گوگل در حال ساخت مچبند اندازه گیری علائم حیاتی است

گوگل در حال ساخت مچبند اندازه گیری علائم حیاتی است


بر اساس گزارشات اعلام شده، گوگل مشغول ساخت مچبند سلامتی است که علاوه بر اندازه گیری دقیقه ای علائم حیاتی مانند ضربان قلب، نبض و دمای بدن؛ می تواند اطلاعاتی از دنیای پیرامون فرد مانند دمای هوا را نیز اندازه بگیرد.

این مچبند توسط واحد گوگل اکس (همان آزمایشگاه مخفی اهالی مانتین ویو که پروژه های مطرحی چون گلس، لون و اتومبیل های خودران را در کارنامه خود دارد) در حال توسعه است.
دستگاه یاد شده در اختیار کاربران عادی قرار نخواهد گرفت و در عوض شرکت سازنده در نظر دارد که آن را در آزمایشات بالینی مورد استفاده قرار داده و برای بیماران تجویز نماید.

با این کار، گوگل، دنبال کردن وضعیت سلامت بیماران در زمان هایی که خارج از بیمارستان حضور دارند را برای پزشکان آسان تر می کند. لازم به ذکر است که دستگاه های ساخته شده برای مشتریان عادی دارای دقت با گرید پزشکی نیستند و نمی توان به اطلاعات به دست آمده از آنها اعتماد کرد.
اپل هم در تلاش است تا با ارائه ResearchKit (پلتفرم اختصاصی آن برای آزمایشات پزشکی) مشکلی مشابه را حل نماید اما تفاوت راهکارهای ارائه شده از سوی این دو شرکت در آن است که اپلیکیشن های HealthKit برای هر فردی که آیفون داشته باشد قابل استفاده خواهند بود.

ناگفته نماند که گوگل اکس پروژه های پزشکی متعددی را در دست انجام دارد. در سال ۲۰۱۴ میلادی، این شرکت اعلام کرد که آزمایشگاه مذکور مشغول ساخت نوعی لنز چشمی است که می تواند سطح گلوکز خون بیماران دیابتی را اندازه گیری کند. در ژانویه امسال نیز مشخص شد که اهالی مانتین ویو در حال همکاری با شرکت های تولید کننده دارو برای تحقیق در مورد بیماری MS است.

تو پیشگامیت، میتونی سوالات رو بپرسی و هم میتونی مطلب منتشر کنی.

پیشگام پلاس   پرسش و پاسخ

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

  ورود / ثبت نام با حساب گوگل