیه شده است. با بهره‌گیری از فناوری شارژ مغناطیسی، می‌توان خودرو را بصورت بی‌سیم شارژ کرد. چراغ‌های جلو از کریستال‌های لیزری تشکیل شده‌اند و رادار تعبیه شده در سقف این خودرو امکان شناسایی محیط پیرامون را برای رانندگی هوشمند میسر می‌کند.

درون خودرو نیز دست کمی از ظاهر آن ندارد و آثار فناوری‌های روز را می‌توان به وفور درون آن دید. استفاده از شناسایی عنبیه به جای کلید معمول در خودروها به همراه نورپردازی آبی رنگ در داخل خودرو، حال و هوای فیلم‌های عملی تخیلی را القا می‌کند. همچون خودروی مفهومی مرسدس‌بنز، در شورلت FNR نیز می‌توان صندلی‌ها را بصورت کامل چرخاند تا گفتگو درون خودرو راحت‌تر شود.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل