مقالات

زندگی نامه آرنو الن پنزیاس

زندگی نامه آرنو الن پنزیاس

زندگی نامه آرنو الن پنزیاس :۸۲ سال پیش آرنو الن پنزیاس - فیزیکدان سرشناس آمریکایی متولد شد. شهرت وی به کشف تابش زمینه کیهانی باز می‌گردد که کمک بسیاری به توسعه نظریه انفجار بزرگ یا مهبانگ کرده است.

۲۶ آوریل سال ۱۹۳۳ آرنو الن پنزیاس در شهر مونیخ آلمان و در یک خانواده یهودی متولد شد.

Arno_Penzias

بخاطر فعالیت حزب نازی آلمان در همان اوایل به انگلستان فرستاده شد و سپس با شروع جنگ جهانی دوم به همراه خانواده خود به آمریکا مهاجرت کرد.

Arno- Allan- Penzias

پنزیاس در سال ۱۹۵۱ توانست از دبیرستان فنی بروکلین فارغ التحصیل شود. وی سپس وارد کالج شهر نیویورک شد و در رشته‌های شیمی و فیزیک به تحصیل پرداخت.

Arno - Allan - Penzias

پنزیاس در سال ۱۹۵۴ فارغ التحصیل شد و به ارتش پیوست و مدت ۲ سال در واحد رادار ارتش آمریکا خدمت کرد که این تجربه علاقه‌ی وی را به امواج رادیویی افزایش داد.

Arno-Allan-Penzias

بعد از دوره‌ی خدمت در ارتش به دانشگاه کلمبیا رفت تا تحصیلات در رشته‌ی فیزیک و به خصوص در حوزه‌ی امواج رادیویی را ادامه دهد.

Arno Allan Penzias

در آزمایشگاه دانشگاه کلمبیا به شدت روی امواج رادیویی به تحقیق پرداخت. در این دوران وی زیر نظر دکتر چارلز تاونز فعالیت می‌کرد که بعدها موفق به کشف میزر شد.

penzias-arno-c3-lg-Arno Allan Penzias

پنزیاس سرانجام در سال ۱۹۶۲ توانست از دانشگاه کلمبیا با مدرک دکترا فارغ التحصیل شود. بعد از پایان دوره‌ی دکترا به لابراتوار تحقیقاتی و معروف بل رفت و در آنجا نیز به تحقیقات خود در خصوص امواج رادیویی ادامه داد و به اخترشناسی نیز علاقه‌مند شد.

o-ROBERT-WILSON-PENZIAS

مهمترین کشف دکتر آرنو الن پنزیاس نیز به همین دوران باز می‌گردد که موفق به کشف تابش زمینه کیهانی یا CMB شد. در علم کیهان ‌شناسی تابش زمینه‌ی کیهانی، تابشی الکترومغناطیسی است که سراسر کیهان را پوشانده ‌است و بیشینه‌ی این تابش در محدوده‌ی ریزموج با بسامد ۱۶۰GHz و طول موج ۱٫۹mm است.

big bang theory - arno penzias

کیهان ‌شناسان تابش زمینه کیهانی را بهترین شاهد برای نظریه مهبانگ یا انفجار بزرگ می‌دانند.دکتر پنزیاس به موجب همین کشف در سال ۱۹۷۷ مفتخر به دریافت جایزه نوبل فیزیک شد.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ



ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل